Costescu, despre Autoritatea de Reformă Feroviară: E fără sens, reforma nu se face cu funcţionari

Reforma feroviară se face cu experţi externi şi din companii, nu cu funcţionari, motiv pentru care înfiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară este "fără sens", a spus vineri, la MEDIAFAX Live, fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu.

Urmărește
302 afișări
Imaginea articolului Costescu, despre Autoritatea de Reformă Feroviară: E fără sens, reforma nu se face cu funcţionari

Costescu, despre Autoritatea de Reformă Feroviară: E fără sens, reforma nu se face cu funcţionari

"Nu are sens să faci reforma cu o Autoritate, când practic reforma înseamnă altceva", a spus Costescu, care este şi vicepreşedinte al Comunităţii Căilor Ferate Europene, menţionând că i-a fost oferită conducerea Autorităţii de Reformă Feroviară.

"Foarte sincer, eu nu am văzut necesitatea unei asemenea Autorităţi în momentul în care mi-a fost propusă. Nu are sens să faci reforma cu o Autoritate, când practic reforma înseamnă altceva. Asta e exact meseria mea: am făcut restructurări în diverse domenii (...) şi practic nu se face reforma cu funcţionari, se face cu o echipă de consultanţi care au expertiză în auditare (..) pe lângă experţii externi companiei îţi iei câţiva specialişti din companie, echipa se constituie ad hoc, i se da un termen (...) după aceea, se dizolvă şi îşi vede fiecare de treaba lui", a explicat fostul ministru Costescu.

Fostul ministru al Transporturilor a mai comentat: "N-am vazut niciodată scopul, având şi experienţa privată, de ce trebuie să înfiinţezi o agenţie dimensionată la o sută de oameni, care ar trebui să facă reformă.Când am venit în Calea Ferată şi m-am uitat în organizaţie am găsit doi trei oameni cu care puteam să fac reformă (...) Înseamnă că au resurse nebănuite dacă au reuşit să găsească în Calea Ferată o sută de oameni care să fie reformatori".

El a mai spus că justificarea care i s-a oferit a fost că "avem o condiţionalitate cu Europa, pe care trebuie să ne-o asumăm", când "de fapt condiţionalitatea a fost introdusă tot de noi , neavând nicio soluţie la acel moment, de nişte funcţionari care mai voiau să aibă o agenţie".

"Mă pregătisem să negociez cu Comunitatea Europeană şi să le explic că nu serveşte de niciun fel această Autoritate şi ar fi trebuit să renegociem , să rezolvăm problema pentru care s-a înfiinţat altfel", a adăugat fostul ministru Dan Costescu.

Costescu a spus că responsabilitatea reformării căii ferate trebuie să revină Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, "care a rămas fără obiect , pentru că din sacii lor s-a mutat la o agenţie" :"Problema trebuia rezolvată în Direcţia Feroviară şi cu asta-basta".

Costescu a mai remarcat şi faptul că Autorităţii de Reformă Feroviară i s-au dat "tot felul de sarcini", ca să i se justifice existenţa.

"Li s-au mai dat şi tot felul de sarcini, care să le justifice cumva existenţa, pentru că s-a simţit că nu are destulă substanţă, cum ar fi achiziţia de material rulant. Ce legătură are reforma feroviară cu achiziţia de material rulant?", a mai spus, la MEDIAFAX Live, fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici