Diferenţe uriaşe de preţ la transportul elevilor: De la 42 la 491 de lei pentru 50 de kilometri

Abonamentele decontate elevilor pentru transportul la şcoală înregistrează diferenţe uriaşe de preţ de la un judeţ la altul, pe aceeaşi distanţă, o firmă din Brăila cerând 491 de lei pe lună pentru 50 de kilometri, în timp ce, în Dolj, o altă companie percepe doar 42 de lei pentru acelaşi parcurs.

Urmărește
802 afișări
Imaginea articolului Diferenţe uriaşe de preţ la transportul elevilor: De la 42 la 491 de lei pentru 50 de kilometri

Diferenţe uriaşe de preţ la transportul elevilor: De la 42 la 491 de lei pentru 50 de kilometri (Imagine: Octav Ganea/ Mediafax Foto)

Datele privind costul transportului elevilor, centralizate de Ministerul Educaţiei pentru martie 2013 şi obţinute de MEDIAFAX, arată diferenţe uriaşe între tarife practicate de diferiţi operatori pentru acelaşi număr de kilometri.

Astfel, în judeţul Brăila, compania Transirina Com cere 491 de lei pentru un abonament lunar ce asigură transportul zilnic pe o distanţă de 50 de kilometri. Pentru acelaşi număr de kilometri, în judeţul Dolj, firma Ibraflor Com are un tarif de 42 de lei, adică de aproape 12 ori mai mic.

Diferenţele flagrante la tarife au fost constatate şi pe distanţe mai mici. Pentru distanţa de 48 de kilometri, operatorul Autotim din Timiş cere 76 de lei pentru un abonament, în timp ce acelaşi Transirina Com are un tarif de 518 lei pentru aceeaşi distanţă, mai mult decât pentru 50 de kilometri, potrivit centralizării Ministerului Educaţiei.

La distanţa de 30 de kilometri, preţul unui abonament variază între 30 de lei (CPT Arad) şi 491 de lei (Transirina Com).

Pentru distanţa de 26 de kilometri, BD Davidus cere, în Caraş-Severin, 345 de lei pentru un abonament, în timp ce, pentru acelaşi parcurs, tariful la Antares Transport, în Vâlcea, este de 36 de lei.

Tot în Caraş-Severin, la operatorul Marusia Com, abonamentul costă 500 de lei pentru 23 de kilometri, aceeaşi distanţă fiind taxată, în Iaşi, cu 46 de lei, de Regia Autonomă de Transport Public Iaşi.

Situaţia este similară pe distanţa de 20 de kilometri, pentru care, în Bihor, abonamentul costă 400 de lei la PFA Molnar Radu şi doar 36 de lei la RAGCPS Săcele, în judeţul Braşov.

Conform aceleiaşi centralizări, pentru 9 kilometri, abonamentul costă 240 de lei în Constanţa, la operatorul Metropolitan, şi 18 lei în Timiş, la Giroceana SRL.

Tot Metropolitan are are cel mai mare tarif din ţară şi pe distanţa de 3 kilometri, respectiv 166 de lei abonamentul lunar în Constanţa, în timp ce, pentru un parcurs identic, firma Tursib cere doar 15 de lei în judeţul Sibiu.

În martie, la nivel naţional, operatorii de transport au vândut elevilor 142.516 de abonamente, în valoare de peste 20 de milioane de lei.

Cele mai multe abonamente, 11.636, sunt pe distanţa de 10 de kilometri, iar 11.205, pe 15 kilometri.

Pentru distanţa de 10 kilometri, preţul unui abonament variază între 25 de lei şi 326 de lei.

La această sumă s-au adăugat 1,62 milioane de lei din abonamente CFR, conform datelor Ministerului Educaţiei.

În mai, elevii din mai multe judeţe au făcut grevă japoneză, reclamând că nu le-au fost decontaţi banii de navetă.

În 30 mai, Ministerul Educaţiei a anunţat că 50 milioane de lei au fost deblocaţi pentru plata sumelor restante la decontarea transportului elevilor. O primă tranşă de 30 de milioane de lei pentru acoperirea cheltuielilor de transport al elevilor fusese deblocată anterior.

Ministerul Educaţiei Naţionale vrea să cumpere în leasing 800 de microbuze şcolare, în valoare de 31 de milioane de euro fără TVA, maşinile fiind destinate trasportului elevilor din mediul rural către şcoli, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă lansat în dezbatere publică la începutul lui iunie.

Potrivit Legii educaţiei, elevilor care nu pot fi şcolarizaţi în localitatea de domiciliu li se decontează cheltuielile de transport din bugetul Ministerului Educaţiei, prin unităţile de învăţământ la care sunt şcolarizaţi, pe bază de abonament, în limita a 50 de kilometri, sau li se asigură decontarea sumei ce reprezintă contravaloarea a opt călătorii dus-întors pe semestru, dacă locuiesc la internat sau în gazdă.

Contactaţi de MEDIAFAX, oficiali din Ministerul Educaţiei au declarat că tarifele foarte mari nu pot fi considerate ilegale, dar sunt, cu certitudine, imorale. De aceea, ministerul intenţionează amendarea legii astfel încât elevii care fac naveta să primească personal o anumită sumă, în care să se încadreze, au mai spus sursele citate.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici