Executarea silită a CNAIR pentru prejudiciul de 525 de milioane de euro în dosarul Bechtel a fost SUSPENDATĂ

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) informează că la 1 martie Tribunalul Bucureşti a admis cererea de suspendare a inspecţiei economico-financiare referitoare la contractul cu Bechtel, astfel că „nu se mai pune problema unei executări silite”.

Urmărește
1471 afișări
Imaginea articolului Executarea silită a CNAIR pentru prejudiciul de 525 de milioane de euro în dosarul Bechtel a fost SUSPENDATĂ

Executarea silită a CNAIR în dosarul Bechtel a fost suspendată printr-o decizie a Tribunalului Bucureşti

Suspendarea este dispusă până la pronunţarea instanţei asupra acţiunii privind anularea dispoziţiei obligatorii. Această soluţie a instanţei nu este definitivă, având ca drept de recurs 5 zile de la comunicare.

„În concluzie, prin această soluţie pronunţată de către instanţa judecătorească, în prezent, dispoziţia obligatorie este lipsită de orice efect juridic şi nu se mai pune problema unei executări silite”, precizează CNAIR, într-un comunicat.

La mijlocul lunii februarie, CNAIR a formulat o plângere prealabilă la Ministerul Finanţelor Publice împotriva raportului prin care se solicită recuperarea a 525 milioane de euro, sumă considerată a fi prejudiciul adus statului prin derularea contractului Bechtel.

După primirea Raportului şi a dispoziţiei emise de Inspecţia economico-financiară, CNAIR a formulat o plângere prealabilă la Ministerul Finanţelor Publice împotriva Raportului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi, de asemenea, a solicitat instanţei judecătoreşti suspendarea dispoziţiei obligatorii”, anunţa, în februarie, CNAIR.

În Raportul întocmit de Inspecţia economico - financiară din cadrul Ministerul Finanţelor Publice sunt identificaţi ca responsabili toţi foştii directori generali ai Companiei care erau în funcţie începând cu momentul încheierii contractului cu Bechtel şi până la momentul încetării acestuia. Dar „CNAIR SA, ca persoană juridică, nu are vreo responsabilitate separată de persoanele responsabile antemenţionate, iar în mod normal nu poate acoperi aceste sume”, mai preciza administratorul reţelei rutiere.

În anul 2013 a fost întocmit un raport de către Corpul de Control al primului-ministru, care avea constatări similare din punct de vedere al sumelor, însă cu responsabilităţi diferite în sarcina mai multor entităţi publice.

„Prin urmare, unul dintre aspectele contestate Inspecţiei economico-financiare din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, este că are constatări identice cu cele menţionate în raportul Corpului de control al primului-ministru, precum şi că în urma acelui control din 2013 a fost deschis un dosar penal şi că a trebuit să se aştepte soluţionarea acestuia, iar CNAIR SA se va constitui ca parte civilă pentru recuperarea prejudiciului, dacă este cazul”, se arată în răspunsul formulat CNAIR faţă de Raportul Inspecţiei economico-financiare din cadrul Ministerului de Finanţe.

În presă au apărut informaţii privind un raport al Ministerului Finanţelor, prin care se solicită Companiei de Autostrăzi (CNAIR) să recupereze prejudiciul estimat 525 milioane de euro, sumă considerată a fi prejudiciul adus statului prin derularea contractului Bechtel.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici