FOTO Bucureştiul are un nou logo. Primăria Capitalei anunţă un alt câştigător/ Narcis Teodor Lupou, designerul logo-ului descalificat: Am fost total surprins să văd că există similitudini cu Taipei

Primăria Capitalei anunţă că, în urma descalificării lucrării declarate iniţial câştigătoare, juriul a desemnat un nou câştigător pentru realizarea unui logo reprezentativ al Bucureştiului, acesta fiind Alexandru Mihai Nenciu, a cărui propunere de logo era următoarea clasată în funcţie de punctaj. Narcis Teodor Lupou, designerul de 32 de ani, din Timişoara, descalificat din concursul logo-ului Bucureştiului din cauza asemănării cu cel al Taipei, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că nu a ştiut de existenţa acelui logo şi că a fost „total surprins” să vadă că există similitudini.

Urmărește
10720 afișări
Imaginea articolului FOTO Bucureştiul are un nou logo. Primăria Capitalei anunţă un alt câştigător/ Narcis Teodor Lupou, designerul logo-ului descalificat: Am fost total surprins să văd că există similitudini cu Taipei

Bucureştiul are un nou logo. Primăria Capitalei anunţă un alt câştigător/ Narcis Teodor Lupou, designerul logo-ului descalificat: Am fost total surprins să văd că există similitudini cu Taipei

Primăria Capitalei anunţă că în prezentarea materialului propus spre jurizare, Alexandru Mihai Nenciu susţine că a pornit de la ideea de a crea un logo care să condenseze, grafic şi vizual, "un cumul de valori reprezentative pentru bucureşteni –istorice, culturale, sportive şi economice".

"Logo-ul creat de mine încearcă să spună o poveste, să reconstituie etapele unei istorii, prin reprezentarea simplificată a patru edificii-simbol ale Bucureştiului: Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul Român şi Arena Naţională. Logo-ul nu este altceva decât un vector de transmitere a identităţii colective", spune Nenciu.

"Pentru a se evita situaţii de genul celei întâlnite la primul logo declarat câştigător, organizatorii concursului au decis, de comun acord cu membrii juriului, ca înmânarea propriu-zisă a premiului şi semnarea contractului de cesiune a drepturilor de autor să aibă loc în termen de 7 (şapte) zile de la comunicarea publică a deciziei. Câştigătorul va fi validat doar dacă în acest interval, în care lucrarea va fi expusă public pe site-ul Primăriei Municipiului Bucureşti şi pe pagina de Facebook, nu apar sesizări pertinente privind un eventual plagiat sau similitudine cu un alt logo existent", mai spune primăria.

În cazul în care decizia rămâne definitivă, acest lucru va fi comunicat public pe data de 12.05.2017, moment în care vor fi publicate în mediul online toate lucrările participante la concurs. În funcţie de aprecierea pe care o vor primi din partea publicului, unele dintre acestea vor primi premii simbolice pentru popularitate, iar autorii vor fi incluşi într-o bază de date pentru a fi solicitaţi pentru lucrări viitoare de grafică de către instituţiile subordonate ale Primăriei Capitalei, precizează sursa citată.

Alături de Primarul General, din juriu au făcut parte: Prof. Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Romane, secţia de Arte, Arhitectura si Audiovizual; Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului Bucureşti; Anca Boeriu, lector la departamentul Grafica al UNARTE; Dr. Vladimir Nicula, lector la Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu; Ioana Ciocan, Vicepreşedinte Uniunea Artiştilor Plastici; Dochiţa Zenoveiov, brand innovator, „INOVEO”; Bogdan Naumovici, managing partner „23 Communication Ideas”; Corina Vinţan, managing partner „Links Associates”; Mirel Palada, sociolog.

Organizatorii concursului pentru logo-ul Capitalei au luat decizia, joi, de a descalifica lucrarea desemnată iniţial câştigătoare a timişoreanului Narcis Teodor Lupou, în urma semnalelor publice privind asemănarea foarte mare cu unul din logo-urile oraşului Taipei. Narcis Teodor Lupou a declarat corespondentului MEDIAFAX că nu a ştiut de existenţa acelui logo şi că a fost „total surprins” să vadă că există similitudini.

Narcis Teodor Lupou, designerul logo-ului descalificat: Am fost total surprins să văd că există similitudini cu Taipei

Narcis Teodor Lupou are 32 de ani, este din Timişoara, unde a terminat Facultatea de Arte şi Design în anul 2008. De câţiva ani, designerul locuieşte în Germania şi lucrează ca independent în acest domeniu. Narcis Teodor Lupou a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că a aflat de concursul organizat de Primăria Capitalei pentru logo în luna februarie.

„Cu ceva timp înainte de a fi deschis concursul, prin februarie, am aflat de pe Internet de concurs. Am fost entuziasmat, pentru că genul acesta de brief (n.r. concept, ce-şi doreşte clientul) nu l-am mai văzut niciodată în România, genul de brief de identitate vizuală a unui oraş, pentru mine a fost o chestie inedită, o provocare şi m-a inspirat foarte mult. Am început procesul de brainstorming (n.r. tehnică de gândire creativă), de adunare a ideilor încă de atunci aşa, vag, dar consecvent şi către final am restrâns aria inspiraţională, strict axată pe istoria culturală a oraşului şi pe elementele lui definitorii, căci asta am căutat în brainstorming”, a spus Narcis Teodor Lupou.

Designerul povesteşte şi ideea logo-ului pentru Bucureşti a pornit de la culorile naţionale ale României, la care a adăugat verde, pentru turism.

„Am dorit să realizez un simbol care să reunească trei idei: prima idee a fost arcul trilobat specific arhitecturii neoromâneşti, am considerat că acest detaliu este unul extrem de important, caracteristic şi autentic pentru Bucureşti, pentru moştenirea lui arhitectonică şi culturală implicit. Totodată, numele Bucureşti are o conotaţie pozitivă, etimologia lui vine de la Bucur, ştim cu toţii legenda păstorului Bucur, bucurie şi am dorit să transmit asta printr-un simbol care să denote bucurie, am zis că bucuria vine din inimă. Am folosit un simbol universal recognoscibil, probabil şi din cauza aceasta am ajuns în situaţia în care am realizat un logo care a fost asimilat cu multe alte variante invocate de cei care mă acuză de plagiat. De asemenea, am folosit culorile naţionale, plus verde, deoarece am zis că e reprezentativ tricolorul pentru Bucureşti, este epicentrul naţiunii române şi al ţării. Conform brief-ului, s-a cerut să facem variante derivate sectoriale, să poată fi adaptat la categorii: Bucureşti cultural, sportiv, turistic, iar verde a fost pentru categoria de turism”, a detaliat designerul.

Narcis Teodor Lupou a mai precizat că nu a avut nicio sursă de inspiraţie directă şi că nu a ştiut de existenţa logo-ului oraşului Taipei, despre care a aflat după ce au început comentariile pe reţelele de socializare.

„Pot să vă zic şi să vă asigur de faptul că nu am avut o sursă de inspiraţie directă şi până miercuri nu am ştiut de existenţa logo-ului pe care se presupune că l-aş fi plagiat, logo-ul Taipei-ului. Înainte să depun documentaţia şi să trimit varianta aceasta, pur şi simplu am făcut un research pe Google, să văd vizual vorbind dacă se găsesc rezultate asemănătoare cu varianta propusă de mine. Nu am găsit rezultate concludente. Pur şi simplu a fost surprinzătoare varianta logo-ului Taipei-ului. Într-adevăr, există similitudini de culoare, morfologice, însă registrul stilistic e cu totul altul şi e cu mult mai complex logo-ul lor, al celor din Taipei, cu totul alt registru stilistic. Are cu totul altă însemnătate, cu siguranţă, şi e compus din mult mai multe elemente”, a explicat Narcis Lupou.

Designerul recunoaşte că există asemănări dintre cele două logo-uri şi a mai precizat că este dezamăgit că Primăria Capitalei a luat decizia de a-l descalifica.

„Asemănările există, cei de la Primăria Capitalei cu siguranţă nu au vrut să fie prinşi între ciocan şi nicovală şi să facă faţă unor afronturi publice vehemente, probabil, şi au decis că e mai bine să nu stârnească controverse şi mai multe. E o decizie a primăriei de a descalifica lucrarea, a echipei care a organizat concursul, pentru mine personal e o dezamăgire. Eu am fost total surprins să văd că există similitudini între cele două logo-uri. Nici nu ştiam de existenţa logo-ului Taipei, miercuri am aflat. Sunt dezamăgit, e normal, e o reacţie naturală şi nu pot contesta decizia primăriei, sunt mulţi factori în joc, ei au organizat concursul. Iniţial, am fost extrem de entuziasmat şi recunoscător pentru oportunitatea asta. Juriul m-a validat în primă instanţă, apoi am fost descalificat şi mă aflu în situaţia actuală”, a conchis Narcis Teodor Lupou.

Organizatorii concursului pentru logo-ul Capitalei au luat decizia, joi, de a descalifica lucrarea desemnată iniţial câştigătoare a timişoreanului Narcis Teodor Lupou, în urma semnalelor publice privind asemănarea foarte mare cu unul din logo-urile oraşului Taipei, a anunţat Primăria Capitalei. Juriul va desemna în perioada imediat următoare un alt câştigător.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici