- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Frunza din brandul turistic ar putea apărea pe fiecare produs agro-alimentar românesc
Ministrul Agriculturii, Valeriu Tabără, propune ca fiecare aliment produs în România să aibă o etichetă care să conţină frunza din brandul turistic al României şi spune că mierea, fructele şi carnea de ovine vor fi promovate extern prin campanii comune cu Italia, Grecia, Cipru, Tunisia şi Bulgaria.
Frunza din brandul turistic ar putea apărea pe fiecare produs agro-alimentar românesc
"Eu mă gândesc serios ca brandul acesta naţional să vină şi pe produsele agricole româneşti, mai ales că l-a preluat şi Lucian Bute. Eu cred că acest brand, dincolo de dezbaterea care a fost şi care a trecut în zona politică, de ce nu l-ai aduce şi l-ai stiliza pe toate produsele care aparţin României? Şi pe produsele care se duc la export, dar şi pe cele care se vând în ţară", a declarat agenţiei MEDIAFAX Valeriu Tabără.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk se implică tot mai mult în conflictele globale: După discuția cu Zelenski și Trump, miliardarul s-a întâlnit într-o locație secretă cu ambasadorul Iranului la ONU
-
S-a câştigat marele premiu de aproape 10 milioane de euro la Loto 6 din 49. Unde a fost jucat biletul câştigător
-
România cumpără rachete Mistral într-o achiziţie în comun cu alte state, cu bani de la UE, prin programul EDIRPA
-
Ford Otosan a oprit azi producţia la uzina de la Craiova din cauza Electrocentrale Craiova. Pierderi estimate la peste 40 mil. Euro
El a afirmat că producţia agro-alimentară autohtonă este una de calitate şi că sunt "foarte multe semne de întrebare" privind importurile.
Potrivit ministrului, în cazul în care cumpărătorul ar vedea frunza pe un produs, s-ar gândi: "Da, domnule, e produs românesc, mă pot adresa cu multă siguranţă".
În plus, postarea frunzei pe produs ar creşte, în opinia lui Tabără, responsabilitatea firmei producătoare.
"Atunci când pui o etichetă şi un brand ferm pe un produs înseamnă resposabilitatea celui care a făcut şi pune acea etichetă. Cred că foarte mulţi au conştiinţa că produsul lor e un produs bun. Eu voi susţine, ca ministru, o astfel de iniţiativă. Vă daţi seama că i-aş obliga, dar nu pot", a adăugat Tabără.
Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, declara într-un interviu acordat MEDIAFAX la începutul lunii august că orice firmă care vrea să folosească elementele vizuale ale brandului poate să facă acest lucru, dar în anumite condiţii.
"Până acum, foarte mulţi agenţi economici s-au arătat interesaţi de acest lucru şi în foarte scurt timp veţi vedea logoul pe etichetele multor produse, semn că agenţii economici au înţeles importanţa acestui demers. Gândiţi-vă cât de multe produse şi servicii sunt angrenate în industria ospitalităţii şi veţi înţelege de ce sectorul turistic este important în economia generală şi de ce trebuie promovare. Pe noi ne bucură faptul că tot mai multă lume îşi arată sprijinul pentru proiect şi crede în utilitatea lui", a afirmat Udrea.
Potrivit lui Tabără, România îşi va promova produsele agro-alimentare pe piaţa externă prin campanii comune cu alte state.
Bulgaria şi Grecia au anunţat joi că vor lansa o campanie comună de promovare a produselor agricole, la care ar putea participa şi România, potrivit ministrului bulgar al Agriculturii.
Astfel, Bulgaria va promova legume şi produse din carne, iar Grecia uleiul de măsline. Campania va avea loc atât în statele membre ale Uniunii Europene, cât şi în afara acestora.
"Urma să mă întâlnesc vineri cu ministrul Agriculturii din Bulgaria, dar din păcate a trebuit să amân această întâlnire. E o temă de discuţie şi cu dânsul, iar luni mă văd cu ministrul din Cipru. De ce nu am vorbi despre un sector performant, deşi pare mic, cum este mierea. Mierea românească este un produs excepţional de bun şi foarte bine primit pe pieţele europene. De ce n-am vorbi despre fructe, despre carnea de ovine şi produsele din lapte", a spus Tabără.
El a adăugat că promovarea va fi făcută prin expoziţii reciproce de produse.
"Aşa cum pregătim acum, cu Republica Moldova, o expoziţie cu vânzare, într-un an poate la Chişinău, în altul la Bucureşti. Avem pregătită cu Italia o întâlnire de acest tip, probabil că la Timişoara în luna mai. În februarie-martie avem o campanie de acest tip cu Tunisia, la invitaţia lor", a mai spus ministrul Agriculturii.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:58
-
ieri, 22:46