Gara de Nord: Simbolul degradării căilor ferate

Pereţi crăpaţi şi cu igrasie, de pe care varul stă să cadă, pardoseală denivelată şi găurită pe alocuri, doi câini care dorm nestingheriţi la umbra unor chioşcuri. Aşa te întâmpină cea mai mare gară a României, Gara de Nord, de unde pleacă zilnic 100 de trenuri, majoritatea spre destinaţii din ţară. Deşi construcţia staţiei feroviare Bucureşti Nord imită arhitectura Gării de Nord din Paris, lipsa investiţiilor în modernizare şi dezinteresul şefilor de la căile ferate au degradat total gara, transformând-o într-un spaţiu care nu arată nici pe departe a nod feroviar european. Până când o să mai suporte călătorii condiţiile deplorabile din gară?

Urmărește
830 afișări
Imaginea articolului Gara de Nord: Simbolul degradării căilor ferate

Gara de Nord: Simbolul degradării căilor ferate

Ceea ce ar trebui să fie locul în care să se formeze prima impresie bu­nă despre Bucureşti este în rea­litate o carte de vizită pătată. Aşa se explică poate şi traficul în con­tinuă scădere în Gara de Nord. Dacă în 1999 trenurile care ieşeau sau intrau în Gara de Nord trans­portau 6,3 milioane de persoane, anul tre­cut au transportat doar 3,6 milioane de pasageri.

Iar acest lucru se întâmplă în condiţiile în care Ministerul Transporturilor are un buget anual de peste 3 miliarde de euro, din care însă ma­joritatea banilor merg către infrastructura ru­tieră. Anul acesta, spre exemplu, bugetul de stat alocă pentru Ministerul Transporturilor 3,4 miliarde de euro, ceea ce înseamnă cel mai mare buget al instituţiei din istoria ultimilor 20 de ani. Circa două treimi din bugetul Trans­por­turilor merg însă către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

Deşi este un punct de importanţă strategică pen­tru Capitală, dar şi pentru întreaga ţară, Ga­ra de Nord nu a intrat deloc pe lista de priorităţi a Ministerului Transporturilor după Revoluţie.

În afară de călători, aspectul gării, în care chiar şi sala de aşteptare este murdară, nu mai in­teresează pe nimeni. CFR SA, administra­torul gării, a investit în ultimii cinci ani din surse proprii doar 4,5 mil. lei (puţin peste un milion de euro) pentru reparaţii, potrivit Oanei Brânzan, şef serviciu comunicare cu presa al companiei.

Cristian Ghibu, directorul general al CFR SA, şi Laurenţiu Mărăloi, şeful Regionalei Bu­cu­reşti, nu au transmis niciun răspuns la so­licitarea ZF în care îi întreabă dacă le place Gara de Nord şi care este strategia de dez­voltare. Şefii Gării de Nord sunt Mihai Cântea (pe infrastructură) şi Simona Jerca (pe transport feroviar de pasageri).

Citeşte mai multe despre Gara de Nord pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici