- Home
- Social
- (28.06.2012, 10:52)
- Alexandra Vladescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Gara de Nord: Simbolul degradării căilor ferate
Pereţi crăpaţi şi cu igrasie, de pe care varul stă să cadă, pardoseală denivelată şi găurită pe alocuri, doi câini care dorm nestingheriţi la umbra unor chioşcuri. Aşa te întâmpină cea mai mare gară a României, Gara de Nord, de unde pleacă zilnic 100 de trenuri, majoritatea spre destinaţii din ţară. Deşi construcţia staţiei feroviare Bucureşti Nord imită arhitectura Gării de Nord din Paris, lipsa investiţiilor în modernizare şi dezinteresul şefilor de la căile ferate au degradat total gara, transformând-o într-un spaţiu care nu arată nici pe departe a nod feroviar european. Până când o să mai suporte călătorii condiţiile deplorabile din gară?
Urmărește
830 afișări
Gara de Nord: Simbolul degradării căilor ferate
Ceea ce ar trebui să fie locul în care să se formeze prima impresie bună despre Bucureşti este în realitate o carte de vizită pătată. Aşa se explică poate şi traficul în continuă scădere în Gara de Nord. Dacă în 1999 trenurile care ieşeau sau intrau în Gara de Nord transportau 6,3 milioane de persoane, anul trecut au transportat doar 3,6 milioane de pasageri.
Iar acest lucru se întâmplă în condiţiile în care Ministerul Transporturilor are un buget anual de peste 3 miliarde de euro, din care însă majoritatea banilor merg către infrastructura rutieră. Anul acesta, spre exemplu, bugetul de stat alocă pentru Ministerul Transporturilor 3,4 miliarde de euro, ceea ce înseamnă cel mai mare buget al instituţiei din istoria ultimilor 20 de ani. Circa două treimi din bugetul Transporturilor merg însă către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
Deşi este un punct de importanţă strategică pentru Capitală, dar şi pentru întreaga ţară, Gara de Nord nu a intrat deloc pe lista de priorităţi a Ministerului Transporturilor după Revoluţie.
În afară de călători, aspectul gării, în care chiar şi sala de aşteptare este murdară, nu mai interesează pe nimeni. CFR SA, administratorul gării, a investit în ultimii cinci ani din surse proprii doar 4,5 mil. lei (puţin peste un milion de euro) pentru reparaţii, potrivit Oanei Brânzan, şef serviciu comunicare cu presa al companiei.
Cristian Ghibu, directorul general al CFR SA, şi Laurenţiu Mărăloi, şeful Regionalei Bucureşti, nu au transmis niciun răspuns la solicitarea ZF în care îi întreabă dacă le place Gara de Nord şi care este strategia de dezvoltare. Şefii Gării de Nord sunt Mihai Cântea (pe infrastructură) şi Simona Jerca (pe transport feroviar de pasageri).
Citeşte mai multe despre Gara de Nord pe www.zf.ro.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe