- Home
- Social
- (28.06.2012, 10:52)
- Alexandra Vladescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Gara de Nord: Simbolul degradării căilor ferate
Pereţi crăpaţi şi cu igrasie, de pe care varul stă să cadă, pardoseală denivelată şi găurită pe alocuri, doi câini care dorm nestingheriţi la umbra unor chioşcuri. Aşa te întâmpină cea mai mare gară a României, Gara de Nord, de unde pleacă zilnic 100 de trenuri, majoritatea spre destinaţii din ţară. Deşi construcţia staţiei feroviare Bucureşti Nord imită arhitectura Gării de Nord din Paris, lipsa investiţiilor în modernizare şi dezinteresul şefilor de la căile ferate au degradat total gara, transformând-o într-un spaţiu care nu arată nici pe departe a nod feroviar european. Până când o să mai suporte călătorii condiţiile deplorabile din gară?
Urmărește
830 afișări
Gara de Nord: Simbolul degradării căilor ferate
Ceea ce ar trebui să fie locul în care să se formeze prima impresie bună despre Bucureşti este în realitate o carte de vizită pătată. Aşa se explică poate şi traficul în continuă scădere în Gara de Nord. Dacă în 1999 trenurile care ieşeau sau intrau în Gara de Nord transportau 6,3 milioane de persoane, anul trecut au transportat doar 3,6 milioane de pasageri.
Iar acest lucru se întâmplă în condiţiile în care Ministerul Transporturilor are un buget anual de peste 3 miliarde de euro, din care însă majoritatea banilor merg către infrastructura rutieră. Anul acesta, spre exemplu, bugetul de stat alocă pentru Ministerul Transporturilor 3,4 miliarde de euro, ceea ce înseamnă cel mai mare buget al instituţiei din istoria ultimilor 20 de ani. Circa două treimi din bugetul Transporturilor merg însă către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Gala ZF 2024. Adrian Sârbu: „Oportunitatea ta este România. Trebuie să te implici în câmpul puterii” / Gerard Baker, editor global Wall Street Journal, prezent la Gală, a vorbit despre viitorul economic al Europei și al SUA în urma victoriei lui Trump
-
Războiul din Ucraina. Ce este noua armă folosită de Rusia în Ucraina. Putin spune că se deplasează cu 3 km pe secundă.
-
Activitatea RAR, în continuare blocată. Nu se pot face ITP-uri în nicio staţie din ţară
-
Alegeri prezidenţiale 2024: Cine sunt cei 13 candidaţi în cursa pentru Cotroceni şi care sunt programele lor politice propuse
Deşi este un punct de importanţă strategică pentru Capitală, dar şi pentru întreaga ţară, Gara de Nord nu a intrat deloc pe lista de priorităţi a Ministerului Transporturilor după Revoluţie.
În afară de călători, aspectul gării, în care chiar şi sala de aşteptare este murdară, nu mai interesează pe nimeni. CFR SA, administratorul gării, a investit în ultimii cinci ani din surse proprii doar 4,5 mil. lei (puţin peste un milion de euro) pentru reparaţii, potrivit Oanei Brânzan, şef serviciu comunicare cu presa al companiei.
Cristian Ghibu, directorul general al CFR SA, şi Laurenţiu Mărăloi, şeful Regionalei Bucureşti, nu au transmis niciun răspuns la solicitarea ZF în care îi întreabă dacă le place Gara de Nord şi care este strategia de dezvoltare. Şefii Gării de Nord sunt Mihai Cântea (pe infrastructură) şi Simona Jerca (pe transport feroviar de pasageri).
Citeşte mai multe despre Gara de Nord pe www.zf.ro.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe