Guvern: Persoana care nu primeşte bon fiscal să sune la Serviciul 112 sau să cheme ANAF

Persoana care nu primeşte bon fiscal şi nu i se restituie banii pentru un produs cumpărat dintr-un magazin ori nu este lăsată să plece din restaurant fără să achite consumaţia, tot fără bon, poate apela Serviciul 112 sau chema ANAF, este de părere purtătorul de cuvânt al Guvernului, Corneliu Calotă.

Urmărește
7291 afișări
Imaginea articolului Guvern: Persoana care nu primeşte bon fiscal să sune la Serviciul 112 sau să cheme ANAF

Guvern: Persoana care nu primeşte bon fiscal să sune la Serviciul 112 sau să cheme ANAF (Imagine: Alexandru Florescu/Mediafax Foto)

El a adăugat însă că nu ştie care ar trebui să fie procedura dacă bonul fiscal nu este acordat pentru o pâine, aceasta fiind o speţă "dificil de răspuns".

Introducerea Loteriei bonurilor fiscale a fost avizată, miercuri, de Guvern, cu un sistem de extragere lunară sau ocazională a bonurilor primite de cumpărători pentru produse/servicii în valoare cuprinsă între 1-999 lei, şi cu posibilitatea ca, din martie, un client să aibă dreptul să nu achite produsul selectat sau consumat dacă nu a primit bon fiscal de la comerciant.

"Începând cu 1 martie, în cazul refuzului agentului economic de a emite şi înmâna bon fiscal, cumpărătorul poate să nu achite bunul dobândit sau serviciul prestat, având în vedere că o tranzactie nefiscalizată nu reprezintă altceva decât o încălcare a legii. Aşadar, cumpărătorul poate păstra bunul fără să îl mai plătească în cazul unui refuz al agentului economic de a emite bon fiscal", a comunicat Ministerul Finanţelor.

Agenţii economici vor fi obligaţi să afişeze în locuri vizibile informaţii privind acest drept al clienţilor.

Întrebat de jurnalişti, la finalul şedinţei, ce ar trebui să facă o persoană care a cumpărat o pâine şi nu a primit bon fiscal, purtătorul de cuvânt al Guvernului nu a prezentat o procedură concretă, apreciind doar că ar putea fi apelat Sistemul Unic de Apeluri de Urgenţă 112 sau chemaţi reprezentanţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF).

"Este o speţă la care e dificil de răspuns în momentul de faţă. Insişti ca vânzătorul să-ţi dea bonul, dacă nu, vei chema Poliţia, cu pâinea în mână, probabil, nu ştiu. E o întrebare, sigur, la limita anecdoticului. Suni la 112... nu ştiu ce să spun la întrebarea asta. Pentru o pâine, nu ştiu", a spus Calotă.

El a precizat că filosofia acestei măsuri urmăreşte determinarea vânzătorilor să elibereze bon fiscal.

"În momentul în care un cumpărător nu solicită bon fiscal, e lipsit de şansa - mică, mare - de a câştiga la Loteria bonurilor fiscale. Deci, dacă comerciantul mă lipseşte pe mine de dreptul de a trage un loz în plic, înseamnă că eu pot să nu-l plătesc", a spus oficialul guvernamental.

De asemenea, el a mai afirmat că persoanele în cauză pot suna şi la ANAF pentru a informa că nu au primit bon fiscal.

Prima extragere, ocazională, va fi organizată pe 13 aprilie, a doua zi de Paşte, cu un fond de premiere de 1 milion lei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici