Călătorii români consultă în aceeaşi măsură părerile familiei sau colegilor (54%) despre vacanţă, aşa cum caută inspiraţie în online, pe site-urile de călătorii (50%). La scară europeană, cei mai mulţi utilizatori ai site-urilor de călătorie vin din Italia (51%), Turcia (49%), Spania (46%), Portugalia (43%) şi Olanda (42%). La nivel global, brazilienii (54%) şi chinezii (52%) se informează cel mai mult cu ajutorul site-urilor de călătorie.
Când vine vorba de percepţia locală, atât femeile, cât şi bărbaţii din România accesează în egală măsură site-urile de călătorie. Mai mult de jumătate dintre românii care au din ce în ce mai mult ca reper site-urile specializate de călătorie au vârsta cuprinsă între 36 şi 55 de ani (54%), fiind urmaţi de cei cu vârsta de până la 65 de ani (53%) şi de 40% din tinerii între 18 şi 22 de ani.
Potrivit studiul momondo, în medie, 45% din călători caută inspiraţie pentru vacanţă de la prieteni sau familie, 39% de pe site-urile de călătorie şi 24% iau decizii din informaţiile primite din reţelele sociale şi, în egală măsură, prin agenţiile de turism.
Studiul a fost iniţiat de momondo în 2017 în rândul utilizatorilor din 23 de ţări: Rusia, Austria, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Germania, Danemarca, Spania, Finlanda, Franţa, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Elveţia, Suedia, Turcia şi Marea Britanie. Sondajul a implicat 24.700 de persoane, inclusiv aproximativ 1.000 de respondenţi din România, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani, bărbaţi şi femei. Respondenţii au putut selecta mai multe răspunsuri la întrebarea adresată în chestionar.