Liviu Pop: Elevii din clasa a V-a vor avea manual şi la educaţie fizică. Majoritatea statelor din UE au aşa ceva/ Asociaţie de Părinţi: Manualul de Sport este bomboana de pe coliva sistemului educaţional

Ministrul Educaţiei Liviu Pop a anunţat, pe pagina sa de Facebook, că elevii din clasa a V-a vor avea manual de sport.

Urmărește
5588 afișări
Imaginea articolului Liviu Pop: Elevii din clasa a V-a vor avea manual şi la educaţie fizică. Majoritatea statelor din UE au aşa ceva/ Asociaţie de Părinţi: Manualul de Sport este bomboana de pe coliva sistemului educaţional

Liviu Pop, ministrul Educaţiei: Elevii din clasa a V-a vor avea manual şi la educaţie fizică/ Majoritatea statelor din UE au manual de sport

"Da, elevii din clasa a 5-a vor avea manual şi la disciplina educaţie fizică. În 7 august finalizăm licitaţia pentru manualele la care s-au depus contestaţii.  Trist este faptul că editurile nu au depus oferte pentru toate disciplinele. Caut soluţii şi pentru aceste situaţii", a scris Liviu Pop, joi seara, pe pagina sa de Facebook.

Liviu Pop a postat şi un link la care poate fi consultat manualul.

Cartea are şase capitole, primul fiind Organizarea activităţilor motrice. În cadrul primului capitol, printre lecţiile care vor fi predate Poziţia fundamentală stând şi derivatele acesteia, Alinieri în linie şi coloană şi Întoarceri de pe loc. Al doilea capitol este Dezvoltare fizică armonioasă, fiind descrise exerciţii. Al treilea capitol al manualului se numeşte Capacitatea motrică, printre lecţii fiind Mersul, Alergatul, Săritura. Discipline sportive este al patrulea capitol, iar capitolul V este Igiena şi protecţie individuală. Ultimul capitol se numeşte Comportamente şi atitudini, elevii urmând să fie învăţaţi cum să se comporte într-o echipă sau la o competiţie.

Liviu Pop: Majoritatea statelor din UE au manual de sport

Liviu Pop, ministrul Educaţiei, a declarat, vineri, la Sibiu, că majoritatea statelor din Uniunea Europeană au manual de sport, precizând că este important ca un copil de clasa a V-a să ştie să facă mişcare corect.

"Majoritatea statelor din Uniunea Europeană au manual de sport pentru clasa a V-a. De exemplu Franţa. Nu este decizia Ministerului Educaţiei, aceste programe făcute de experţi ai Academiei Române, alături două instituţii care se ocupă de elaborarea programelor şcolare şi rescrierea programei şcolare. Este pentru prima dată când s-a introdus acest manual în România. Este util şi pentru părinţi şi pentru elevi. Sunt trei manuale. Profesorii vor stabili pe care vor lucra. Acest manual e un intrument care poate fi folosit cu succes şi de elev, şi de părinte şi de profesor. Vedem reclame să facem mişcare 30 de minute zilnic, dar nu prea ştim să facem asta. Cred că e important ca un copil de clasa a V-a să ştie cum să facă mişcare corect, cum să se îmbrace la o oră de sport. O să încurajez orele de sport şi pentru clasele 9- 12", a declarat ministrul Educaţiei.

Liviu Pop a dat asigurări că toţi copiii de clasa a V-a vor avea manualele necesare. Ministrul a anunţat că este prima dată când copiii de la clasa a V-a vor avea disciplina informatică.

Completările vin după ce, joi seara, ministrul Educaţiei a anunţat pe Facebook existenţa manualului de sport.

Asociaţie de Părinţi: Manualul de Sport este bomboana de pe coliva sistemului educaţional

Federaţia Asociaţiilor de Părinţi şi-a exprimat dezacordul faţă de manualul de Educaţie fizică şi sport, care va ajunge pe băncile elevilor, precizând că este o risipă de bani şi un element în plus în ghiozdanul copiilor, în schimb, profesorii de Sport susţinând că acesta este un ajutor binevenit.

"Nu contestăm calitatea manualului, conţinutul lui ştiinţific pentru că nu avem pregătirea necesară, ci utilitatea lui. Noi o considerăm o risipă, în condiţiile în care vorbim despre o subfinanţare la nivelul sistemului educaţional. Din punctul meu de vedere, este boamboana de pe coliva sistemului educaţional. Am încercat să fac un exerciţiu de imaginaţie şi să văd la ce ar putea folosi acest manual. Şi m-am gândit aşa: dacă îl folosim la clasă, nu îl faci în cutea şcolii, trebuie să stai în clasă şi atunci, înjumătăţeşti planul-cadru pe această disciplină. A doua variantă şi glumind un pic, probabil că manualul va fi legat de gâtul copiilor, încercând să citească, în timp ce execută mişcările, iar a treia variantă ar fi să fie ţinut acasă, dar nu îi văd rostul în această situaţie", a declarat pentru Mediafax, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi, Iulian Cristache.

Federaţia s-a plâns că, în ciuda faptului că a făcut parte din grupul de lucru al ministerului Educaţie pe manuale, nu s-a ştiut de introducerea acestui manual de Educaţiei fizică şi sport şi s-a aflat de pe reţelele de socializare. Mai mult, preşedintele Federaţiei este nemulţumit de cum a involuat comunicarea şi colaborarea cu reprezentanţii Ministerului, în condiţiile în care există un acord de parteneriat între cele două instituţii.

"Nu s-a vorbit nici măcar o secundă, în grupul de lucru pentru manuale, despre acest manual nou. Se putea face un manual digital, care poate fi urcat pe platforma ministerului Educaţiei şi acolo să fie accesat de către elevii interesaţi de acest manual. Noi am început campania de reducere a greutăţii ghiozdanului şi, la acel moment, domnul ministru Năstase a reacţionat pozitiv şi a spus că ne susţine demers şi acum, culmea, noi ne pomenim cu un manual în plus, care nu îşi găseşte utilitatea. Sunt 100.000 de elevi, la nivelul claselor a cincea, deci este vorba de câteva sute de mii de euro, care se puteau duce în procurarea de material sportiv pentru copii. Eu am fost în şcoli din mediul rural şi unii copii jucau fotbal cu pet-uri de 0,5 l", a adăugat Iulian Cristache.

De aceeaşi părere sunt şi reprezentanţii elevilor, simţindu-se şi ei excluşi din discuţiile cu privire la acest manual.

"Manualul de Educaţie fizică nu îşi are locul absolut deloc, în condiţiile în care nu avem baze sportive decente şi nici ore de sport relevante. Mi se pare dubios, în condiţiile în care, fiecare ţară a Uniunii Europene, încearcă să eficientizeze numărul de manual şi să implementeze conceptul de trans-disciplinaritate, să unească materiile, noi în continuare punem accentul mult prea mult pe manuale. (...)Nici noi, Consiliul Naţional al Elevilor, şi nici părinţii nu am fost consultaţi şi, din start, se încalcă un principiu democratic de a consulta partenerii implicaţi în actul educaţional. Dacă nici părinţilor şi nici elevilor nu li se cer puncte de vedere, este grav că Ministerul ia decizii pe cont propriu. Am ajuns să finanţăm un manual irelevant, în condiţiile în care, nu suntem în stare să face licitaţii pentru manuale", a explicat preşedintele Consiliul Naţional al Elevilor, Vlad Ştefan.

În contextul acestor nemulţumiri, unii profesori de Sport se arată încântaţi de faptul că, din toamnă, vor avea un ajutor la ore, venit prin acest manual de educaţie fizică.

„Este destul de bine structurat acest manual, care începe de la mers, până la joc sportiv. Este divizat în exerciţii de gimnastică, atletism, despre cum să îşi pregătească echipamentul, lucruri despre igienă pe care noi, oricum, le folosim la ora de educaţie fizică, dar văzându-le în manual, probabil le vor recepţiona mai bine. Nu se pune problema unor teste scrise din teorie, ne vom axa pe mişcare fizică. Manualul este un suport pentru noi şi este doar de îndrumare pentru copii. Vor găsi denumirile de bază ale segmentelor corpului, mişcările de bază, vor învăţa despre rotări de cap. Nu cred că manualul vine să ne îngreuneze lucrurile”, a precizat pentru MEDIAFAX, Ovidiu Vasile, profesor de Educaţie fizică şi sport la o şcoală generală din Capitală.

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici