"Napoleon", prima navă construită de şantierul naval din Drobeta-Turnu Severin, după o pauză de 12 ani

„Napoleon a fost construita pentru compania Beo Trade Com, una dintre cele mai importante companii de transport fluvial din Europa Centrala si de Est”

Urmărește
2449 afișări
Imaginea articolului "Napoleon", prima navă construită de şantierul naval din Drobeta-Turnu Severin, după o pauză de 12 ani

Şantierul naval SEVERNAV din Drobeta-Turnu Severin (simbol bursier SEVE) a construit nava complet echipată, după o pauză de 12 ani, potrivit informaţiilor oferite de reprezentanţii companiei.

„Şantierul Naval SEVERNAV, cu o experienţă de peste 170 de ani în construcţia de nave fluviale şi maritime, a marcat astăzi un moment important, după o pauză de 12 ani, prin lansarea unei nave complet echipate”, au transmis reprezentanţii companiei.

Nava, denumită Napoleon, a fost construită pentru compania Beo Trade Com, una dintre cele mai importante companii de transport fluvial din Europa Centrală şi de Est.

„Napoleon, este un tanc chimic, tip C, dotat cu tehnologii şi echipamente de ultimă generaţie, special conceput transportului fluvial de produse petroliere precum benzina, motorina şi bio-componenti. Cu o lungime de 110 metri, o lăţime de 11,45 metri şi o înălţime de 4,580 metri, această navă asigură o capacitate de transport de 3.040 metri cubi” a spus Aleksandar Stanojevic, administratorul companiei Beo Trade Com.

Unul din aspectele importante ale navei Napoleon îl reprezintă sistemul de propulsie, un sistem inovator combină un motor cu manevră electrică, care permite efectuarea operaţiunilor în porturi fără emisii de CO2 şi două motoare diesel de ultimă generaţie, Stage V. Prin această configurare avansată a sistemului de propulsie, nava beneficiază de utilizarea unor elici de diametru redus în comparaţie cu soluţiile tradiţionale, facilitând astfel deplasarea şi navigaţia în canalele navigabile cu adâncime redusă.

Şantierul Naval SEVERNAV a revenit pe piaţă în anul 2022 cu construcţii de nave complet echipate. Compania a informat piaţa de capital cu privire la încheierea unui contract în valoare de 1,78 mil. euro cu Rensen Driessen Shipbuilding, producător de nave din Olanda. Apoi, în aprilie, a încheiat un contract în valoare de circa 4,1 milioane de euro, în construirea unui corp de barje fluvial, cu CNFR Navrom Galaţi, companie de transport fluvial din cadrul Transport Trade Services (TTS).

„Creşterea numărului de nave livrate este un factor cheie în strategia noastră de dezvoltare, contribuind direct la creşterea rentabilităţii şi profitabilităţii şantierului. Prin menţinerea unui ritm susţinut de producţie şi prin îmbunătăţirea continuă a proceselor folosite, ne străduim să ne creştem poziţia pe piaţa de construcţii navale şi să aducem satisfacţie maximă clienţilor noştri. – a afirmat Constantin Georgescu, director general al Şantierului Naval Severnav.

Compania are o capitalizare de 20 de milioane de lei, iar din acţionariat fac parte S. BEO Trade COM (30,1% din capital), CFR Marfă (29%), Constantin Georgescu (21,5%) şi Dumitru Ştefan (10%), potrivit datelor de la BVB.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici