Operaţiunea de scoatere a epavei pline cu cadavre de oi a eşuat după ce cablurile de ridicare a navei au cedat / Încărcătura de animale ar fi mai mare decât apare în acte | FOTO

Operaţiunea de scoatere a epavei pline cu oi din Portul Midia s-a oprit, la două ore de la începerea lucrărilor, după ce cablurile de ridicare a navei au cedat din cauza greutăţii, a declarat, sâmbătă, pentru MEDIAFAX, Alin Vintilă, reprezentantul firmei care se ocupă de evacuarea navei.

Urmărește
4547 afișări

Alin Vintilă, reprezentantul firmei care se ocupă de scoaterea navei pline cu oi, care s-a răsturnat în Portul Midia, a declarat că operaţiunea s-a oprit, după ce cablurile au cedat.

„Operaţiunea care a început la ora 8 fără zece s-a oprit, motivul fiind că au cedat câteva spire ale cablurilor de ridicare. Cablurile au început să înflorească în zona superioară, unde sunt prinse în cârlig, motivul fiind acela că greutatea navei este mai mare decât reieşea din calcule. În acest moment s-a oprit întreaga operaţiune şi urmează să se schimbe întreg sistemul de cabluri astfel încât să suporte o greutate mai mare, care, la această oră, nu se poate determina", a declarat Vintilă.

Potrivit acestuia, nava este mai grea decât reieşea din documentaţia prezentată.

„Mă refer la greutatea navei cu tot cu încărcătura de la bord. Nu se cunoaşte ce şi cât s-a încărcat la bord", a mai adăugat Alin Vintilă.

Scoaterea navei era programată să se realizeze de o macara gigant de 1.800 de tone, adusă în Portul Midia, iar pentru susţine au fost sudate grinzi suplimentare de întărire a bordajului epavei.

Încărcătura de oi ar fi mai mare decât apare în acte

În timpul operaţiunii de scoatere a epavei pline cu oi răsturnată în Portul Midia scafandrii au găsit punţi suplimentare cu încărcătură de animale la bord. Reprezentanţii firmei care se ocupă de ranfulare spun că în navă erau mai multe oi decât s-a declarat în acte şi din acest motiv bordul a cedat.

Reprezentanţii societăţii care se ocupă de scoaterea epavei din Portul Midia au venit sâmbătă cu noi precizări, după ce operaţiunea a fost întreruptă de ruperea cablurilor macaralei. Aceştia spun că spirele cablurilor s-au rupt după ce bordul epavei a cedat, în momentul în care macaraua încerca să aducă nava la verticală.

„Cablurile s-au rupt din cauza a ceea ce s-a întâmplat pe puntea navei. Puntea navei a cedat şi atunci a fost tensiune suplimentară asupra celorlalte puncte, ocheţii şi grinzile sudate, care au dat un şoc în cablu. Şi atunci, din cauza acestui şoc, s-au desprins aceste spire şi s-a oprit operaţiunea. Cauza a fost ruperea bordajului navei care a dat un şoc în cabluri. Cablurile erau dimensionate pentru sarcina preluată, în planul de ridicare agreat cu autorităţile, sarcina la care s-a estimat că va fi încărcată macaraua era de 800 de tone, iar la momentul desprinderii spirelor, s-a înregistrat tensiunea în cabluri de 1.380 de tone forţă”, a declarat Alin Vintilă, reprezentantul societăţii care se ocupă de ranfluarea navei.

La rândul său, şeful societăţii care se ocupă de ranfulare spune clar că „ există clar o încărcătură mult mai mare de peste 14.000 de oi”.

„În timpul operaţiunilor, scafandrii au intrat în navă. Am găsit punţi suplimentare. Aceste punţi suplimentare au şi încărcătură de animale la bord. Am cerut imediat Cargoplanul depus la Căpitănie. Este foarte clar că aceste punţi nu au fost incluse în Cargoplan. Sunt punţi nedeclarate. Există clar o încărcătură mult mai mare de peste 14.000 de oi. Trebuie să reconsiderăm configuraţia cablurilor”, a declarat Gabriel Comănescu, şeful firmei de ranfulare.

O navă sub pavilion Palau, care avea la bord 14.600 de oi, s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019. Autorităţile au reuşit să salveze doar 254 de animale.

După producerea tragediei, mai multe organizaţii internaţionale de protecţie a animalelor au protestat faţă de exportul de animale vii iar subiectul a făcut înconjurul presei internaţionale, fiind dezbătut şi în Parlamentul European.

Vremea caldă creşte pericolul în Portul Midia: Starea de putrefacţie înseamnă mirosuri pestilenţiale

Vremea caldă creşte pericolul în Portul Midia, unde nu s-a reuşit scoaterea navei pline cu oi, răsturnată în urmă cu două luni. Cei care se ocupă de ranfluare spun că după ce nava va fi adusă la cheu urmează o operaţiune unicat, prin care leşurile sunt scoase fără contact uman.

Gabriel Comănescu, administratorul firmei care se ocupă de ranfluare, a vorbit, sâmbătă, despre măsurătorile făcute în apă şi în aer şi a declarat, presei, că vor apărea probleme dacă nu scad temperaturile.

„Încă nu sunt motive de îngrijorare. Singura îngrijorare care este dacă nu ne ajută Cel de Sus ca temperatura să coboare. Dacă va creşte temperatura, starea de putrefacţie înseamnă mirosuri pestilenţiale, ceea ce e o problemă”, a declarat Gabriel Comănescu.

La Constanţa, sâmbătă după-amiaza sunt 14 grade Celsius.

În ceea ce priveşte modalitatea de scoatere a cadavrelor de animale din epavă, după finalizarea aducerii navei la cheu, Comănescu a spus că toată operaţiunea va fi făcută cu maşini, iar scafandrii, care stau în carantină pe o altă navă, nu vor atinge cadavrele de leşurile în putrefacţie.

„Pentru noi nu faza unu cu ranfluarea este problema, ci faza doi cu ecarisajul. Pentru că asta este o operaţiune unicat. Nu am auzit până acum pe cineva care să facă lifting, ranfluare, dar şi ecarisaj. După ce nava va fi adusă pe linia de plutire, urmează să se extragă apa din tancuri, care va fi preluată în tancurile de balast ale navei Big Foot 2, pentru că e vorba de apă care este presupus contaminată. După care nava va fi deplasată în dana 10, urmează să tăiem porţiuni din punţile superioare, pentru a introduce nişte minibuldozere cu care scafandrii vor începe practic să ridice cadavrele şi să înceapă să le împingă într-o havă, practic o cutie mai mare, care după ce este încărcată, este extrasă cu o macara”, a explicat Comănescu.

Acestea se încarcă în containere speciale, care sunt duse, apoi, pe maşini, iar de aici autorităţile vor escorta camioanele către incineratorul din Tulcea.

„Absolut nimeni nu va atinge, nu va fi contact fizic cu aceste animale aflate în putrefacţie. Scafandrii vor fi în carantină pe toată perioada operaţiunii. Vor sta la bordul unei alte nave a companiei”, a mai spus Comănescu.

Deocamdată nu se ştie exact când va fi reluată operaţiunea de scoatere a epavei, oprită, sâmbătă, la două ore de la începerea lucrărilor, după ce cablurile de ridicare a navei au cedat din cauza greutăţii.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
epavă,
oaie,
eşec

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici