- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (01.06.2017, 10:43)
- Mona Scarisoreanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Piaţa jucăriilor din România se întreaptă către un maxim istoric în 2017. Cine sunt principalii jucători
Piaţa jucăriilor se îndreaptă spre un maxim istoric în 2017, pe fondul creşterii susţinute a cererii, relevă un studiu realizat de KeysFin, pe baza datelor oficiale comunicate de producătorii şi comercianţii de jocuri şi jucării.
Urmărește
1405 afișări
Piaţa jucăriilor din România se întreaptă către un maxim istoric în 2017
Numărul firmelor care produc sau comercializează jucării pe piaţa românească a crescut semnificativ în ultimii ani.
Astfel, dacă în 2010 erau înregistrate 262 de societăţi comerciale, în 2015 s-a ajuns la 312 companii. Dintre acestea, 117 erau producători, iar 195 comercianţi de jocuri şi jucării. Şi numărul mediu de angajaţi din acest domeniu a avansat puternic, de la 1653 angajaţi în 2010, la 2951 de salariaţi în 2015.
„Piaţa jucăriilor se află pe un trend pozitiv în ultimii ani, în legătură directă cu cererea tot mai mare de astfel de produse”, spun analiştii de la KeysFin.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Vîlceanu: PNL trebuie să-şi schimbe conducerea toată şi trebuie să plece de la guvernare imediat
-
Nicuşor Dan, uimit de rezultatul alegerilor: Vreau să înţeleg mecanismul
-
Lasconi: Promit că voi da totul pentru a mă ridica la aşteptările voastre
„Creşterea veniturilor populaţiei, în cazul familiilor cu copii, a fost exploatată în mod eficient de producătorii şi comercianţii de jucării, dovadă promovarea susţinută, pe toate canalele (TV, radio, presă scrisă, internet, magazine, publicitate stradală etc.). Politicile de marketing au devenit tot mai eficiente, iar rulajul a crescut semnificativ, pe fondul lansării tot mai multor produse la modă (personaje din filme si seriale, lansări de jocuri etc.) şi a dezvoltării unui calendar de evenimente dedicate (spectacole, festivaluri, concerte, etc.). Avem inclusiv canale TV dedicate copiilor, unde se promovează jocuri şi jucării”, explică aceştia.
Aşa s-a ajuns ca cifra de afaceri din producţia şi comerţul de jucării să atingă nivelul de 715,8 milioane de lei în 2015, de peste patru ori mai mare faţă de 2010 (179,3 milioane lei). Şi profitabilitatea sectorului a avansat spectaculos, de la 11,3 milioane lei în 2010 la 72 milioane lei în 2015, se arată într-un comunicat al KeysFin.
Potrivit estimărilor KeysFin, evoluţia pozitivă a continuat şi în 2016, iar 2017 va marca un adevărat record.
„Datele preliminarii pe care le avem susţin trendul de creştere susţinută a acestei industrii, pe fondul avansului economic semnificativ”, spun experţii.
Cel mai important jucător din comerţul cu jucării din România este Jumbo EC.R SRL. Deşi are numai şapte magazine, în Bucureşti, Piteşti, Ploieşti, Timişoara, Arad şi Oradea, filiala firmei originare din Grecia a raportat o cifră de afaceri de 217 milioane de lei în 2015, cota piaţă depăşind 40%. Potrivit presei, compania urmează să deschidă alte două magazine în această vară, în Constanţa şi Suceava.
În topul comercianţilor de jucării, retailerul Jumbo este urmat de Intertoy Zone, cu afaceri de 117 milioane de lei în 2015, Lego România (75,5 milioane de lei), Noriel Impex (35,9 milioane de lei), Brick Depot (13 milioane de lei), J&M (11,7 milioane de lei), Netzah Game (11,3 milioane de lei) şi Tritex Design (9,5 milioane de lei).
„Cele mai mari vânzări, în piaţa jucăriilor, se realizează, în prezent, în magazinele de profil din centrele comerciale, acolo unde suprafaţa de expunere permite o ofertă variată, atractivă pentru clienţi. Un moment semnificativ pentru piaţa jucăriilor l-a avut intrarea în piaţă a Jumbo, în 2013, firmă care, prin formatul propus şi oferta variată a reuşit, într-un timp foarte scurt, să rescrie standardele în domeniu”, au explicat analiştii KeysFin.
Creşterea semnificativă a cererii de jucării a determinat apariţia unui număr semnificativ de producători care au avut curaj să investească în dezvoltarea unei oferte alternative la produsele importate din China.
Romexa SA şi Airquee au reuşit, astfel, să realizeze cele mai mari afaceri dintre producători, de 19,1 milioane lei respectiv 17,4 milioane lei în 2015. În topul producătorilor de jocuri şi jucării s-au mai clasat, în ordinea cifrei de afaceri, From Product (16,2 milioane de lei), D-Toys (15,5 milioane de lei), Modelleisenbahn (15,3 milioane de lei) şi Burak Toys International (10 milioane de lei).
La nivel de cotă de piaţă, sectorul este fragmentat, cu Romexa (11%), Airquee (10%) şi From Product (9%).
„Într-o piaţă dominată de importuri, faptul că avem peste 100 de producători de jucării dovedeşte faptul că cererea evoluează în sens pozitiv. Un alt motiv pentru care piaţa înregistrează acest avans este dat şi de limitarea evaziunii fiscale în acest domeniu, mai ales pe segmentul produselor chinezeşti, importate şi vândute în alte spatii decât centrele de retail moderne. Românii caută tot mai mult produse de calitate, cu garanţie, în detrimentul celor ieftine, care pot constitui un pericol pentru copii”, au mai spus cei de la KeysFin.
România urmează trendul internaţional în materie. Piaţa globală a jocurilor şi jucăriilor s-a apropiat, în 2016, de graniţa de 100 de miliarde de dolari, pe care urmează să o depăşească în acest an.
Creşterea susţinută a industriei este pusă de analişti pe seama extinderii ofertelor şi către adolescenţi şi chiar adulţi, atraşi în primul rând de jocurile de calculator şi celelalte produse tehnologice, precum cele care au legătură cu comunicaţiile mobile, internetul şi realitatea virtuală.
Cei mai mari jucători din lume, Mattel, Lego şi Hasbro, au raportat, anul trecut, venituri de peste 5 miliarde de dolari, fiecare, motiv pentru care şi investiţiile lor sunt pe măsură.
Din punct de vedere al profitabilităţii, danezii de la Lego au înregistrat în 2016 un profit de peste 4 ori mai mare decât liderii clasamentului după vânzări, americanii de la Mattel.
Deşi anul trecut nu a reuşit să depăşească liderul american, Lego s-a apropiat la mai puţin de 100 de milioane de dolari de acesta.
Potrivit analiştilor, piaţa globală de jucării este estimată să depăşească 135 de miliarde de dolari până în 2020, susţinută de creşterea puterii de cumpărare, de inovaţie, de avansul tehnologic şi de apetitul tot mai mare al celor mici dar şi al celor mari.
“De la realitatea virtuală la tot felul de jucării legate la aplicaţiile mobile, succesul va fi al celor care vor acoperi mai eficient oferta pentru lumea reală (jucării) şi cea virtuală (jocuri pentru PC, console, telefon, internet etc.). Din punct de vedere geografic, marii jucători se uită la pieţele din Asia şi America Latină, pieţe care, în baza creşterii nivelului de trai dar mai ales datorită natalităţii crescute, vor însemna o cotă din ce în ce mai mare din piaţa de jucării”, spun analiştii.
Citeşte şi: Patru din 10 români spun că în familia lor exisă obiceiul aplicării de "corecţii" copiilor. Mama, indicată de cei mai mulţi ca cea care le administrează
Citeşte şi: FOTO Proiect al prinţul Charles: Circuit economic în jurul bisericilor medievale abandonate din România
Citeşte şi: 1 iunie, sărbătorit în Capitală. Călătorii cu Tramvaiul Copiilor şi cu balonul cu aer cald
Citește pe alephnews.ro: Cine este Călin Georgescu? Portretul făcut de Reuters pentru candidatul la alegerile din România: „Un critic NATO. Poziție pro-rusă”
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Iuliana Pepene, una dintre cele mai frumoase prezentatoare de știri, e iar singură!
PROSPORT.RO
Curs valutar BNR 25 noiembrie 2024. Cât costă 1 euro, după ce Călin Georgescu a câștigat primul tur al alegerilor
CANCAN.RO
„LEGIONAR” – cel mai căutat cuvânt pe dexonline după primul tur al alegerilor prezidențiale. De ce au votat românii un candidat pro-rus
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 14:49
-
astăzi, 14:47
Numărul cabinetelor medicale de familie din rural este cu 51% mai mic decât în mediul urban