- Home
- Social
- CONSTANŢA, (27.09.2013, 14:32)
- Andreea Unturica , Cătălin Legănel
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ponta: Traficul rutier pe podul de la Agigea va fi restricţionat de la 1 octombrie. Când se va închide podul
Traficul rutier pe podul de la Agigea va fi restricţionat la maxim 3,5 tone de la 1 octombrie, astfel încât vor mai putea circula doar maşinile mici şi microbuzele de şcoală, iar din iunie anul viitor podul va fi închis, timp în care se va lucra la podul de la Poarta 10 ca variantă alternativă.
Urmărește
1109 afișări
Ponta: Traficul rutier pe podul de la Agigea va fi restricţionat de la 1 octombrie. Când se va închide podul (Imagine: Adrian Boioglu/Mediafax Foto)
"De la 1 octombrie trebuie să restricţionăm traficul pe podul actual (n.r. - de la Agigea) la maxim 3,5 tone, astfel că pe pod vor mai putea trece doar maşinile mici şi microbuzele de şcoală, circulaţia tuturor celorlalte autovehicule - camioane, autobuze, inclusiv cele aparţinând transportului în comun - urmând să fie oprită. Traficul maşinilor sub 3,5 tone va fi monitorizat 24 de ore din 24 în privinţa degradării care, în ultima perioadă, s-a accelerat într-un ritm foarte rapid, fiind afectată structura de rezistenţă. Dacă va apărea o situaţie de pericol iminent cei de la CNADNR au de la mine mandat să oprească imediat traficul. Siguranţa celor care folosesc podul este prioritară", a declarat, vineri, la Constanţa, premierul Victor Ponta.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iranul se pregătește de atac. Ar putea avea loc chiar în această noapte, înainte de alegerile din SUA: „Nu vom lăsa alegerile americane să ne influențeze”
-
Cum ar fi arătat pacea în termenii Moscovei? Documente scurse dezvăluie cerinţele Proiectului de Pace al Rusiei din 2022
-
Culmea tupeului: Rusia acuză Occidentul de imixtiune în alegerile din Republica Moldova
-
Nelu Tătaru a fost plasat sub control judiciar pentru luare de mită
Premierul a spus că în ceea ce priveşte situaţia autovehiculelor de intervenţie pentru situaţii de urgenţă care au peste 3,5 tone, acestea evident vor trece pe pod, fiind o situaţie de urgenţă.
"Nu de la o maşină de pompieri se degradează podul, dar dacă trec zilnic maşini grele evident că degradarea se accentuează", a spus Ponta.
Potrivit lui Ponta, autorităţile implicate vor face o monitorizare exactă şi vor fi puse la dispoziţie toate resursele necesare pentru ca podul de la Poarta 10 (n.r. - podul de peste Canal de la Poarta 9 - 10 a Portului, aflat în prelungirea autostrăzii, care are şi o bretea ce duce la Agigea) să fie terminat până în luna mai 2014, astfel încât atunci când va fi închis complet traficul pe podul de la Agigea celălalt să-l poată suplini.
"Din iunie 2014 se închide podul actual pentru reparaţii în măsura în care există soluţie alternativă cu podul de la Poarta 10", a spus Ponta.
Premierul a adăugat că va fi mărită capacitatea de transport feroviar pentru navetişti şi că, de asemenea, săptămâna viitoare de la Galaţi va fi adus bacul pentru transportul tirurilor "ca să nu ocolească o sută şi ceva de kilometri.
"Am mai luat decizia ca, în privinţa traficului greu, care va fi cel mai afectat, Consiliul Judeţean Constanţa să suspende taxa pentru drumurile judeţene, urmând ca prejudiciul creat bugetului judeţean să fie compensat din fondul de rezervă al Guvernului", a mai spus Ponta.
Premierul a recunoscut că reprezentanţii CNADNR nu au fost de acord cu soluţia aleasă şi că, din punct de vedere tehnic, podul ar fi trebuit să fie închis.
"Cei de la CNADNR nu au fost de acord cu această soluţie, din punct de vedere tehnic, şi nu au acceptat-o. Ei şi-au susţinut punctul de vedere tehnic, şi cred că-i corect, eu sau autorităţile locale nu ne pricepem mai bine decât specialiştii - proiectantul şi constructorul. Însă asta este decizia noastră şi o compensăm prin faptul că încercăm să terminăm, şi trebuie să terminăm, celălalt pod până în luna mai şi că avem sistem de monitorizare 24 de ore din 24 a structurii podului, în aşa fel încât dacă va apărea o situaţie de pericol iminent, decizia (de închidere a traficului pe pod - n.r.) să se ia imediat", a afirmat Ponta.
Premierul a spus că, deşi restricţionarea traficului la 3,5 tone era absolut necesară, problema vine de la greutatea podului, şi nu de la trafic.
"Mi s-a explicat foarte tehnic şi până la urmă am înţeles: problema principală nu este traficul, maşinile care trec, problema principală este chiar greutatea podului, şi acolo nu avem ce să facem. (...) Sperăm că, din punct de vedere tehnic, această restricţionare a greutăţii traficului va amâna momentul (închiderii podului - n.r.) pentru iunie. Sunt extrem de conştient că dacă lucrurile vor merge bine şi nu se întâmplă nimic rău până în iunie va fi meritul tuturor, şi pe bună dreptate, dar dacă, Doamne fereşte, se întâmplă ceva rău, va fi vina mea. Dar până la urmă este normal acest lucru", a conchis premierul.
Victor Ponta a inspectat, vineri, podul de la Agigea, dar şi lucrările la celălalt pod de peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, care ar putea constitui o alternativă, şi s-a întâlnit cu responsabilii în cazul închiderii podului de la Agigea pentru a reanaliza situaţia, la şedinţă participând reprezentanţi ai constructorului, ai consultantului tehnic, ai IPTANA, ai unor ministere, ai Poliţiei Rutiere, dar şi primari din localităţile afectate de măsură.
Miercuri, premierul declara că datele actuale indică faptul că aproape jumătate din structura podului de la Agigea este afectată şi poate să cadă în orice moment.
Citește pe alephnews.ro: WSJ: Rusia plănuia să incendieze avioanele cu destinația SUA și Canada, prin dispozitive inflamabile pe bază de magneziu
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Gigi Becali și-a băgat ginerele în anchetă după dezvăluirile din CANCAN! Milionarul i-a întocmit rechizitoriul monden lui Mincu și…
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe