Primăria Cluj-Napoca vrea să realizeze un studiu de fezabilitate pentru centura metropolitană de sud

Primarul Emil Boc cere Ministerului Transporturilor să aprobe ca Primăria Cluj-Napoca să realizeze studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic al centurii metropolitane de sud a municipiului Cluj-Napoca, în lungime de 38 de kilometri, pentru a nu se pierde 138 de milioane de euro, bani europeni.

Urmărește
217 afișări
Imaginea articolului Primăria Cluj-Napoca vrea să realizeze un studiu de fezabilitate pentru centura metropolitană de sud

Primăria Cluj-Napoca vrea să realizeze un studiu de fezabilitate şi un proiect tehnic pentru centura metropolitană de sud

Emil Boc a declarat, joi, presei, că este necesară realizarea centurii de sud a municipiului Cluj-Napoca, având în vedere blocajele de trafic, blocajele urbane şi cele de dezvoltare economică înregistrate.

„Cerem Ministerului Transporturilor să facem noi, Primăria Cluj-Napoca, în locul ministerului, studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru partea centurii metropolitane de sud care este pe raza municipiului, având în vedere blocajele de trafic, blocajele urbane şi cele de dezvoltare economică. Este necesar să se facă acest studiu şi proiect cât mai repede, pentru a nu se pierde cele 138 de milioane de euro pe care Ministerul Transporturilor şi România le au la dispoziţie din bani europeni, până în 2020, pentru realizarea acestei centuri metropolitane. Cerem Ministerului Transporturilor să ne dea nouă şansa să facem acest studiu şi proiect, legea permite, sperăm să obţinem un răspuns pozitiv de la noul ministru al Transporturilor”, a spus Boc.

Potrivit acestuia, costurile de realizare a studiului de fezabilitate şi a studiului tehnic pentru centura metropolitană se ridică la câteva milioane de euro, sume pe care bugetul Primăriei Cluj-Napoca le poate asigura.

„La ora actuală, în Cluj-Napoca, ne sufocăm în trafic, centura metropolitană este soluţia numărul unu pentru a asigura accesul dinspre Floreşti spre Cluj, dar vor fi şi ramificaţii cu cartierele oraşului. Se va debloca traficul dinspre Floreşti, care este cel mai mare din România, dar şi 63 de proiecte imobiliare de dezvoltare care sunt blocate pentru că nu este alternativă de ieşire din mai multe zone ale oraşului. Aşteptăm de peste un an, de când s-a aprobat Masterplanul de transport al UE, trebuiau declanşate procedurile, nu ştiu de ce Ministerul Transporturilor nu a dat drumul acestui proiect pentru Cluj. Nu ne certăm, haideţi să fim constructivi, cerem doar ca în locul ministerului să facem noi studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru centură”, a explicat Emil Boc.

Edilul Clujului a precizat că prin centura metropolitană se va realiza şi conexiunea cu viitorul Spital Regional de Urgenţă, care se va construi în comuna Floreşti de lângă Cluj-Napoca.

„Fără centură, care are o lungime de 38 de kilometri, spitalul este ineficient, vom sta cu ambulanţele în trafic. Centura este vitală pentru dezvoltarea Clujului. Construcţia centurii se va face apoi de către Ministerul Transporturilor, titularul resursei financiare europene”, a subliniat Emil Boc.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici