- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
RAR va înscrie emisiile de CO2 în actele maşinii fără prezentarea vehiculului
Înscrierea emisiilor de dioxid de carbon în cartea de identitate a autovehiculului se realizează, de joi, doar prin prezentarea documentelor maşinii la Registrul Auto Român (RAR), fără să fie necesară prezenţa fizică a vehicului, excepţie făcând cele prevăzute cu filtru de particule.
RAR va înscrie emisiile de CO2 în actele maşinii fără prezentarea vehiculului (Imagine: Mediafax Foto)
Astfel, posesorii de autovehicule din categoriile M1 (vehicule de pasageri care au, în afară de scaunul şoferului, cel mult opt locuri pe scaune - n.r.) şi M1G (vehicule de teren - n.r.) care deţin o maşină ale cărei emisii poluante nu sunt trecute în cartea de identitate a vehiculului (CIV), trebuie să se prezinte la RAR cu documentele maşinii, după o programare anterioară, nivelul emisiilor fiind trecut în CIV de către experţii RAR, care preiau informaţiile dintr-o bază de date cu toate maşinile fabricate ori comercializate în Europa, a declarat, joi, agenţiei MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt al RAR, Lorena Stroe.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Surse: Nicolae Ciucă demisionează din funcția de lider al partidului PNL, după EXIT POLL
-
Rezultate parţiale după numărarea voturilor din aproape 70% dintre secţiile de votare. Ciolacu pe unu, Georgescu pe doi, Simion pe trei. Lasconi pe 4, dar aşteptă marile oraşe
-
Alegeri prezidenţiale. Noi rezultate EXIT-POLL. Ciolacu scade, Lasconi şi Georgescu cresc
-
Primele declaraţii ale candidaţilor după exit-poll-uri. Ciolacu: Rezultatul ne confirmă că am făcut ceea ce trebuie pentru ţară / George Simion anunţă victoria deşi exit-poll-urile îl dau pe 4 / Lasconi: Speranţa este vie în România
Pe de altă parte, posesorii de autovehicule dotate cu filtru de particule trebuie să se prezinte cu autovehiculul şi cu documentele de omologare.
Tariful pentru verificarea în baza de date şi menţionarea dioxidului de carbon şi / sau a filtrului de particule pe cartea de identitate a vehiculului este de 24 lei.
Pentru vehiculele din celelalte categorii (M2, M3, N1, N2 şi N3 - n.r.), emisiile de dioxid de carbon nu se trec pe CIV, taxa de poluare urmând să fie achitată după formula de calcul a taxei auto care scoate din ecuaţie emisiile de dioxid de carbon.
"Dioxidul de carbon se trece în CIV numai pentru M1 şi M1G, cu excepţia autovehiculelor pentru care valorile nu sunt măsurate, şi aici intră vehiculele fabricate pentru alte state decât pentru cele din comunitatea europeană şi cele pentru care nu s-au măsurat emisiile de dioxid de carbon (deci nu există în baza de date informaţii despre acest tip de emisie - n.r.). În această situaţie, posesorul de autovehicul poate opta pentru măsurarea nivelului de emisii de dioxid de carbon, trecerea lui în CIV şi plătirea taxei după formula care ţine cont de CO2, sau poate alege să plătească taxa după formula care exclude din calcul emisia de dioxid de carbon", a afirmat pentru MEDIAFAX şeful departamentului de consultanţă tehnică al RAR, Adrian Criţ.
Potrivit acestuia, este mai convenabil pentru contribuabil să plătească taxa auto după formula care nu include în calcul emisiile de dioxid de carbon, pentru că diferenţa între valoarea taxei pentru o maşină care are trecute în acte valorile de CO2 şi una care nu le are menţionate este de circa 200 de euro în plus pentru cea din urmă, în condiţiile în care operaţiunea de determinare şi de trecere în CIV a emisiilor de dioxid de carbon costă circa 600 de euro.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO