- Home
- Social
- BUCURESTI, (26.02.2016, 15:46)
- Cristina Raduta
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
RATB: Circa 600 de tramvaie, autobuze şi troleibuze sunt stricate şi nu pot fi scoase în traseu
Circa 600 de autobuze, troleibuze şi tramvaie sunt nefuncţionale din cauza problemele tehnice şi a lipsei banilor necesari reparaţiilor, au anunţat, vineri, reprezentanţii Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB).
Urmărește
1429 afișări
RATB: Circa 600 de tramvaie, autobuze şi troleibuze sunt stricate şi nu pot fi scoase în traseu (Imagine: Andrei Pungovschi/ Mediafax Foto)
După protestul organizat de sindicaliştii RATB, reprezentanţii Regiei au anunţat că toate mijloacele de transport în comun aflate în circulaţie corespund din toate puncetele de vedere. Cu toate acestea, 558 de autobuze, troleibuze şi tramvaie nu pot fi scoase în circulaţie din cauza problemelor tehnice pe care le au.
"Referitor la problemele legate de condiţiile de muncă şi de necesarul de piese de schimb, acestea sunt o prioritate pentru RATB. Pentru piesele de schimb sunt deja demarate proceduri în vederea asigurării necesarului posibil cu alocările financiare actuale", adaugă reprezentanţii Regiei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iranul se pregătește de atac. Ar putea avea loc chiar în această noapte, înainte de alegerile din SUA: „Nu vom lăsa alegerile americane să ne influențeze”
-
WSJ: Rusia este suspectată de trimiterea de dispozitive incendiare în avioanele care aveau destinaţia SUA şi Canada
-
Greva de la Boeing, încheiată cu o victorie uriaşă pentru angajaţi
-
Coreea de Nord a lansat mai multe rachete cu rază scurtă de acţiune
În ceea ce priveşte parcul de vehicule, problemele sunt generate de gradul avansat de uzură al tramvaielor, troleibuzelor şi autobuzelor. RATB utilizează în prezent un parc circulant de 690 de autobuze, adică 69% din totalul celor 1.000 disponibile. Din acest total, parcul imobilizat ajunge la 214 autobuze, cu defecte tehnice sau tamponări (urmări ale accidentelor de circulaţie) aflate în diverse stadii de reparaţie. Restul autobuzelor sunt în perioada de reparaţii curente, în urma reviziilor tehnice.
Din parcul existent, 500 de autobuze sunt încadrate în norma de poluare Euro 3 şi au grad de uzură de 10 ani (400 - marca Mercedes), respectiv 9 ani (100 - Mercedes), cu o medie de utlizare de 450.644 km. Alte 500 de autobuze au norma de poluare Euro 4, cu grade de uzură de 9 ani (20 autobuze), 8 ani (330) şi 7 ani (150) şi cu o medie de utilizare de 371.151 km. Costurile de întreţinere pentru aceste autobuze au crecut, având în vedere că acestea au ieşit din perioada de garanţie.
În privinţa tramvaielor, parcul circulant efectiv este de 256 din totalul de 475 de tramvaie (54%), în timp ce numărul celor nefuncţionale este de 219. Din numărul total de tramvaie, 297 au gradul de uzură de peste 100%, 82 au un grad de uzură între 75-100%, 54 – un grad de uzură între 50-75%, 32 între 25-50% şi numai 10 tramvaie sunt aproape noi, (cu un grad de uzură între 0 şi 25%). Şi tramvaiele au un program periodic de verificări, revizii şi controale, la 1.250 km, 3.000/ 5.000 km, 12.000/ 20.000km şi 60.000 km, ocazie cu care sunt scoase din trasee.
Citeşte şi: Protest la RATB: Salariaţii spun că nu au toalete şi că autobuzele sunt pericole publice. FOTO
Citeşte şi: Angajaţii RATB protestează astăzi faţă de neregulile care au loc în Regie. Care sunt nemulţumirile lor
Citeşte şi: Controlorii RATB au amendat în ultima săptămână 2.683 de călători, însoţiţi de poliţişti locali şi jandarmi
Parcul circulant efectiv al troleibuzelor este de 172, din totalul de 297 (aproximativ 59%), numărul vehiculelor nefuncţionale ridicându-se la 125. Din total, 265 de troleibuze au un grad de uzură de peste 100%, adică peste 89%, celelalte 32 de troleibuze având un grad de uzură între 75-100%.
"Situaţia actuală a parcului de vehicule se datorează ultimilor trei ani de criză economico-financiară care au afectat bugetul RATB şi au îngreunat menţinerea în exploatare a vehiculelor. Conducerea Regiei face eforturi ca în acest an să readucă parcul circulant la un nivel normal, conform cererii, în funcţie de alocările financiare municipal", se mai arată în comunicatul de presă trimis de RATB.
Începând cu 15 februarie 2016, RATB a pus în practică un plan de măsuri care are ca scop eficientizarea serviciilor oferite şi reducerea numărului persoanelor care circulă fără titluri de călătorie.
Citește pe alephnews.ro: WSJ: Rusia plănuia să incendieze avioanele cu destinația SUA și Canada, prin dispozitive inflamabile pe bază de magneziu
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Citește și: Protest la RATB: Salariaţii spun că nu au toalete şi că autobuzele sunt pericole publice. FOTO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce a pățit Marian Godina în timpul unei percheziții. Ce obiect a găsit pe noptiera suspectului peste care a intrat în casă
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe