Salt tehnologic. Primăria Cluj-Napoca cumpără AUTOBUZE electrice cu încărcare din mers

Primăria Cluj-Napoca va cumpăra 25 de autobuze electrice cu încărcare din mers, considerate cele mai performante mijloace de transport electric unde există linie de troleibuze, investiţia depăşind 115 milioane de lei, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Urmărește
10370 afișări
Imaginea articolului Salt tehnologic. Primăria Cluj-Napoca cumpără AUTOBUZE electrice cu încărcare din mers

Salt tehnologic. Primăria Cluj-Napoca cumpără AUTOBUZE electrice cu încărcare din mers

Primarul Emil Boc a declarat, joi, în cadrul şedinţei Consiliului Local Cluj-Napoca, în care s-a aprobat achiziţia de autobuze, că municipalitatea urmăreşte prin acest proiect îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, precum şi asigurarea unui transport în comun nepoluant.

„Primăria Cluj-Napoca a luat decizia de a avea un transport ecologic, verde, nepoluant, pentru ca sănătarea locuitorilor să nu fie pusă în pericol. Suntem singurul oraş din România care are în circulaţie autobuze electrice şi, continuând pe aceeaşi linie, Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat achiziţia a 25 de autobuze electrice articulate cu încărcare din mers pe linia de troleibuze, acestea fiind considerate cele mai performante mijloace de transport electric unde există linie de troleibuze. Acest tip de autobuz îmbină calităţile troleibuzului şi autobuzului electric fiind superior fiecăruia dintre ele luate în parte. Investiţia se ridică la 115,7 milioane de lei, din care 80% se asigură de Autoritatea Fondului de Mediu. Prin acest proiect urmărim îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, dorind să asigurăm clujenilor un transport în comun nepoluant, prin creşterea numărului autobuzelor electrice din municipiu, astfel încât să ajungem să avem un transport public electric în totalitate”, a spus Boc.

Noile autobuze electrice cu încărcare din mers pot circula pe un traseu care include parţial o linie de troleibuz şi parţial fără linie de troleibuz, poate fi încărcat la orice linie de troleibuz, în mers sau în staţionare, poate fi încărcat de la staţiile lente de încărcare a bateriilor care sunt amplasate în autobazele CTP, încărcarea bateriilor se poate face prin cuplare la orice linie de troleibuz atunci când situaţia o impune, poate înlocui oricând un troleibuz din flota de troleibuze, iar în cazul unei pene de curent pe linie, noul autobuz electric se poate deplasa până la capătul traseului sau chiar pe întreg traseul.

Parcul auto al Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca include în prezent 11 autobuze electrice cumpărate cu fonduri elveţiene, municipalitatea clujeană având în plan cumpărarea altor 30 de autobuze electrice din fonduri europene.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici