- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (17.10.2018, 11:02)
- Alina Botezatu
Stimulare a Mobilităţii | Programul pentru descongestionarea traficului din Bucureşti, contestat de 22 de organizaţii civice. Mesajul transmis Primăriei Capitalei
Un număr de 22 de organizaţii civice au anunţat, miercuri, că le solicită membrilor Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) să respingă proiectul de hotărâre pentru aprobarea programului Stimularea Mobilităţii şi descongestionarea traficului din Municipiul Bucureşti.
Urmărește
951 afișări
Proiectul de Stimulare a Mobilităţii şi descongestionarea traficului din Bucureşti, contestat de 22 de organizaţii civice. Mesajul transmis Primăriei Capitalei
„OPTAR - Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România, împreună cu alte 21 de organizaţii şi grupuri civice semnatare, reclamă incompetenţa Primăriei Municipiului Bucureşti în domeniul mobilităţii urbane şi solicită membrilor Consiliului General al Municipiului Bucureşti să respingă proiectul de hotărâre pentru aprobarea programului Stimularea Mobilităţii şi descongestionarea traficului din Municipiul Bucureşti”, se subliniază într-un comunicat de presă transmis miercuri de OPTAR.
Primarul Municipiului Bucureşti propune CGMB un proiect de hotărâre care, pe lângă alte măsuri, presupune decontarea combustibilului, în valoare de până la 500 lei/lună pentru utilizarea în comun a maşinilor personale de către părinţii care se asociază pentru a-şi duce împreună copiii la şcoală şi până la 500 lei/lună pentru adulţii care se asociază pentru a se deplasa împreună prin regiunea Bucureşti-Ilfov.
„Alocarea de fonduri publice pentru decontarea combustibililor pentru utilizarea autoturismului va duce la o formă de subvenţionare a utilizării transportului motorizat individual, asta în condiţiile în care toată energia şi fondurile publice ale instituţiei publice trebuie să fie îndreptate spre măsuri care să ducă tocmai la descurajarea acestui comportament. Mai mult, este greu de imaginat o metodologie de implementare pentru un astfel de program, existând un potenţial mare de utilizare a acestor fonduri altfel decât conform cu scopul declarat în această hotărâre”, au explicat reprezentanţii Organizaţiei de Transport Alternativ.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Cornel Oţelea, singurul handbalist român care a câştigat de trei ori titlul mondial, a murit
-
Elon Musk reacţionează la comentariile privind gestul său de la învestirea lui Trump: „Atacul este atât de obosit”
-
Războiul din Ucraina, ziua 1064. Trump afirmă că SUA „probabil” vor sancţiona Rusia dacă Moscova refuză negocierile de pace / Secretarul de Stat al SUA: Vrem să punem capăt războiului din Ucraina, astfel încât acesta să nu reînceapă peste 3-4 ani
Semnatarii susţin că, pentru aceeaşi problemă, autorităţile din Viena au adoptat următoarele soluţii: realizarea de trotuare accesibile pietonilor; realizarea de trasee sigure pentru biciclete; realizarea de trasee dedicate transportului public (inclusiv pentru TAXI şi biciclete); blocarea accesului autovehiculelor pe străzile din jurul şcolilor la orele începerii cursurilor pentru a descuraja părinţii să folosească transportul copiilor cu autoturismul la şcoală.
„Măsurile adoptate în Viena sunt în acord cu planurile de dezvoltare durabilă a oraşului. Cu toate că Bucureştiul a adoptat un plan similar, soluţiile propuse de Primăria Capitalei sunt contrare principiilor care îl guvernează. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (n.r. - PMUD) a fost aprobat de CGMB (şi, ulterior, ignorat de PMB) chiar în acest mandat. În schimb, în loc să adopte măsuri verificate de mii de oraşe, Primăria Capitalei propune un nou experiment pentru traficul din Bucureşti, propunând un program pilot prin care să stimuleze transportul copiilor cu autoturismele la şcoală. Pe lângă nocivitatea propunerii, Primăria educă noile generaţii să li se pară firesc să se deplaseze cu autoturismele prin oraş, acest fapt contravenind principiilor dezvoltării durabile”, mai susţin reprezentanţii celor 22 de organizaţii.
CITEŞTE CONTINUAREA ARTICOLULUI ÎN PAGINA 2
Citește mai departe:
Citește pe alephnews.ro: Micile detalii fac diferența. Ce să NU faci la un interviu de angajare
Citește pe www.zf.ro: Lovitură în plin pentru economia românească: Chinezii de la Haier închid fabrica din judeţul Prahova, un proiect de 70 de milioane de euro unde creaseră peste 1.000 de locuri de muncă. Proiectul a fost inaugurat în 2021
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Citește și: Trei persoane duse la audieri în maşina Poliţiei, rănite după ce un TIR a izbit autospeciala
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
A doua cea mai mare metropola a lumii riscă să dispară sub ape, iar soarta mega-oraşului atârnă în mâinile unui miliardar
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Pensionarii din România care au muncit între acești ani ar putea primi 400 de lei în plus, începând cu 1 februarie 2025
CANCAN.RO
Ce s-a ales de Octavian BELLU. Ce job „normal” și-a luat și unde s-a angajat, după retragerea din gimnastică
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
Citește mai departe:
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe