- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (17.10.2018, 11:02)
- Alina Botezatu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Stimulare a Mobilităţii | Programul pentru descongestionarea traficului din Bucureşti, contestat de 22 de organizaţii civice. Mesajul transmis Primăriei Capitalei
Un număr de 22 de organizaţii civice au anunţat, miercuri, că le solicită membrilor Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) să respingă proiectul de hotărâre pentru aprobarea programului Stimularea Mobilităţii şi descongestionarea traficului din Municipiul Bucureşti.
Urmărește
951 afișări
Proiectul de Stimulare a Mobilităţii şi descongestionarea traficului din Bucureşti, contestat de 22 de organizaţii civice. Mesajul transmis Primăriei Capitalei
„OPTAR - Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România, împreună cu alte 21 de organizaţii şi grupuri civice semnatare, reclamă incompetenţa Primăriei Municipiului Bucureşti în domeniul mobilităţii urbane şi solicită membrilor Consiliului General al Municipiului Bucureşti să respingă proiectul de hotărâre pentru aprobarea programului Stimularea Mobilităţii şi descongestionarea traficului din Municipiul Bucureşti”, se subliniază într-un comunicat de presă transmis miercuri de OPTAR.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
-
Iohannis, optimist că va desemna premierul după votarea preşedinţilor din cele două camere
Primarul Municipiului Bucureşti propune CGMB un proiect de hotărâre care, pe lângă alte măsuri, presupune decontarea combustibilului, în valoare de până la 500 lei/lună pentru utilizarea în comun a maşinilor personale de către părinţii care se asociază pentru a-şi duce împreună copiii la şcoală şi până la 500 lei/lună pentru adulţii care se asociază pentru a se deplasa împreună prin regiunea Bucureşti-Ilfov.
„Alocarea de fonduri publice pentru decontarea combustibililor pentru utilizarea autoturismului va duce la o formă de subvenţionare a utilizării transportului motorizat individual, asta în condiţiile în care toată energia şi fondurile publice ale instituţiei publice trebuie să fie îndreptate spre măsuri care să ducă tocmai la descurajarea acestui comportament. Mai mult, este greu de imaginat o metodologie de implementare pentru un astfel de program, existând un potenţial mare de utilizare a acestor fonduri altfel decât conform cu scopul declarat în această hotărâre”, au explicat reprezentanţii Organizaţiei de Transport Alternativ.
Semnatarii susţin că, pentru aceeaşi problemă, autorităţile din Viena au adoptat următoarele soluţii: realizarea de trotuare accesibile pietonilor; realizarea de trasee sigure pentru biciclete; realizarea de trasee dedicate transportului public (inclusiv pentru TAXI şi biciclete); blocarea accesului autovehiculelor pe străzile din jurul şcolilor la orele începerii cursurilor pentru a descuraja părinţii să folosească transportul copiilor cu autoturismul la şcoală.
„Măsurile adoptate în Viena sunt în acord cu planurile de dezvoltare durabilă a oraşului. Cu toate că Bucureştiul a adoptat un plan similar, soluţiile propuse de Primăria Capitalei sunt contrare principiilor care îl guvernează. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (n.r. - PMUD) a fost aprobat de CGMB (şi, ulterior, ignorat de PMB) chiar în acest mandat. În schimb, în loc să adopte măsuri verificate de mii de oraşe, Primăria Capitalei propune un nou experiment pentru traficul din Bucureşti, propunând un program pilot prin care să stimuleze transportul copiilor cu autoturismele la şcoală. Pe lângă nocivitatea propunerii, Primăria educă noile generaţii să li se pară firesc să se deplaseze cu autoturismele prin oraş, acest fapt contravenind principiilor dezvoltării durabile”, mai susţin reprezentanţii celor 22 de organizaţii.
CITEŞTE CONTINUAREA ARTICOLULUI ÎN PAGINA 2
Citește mai departe:
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Citește și: Trei persoane duse la audieri în maşina Poliţiei, rănite după ce un TIR a izbit autospeciala
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suspectul atacului de la Târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania a fost arestat preventiv. Patru femei și un băiat au decedat iar peste 200 de persoane au fost rănite
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
Citește mai departe:
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe