- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Udrea: Vrem să reglementăm haosul din outdoor, care creează un peisaj urban dezagreabil
Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a declarat, marţi, la dezbaterea publică organizată cu privire la Regulamentul privind amplasarea mijloacelor de publicitate că doreşte să reglementeze haosul din outdoor care a ajuns să creeze un peisaj urban "dezagreabil".
Udrea: Vrem să reglementăm haosul din outdoor, care creează un peisaj urban dezagreabil (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)
"Vreau să reglementăm haosul din outdoor, din publicitatea stradală, care a ajuns să creeze un peisaj urban dezagreabil în Capitală şi nu numai", a susţinut Elena Udrea la dezbaterea "Protejarea patrimoniului. Faţadele de patrimoniu între conservare şi distrugere".
Ministrul a spus că doreşte să ţină cont mai mult de părerea specialiştilor în materie de arhitectură şi peisagistică în detrimentul părerii administraţiei publice locale.
Elena Udrea a explicat că acest lucru este urmarea faptului că "administraţia publică este formată în mare parte din politicieni", acest segment rezistând mai greu presiunilor diverselor grupuri de interese.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Preşedinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot şi pune ştampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăţi că exişti
-
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
-
Alegeri prezidenţiale 2024, primul tur. Unde se pune ştampila şi cum arată buletinul de vot
Întrebată despre termenul până la care panourile instalate în mod legal în Capitală vor putea fi menţinute, Udrea a răspuns că acest termen este 31 martie 2011, deoarece reglementarea amplasării panourilor publicitare trebuie făcută "atunci când există cadru legislativ şi voinţă, dar şi proiectul de reglementare gata finalizat".
"Dacă argumentul este unul politic, acela de a aştepta alegerile, nu văd ce caută politicul să se amestece în urbanism şi în amenajarea peisajului", a spus Udrea, precizând că şi ea este un politician care, probabil, va candida la viitoarele alegeri.
"Şi eu sunt politican. Şi eu voi candida, probabil că şi eu îmi voi căuta panouri, dar asta nu înseamnă că vreau să fac asta în detrimentul bucureştenilor", a precizat Elena Udrea.
La dezbaterea organizată marţi, au mai participat un secretar de stat de la Ministerul Culturii, primarul Sectorului 1 Andrei Chiliman, reprezentanţi ai Ordinului Arhitecţilor din România, arhitecţi, peisagişti, urbanişti.
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) vrea să modifice, printr-un act normativ, reglementările privind publicitatea stradală şi panotajul, după ce un control al instituţiei a relevat că o treime dintre panourile amplasate în ultimii 3 ani la nivel naţional nu au autorizaţie de construire.
În prezent, publicitatea stradală nu este reglementată la nivel central, potrivit MDRT, în unele cazuri fiind prevederi la nivel local.
Proiectul prevede interzicerea amplasării mijloacelor de publicitate în parcurile şi rezervaţiile naturale, pe obiectele de artă şi monumente şi pe clădirile reprezentând monumente istorice sau componente ale unor ansambluri monument istoric, cu excepţia panourile care anunţă activitatea care se desfăşoară în interiorul clădirii..
De asemenea, va fi interzis panotajul pe clădirile aflate în stare avansată de deteriorare, în situaţia în care amplasarea mijlocului de publicitate afectează structura de rezistenţă sau stabilitatea acestora, pe stâlpii de susţinere a elementelor de semnalizare rutieră sau de circulaţie, pe elementele de împrejmuire a cimitirelor, lăcaşurilor de cult şi grădinilor publice.
Potrivit Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în perioada iunie - iulie 2010, Inspectoratul de Stat în Construcţii a verificat condiţiile de autorizare, amplasare, execuţie şi exploatare a corpurilor şi panourilor de afisaj, precum şi a reclamelor amplasate în spaţiul public.
Scopul acţiunii a fost verificarea modului în care autorităţile publice locale respectă legislaţia şi impun cerinţele necesare pentru limitarea cazurilor de amplasare care contravin normelor de utilizare a spaţiului public, constituie factori de risc şi afectează siguranţa circulaţiei, siguranţa în exploatare a clădirilor, zonele naturale, istorice şi arhitecturale aflate sub protecţie.
Au fost verificate 16.761 de panouri realizate în perioada 2007-2010, dintre care 6.454 (33%) panouri au fost amplasate, potrivit MDRT, fără autorizaţie de construire.
Astfel, autorităţile au dispus defiinţarea a 1.756 panouri.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO