- Home
- Social
- PETROŞANI, (09.04.2017, 15:31)
- Ramona Rosulescu
Unul dintre mecanicii morţi în accident era pasionat de locomotive, şi-a dedicat viaţa meseriei
Alexandru Garcea, mecanicul de 66 ani de ani care şi-a pierdut viaţa, sâmbătă, în accidentul petrecut în zona Merişor din judeţul Hunedoara, era pasionat de locomotive. Originar din judeţul Gorj, bărbatul a lucrat la Petroşani, a ieşit la pensie de la Simeria şi s-a angajat în sistemul privat.
Urmărește
6801 afișări
Unul dintre mecanicii morţi în accident era pasionat de locomotive, şi-a dedicat viaţa meseriei
Pasiunea cu care şi-a făcut întotdeauna meseria este justificată în ochii foştilor lui colegi atunci când se vorbeşte despre decizia de a nu părăsi ”corabia de fiare” – locomotiva în care a semnat pentru ultima dată contractul cu viaţa.
Adrian Andrei, un fost coleg al mecanicului Alexandru Garcea, îşi aminteşte despre perioada în care au lucrat împreună.
”A fost mecanic aici la Petroşani şi apoi a fost transferat la Simeria. De acolo a şi ieşit la pensie şi s-a angajat la privat. Am lucrat împreună, locomotivele erau viaţa lui. A fost un foarte bun şi pasionat mecanic. Cu siguranţă, dragul pentru meserie a dominat când a decis să se angajeze şi după pensionare”, spune mecanicul petroşănean.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Bolojan: Bugetarii din Senat vor da concursuri
-
Antonescu: Sunt conectat puţin (cu partidele), adică atât cât trebuie
-
Bolojan insistă pentru restructurare: „Nu putem continua risipa banilor publici"
Prin ochii lui, accidentul feroviar de la Băniţa – Merişor se vede altfel, are o altă nuanţă şi alte ecouri profesionale.
”Îmi este foarte greu să vorbesc despre un coleg care şi-a dedicat viaţa meseriei. Imaginile de ieri nu le voi uita uşor, empatia nu poate fi descifrată în cuvinte. Cunoaştem rutina profesională, ne cunoaştem cu bune şi cu rele, cu plusuri şi cu minusuri. Eu mă pot apropia, e adevărat, de ceea ce au simţit cei doi colegi ai noştri, pentru că ştiu ce înseamnă să fii acolo (în locomotivă – n.r.), decodez mai uşor solicitarea lor, fiindcă înţeleg din interior întregul tablou al evenimentului”, spune mecanicul care a fost, sâmbătă, la faţa locului pentru recunoaşterea lui Alexandru Garcea.
Mecanicul povesteşte că presiunea în astfel de clipe este nemăsurabilă fiindcă responsabilităţile sunt multiple, iar cele ale propriei vieţi ajung pe ultimul loc.
”Cunoştea meseria din scoartă în scoarţă, cu toate responsabilităţile ei. Noi avem din prima oră de lucru până în a 12-a oră din program responsabilitatea siguranţei pe calea ferată. Aceeaşi responsabilitate. Vorbesc şi de responsabilitatea propriei garnituri şi de cea a partenerilor la trafic, cum le spuneţi dumneavoastră. Sunt convins că i s-au derulat – pe repede înainte – toate ipotezele de lucru. Imaginaţi-vă că putea exista pe linie un tren care mergea în aceeaşi direcţie de mers. Putea să-l prindă din urmă, cu viteza scăpată de sub control pe un tronson cu restriţie de 40 de kilometri pe oră. Un om care simte meseria – şi la el nu existau dubii în acest sens – nu cred că s-a gândit o secundă să se autosalveze”, spune fostul coleg al mecanicului mort.
O simplă privire aruncată asupra locului în care a început alunecarea necontrolabilă a trenului – porţiune cu vegetaţie - arată că dacă cei doi şi-ar fi propus salvarea, sărind din tren, ar fi avut şanse mari de supravieţuire.
Mecanicul a solicitat sprijin împiegatului de mişcare din Merişor. Solicitarea reprezintă în ”uzanţa mecanicilor” un strigăt excepţional de ajutor, un semnal de ”dezarmare” al celui care lansează apelul.
”Nu vreau să folosesc cuvinte mari, dar au murit ca nişte eroi pe altarul meseriei noastre. Aveau şi posibilitatea să sară din locomotivă, să abandoneze garnitura, dar nu au făcut-o, ceea ce spune multe despre simţul datoriei. Sunt sigur că a făcut tot ce a fost omeneşte posibil să evite această tragedie şi să salveze garnitura pe care o conduceau. E un act de total curaj să rămâi în continuare pe locomotivă când conştientizezi că nu mai poţi controla nimic. Eşti cumva predat în mâna necunoscutului”, a spus Adrian Andrei.
Localitatea hunedoreană Băniţa reprezintă vârful traseului Târgu-Jiu – Simeria. Până la Băniţa se urcă, se traversează Carpaţii, cum spun mecanicii, şi apoi începe coborârea.
Adrian Andrei îşi aminteşte de pe vremea când era ajutor de mecanic, cu mulţi ani în urmă, că îi povesteau colegii despre o întâmplare similară petrecută în aceeaşi zonă.
”Atunci era o garnitură mult mai grea, avea peste 1.800 de tone, care prinsese 80 de kilometri la oră. Au reuşit să o oprească parcă pe la Bretea Română, nu-mi mai amintesc exact. Atunci infrastructura avea altă calitate”, a adăugat mecanicul.
Alexandru Garcea a murit împreună cu un coleg de-al său în vârstă de 51 de ani, ajutor de mecanic, în accidentul feroviar care s-a soldat cu deraierea a 14 vagoane dintr-o garnitură de 16.
Citeşte şi: Mecanicii trenului care a deraiat ar fi cerut cale liberă din cauza problemelor la frâne
Citeşte şi: Ce oferte de Paşte au pregătit hotelierii din Braşov, Prahova, Maramureş şi Bistriţa-Năsăud
Citeşte şi: Proiect: "Parcagiii" să fie sancţionaţi cu muncă în folosul comunităţii şi chiar închisoare
Citeşte şi: GALERIE FOTO Oraşe decorate cu ouă gigant, un cuib uriaş cu ouă colorate şi mascote-iepuraşi, de Paşte
Citeşte şi: GALERIE FOTO Droguri puse în conserve şi telefoane ascunse în pâine sau aduse cu drona la Penitenciarul Ploieşti
Citește pe alephnews.ro: Robert Fico a declarat că opoziția plănuiește o lovitură de stat similară cu revolta EuroMaidan din Ucraina. Ce a declarat Premierul slovac
Citește pe www.zf.ro: Lovitură în plin pentru economia românească: Chinezii de la Haier închid fabrica din judeţul Prahova, un proiect de 70 de milioane de euro unde creaseră peste 1.000 de locuri de muncă. Proiectul a fost inaugurat în 2021
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Anda Adam participă la Asia Express 2025! Cine e colegul vedetei în emisiunea de la Antena 1
CANCAN.RO
Orașul din România în care ești AMENDAT cu 2.500 lei dacă nu ai numărul apartamentului pe ușă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe