- Home
- Social
- PETROŞANI, (09.04.2017, 15:31)
- Ramona Rosulescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Unul dintre mecanicii morţi în accident era pasionat de locomotive, şi-a dedicat viaţa meseriei
Alexandru Garcea, mecanicul de 66 ani de ani care şi-a pierdut viaţa, sâmbătă, în accidentul petrecut în zona Merişor din judeţul Hunedoara, era pasionat de locomotive. Originar din judeţul Gorj, bărbatul a lucrat la Petroşani, a ieşit la pensie de la Simeria şi s-a angajat în sistemul privat.
Urmărește
6800 afișări
Unul dintre mecanicii morţi în accident era pasionat de locomotive, şi-a dedicat viaţa meseriei
Pasiunea cu care şi-a făcut întotdeauna meseria este justificată în ochii foştilor lui colegi atunci când se vorbeşte despre decizia de a nu părăsi ”corabia de fiare” – locomotiva în care a semnat pentru ultima dată contractul cu viaţa.
Adrian Andrei, un fost coleg al mecanicului Alexandru Garcea, îşi aminteşte despre perioada în care au lucrat împreună.
”A fost mecanic aici la Petroşani şi apoi a fost transferat la Simeria. De acolo a şi ieşit la pensie şi s-a angajat la privat. Am lucrat împreună, locomotivele erau viaţa lui. A fost un foarte bun şi pasionat mecanic. Cu siguranţă, dragul pentru meserie a dominat când a decis să se angajeze şi după pensionare”, spune mecanicul petroşănean.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cum te menții în formă de sărbători? Antrenor de fitness: „Dacă mâncăm cumpătat, nu o să dezvoltăm probleme, nu o să ne îngrășăm”
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
Prin ochii lui, accidentul feroviar de la Băniţa – Merişor se vede altfel, are o altă nuanţă şi alte ecouri profesionale.
”Îmi este foarte greu să vorbesc despre un coleg care şi-a dedicat viaţa meseriei. Imaginile de ieri nu le voi uita uşor, empatia nu poate fi descifrată în cuvinte. Cunoaştem rutina profesională, ne cunoaştem cu bune şi cu rele, cu plusuri şi cu minusuri. Eu mă pot apropia, e adevărat, de ceea ce au simţit cei doi colegi ai noştri, pentru că ştiu ce înseamnă să fii acolo (în locomotivă – n.r.), decodez mai uşor solicitarea lor, fiindcă înţeleg din interior întregul tablou al evenimentului”, spune mecanicul care a fost, sâmbătă, la faţa locului pentru recunoaşterea lui Alexandru Garcea.
Mecanicul povesteşte că presiunea în astfel de clipe este nemăsurabilă fiindcă responsabilităţile sunt multiple, iar cele ale propriei vieţi ajung pe ultimul loc.
”Cunoştea meseria din scoartă în scoarţă, cu toate responsabilităţile ei. Noi avem din prima oră de lucru până în a 12-a oră din program responsabilitatea siguranţei pe calea ferată. Aceeaşi responsabilitate. Vorbesc şi de responsabilitatea propriei garnituri şi de cea a partenerilor la trafic, cum le spuneţi dumneavoastră. Sunt convins că i s-au derulat – pe repede înainte – toate ipotezele de lucru. Imaginaţi-vă că putea exista pe linie un tren care mergea în aceeaşi direcţie de mers. Putea să-l prindă din urmă, cu viteza scăpată de sub control pe un tronson cu restriţie de 40 de kilometri pe oră. Un om care simte meseria – şi la el nu existau dubii în acest sens – nu cred că s-a gândit o secundă să se autosalveze”, spune fostul coleg al mecanicului mort.
O simplă privire aruncată asupra locului în care a început alunecarea necontrolabilă a trenului – porţiune cu vegetaţie - arată că dacă cei doi şi-ar fi propus salvarea, sărind din tren, ar fi avut şanse mari de supravieţuire.
Mecanicul a solicitat sprijin împiegatului de mişcare din Merişor. Solicitarea reprezintă în ”uzanţa mecanicilor” un strigăt excepţional de ajutor, un semnal de ”dezarmare” al celui care lansează apelul.
”Nu vreau să folosesc cuvinte mari, dar au murit ca nişte eroi pe altarul meseriei noastre. Aveau şi posibilitatea să sară din locomotivă, să abandoneze garnitura, dar nu au făcut-o, ceea ce spune multe despre simţul datoriei. Sunt sigur că a făcut tot ce a fost omeneşte posibil să evite această tragedie şi să salveze garnitura pe care o conduceau. E un act de total curaj să rămâi în continuare pe locomotivă când conştientizezi că nu mai poţi controla nimic. Eşti cumva predat în mâna necunoscutului”, a spus Adrian Andrei.
Localitatea hunedoreană Băniţa reprezintă vârful traseului Târgu-Jiu – Simeria. Până la Băniţa se urcă, se traversează Carpaţii, cum spun mecanicii, şi apoi începe coborârea.
Adrian Andrei îşi aminteşte de pe vremea când era ajutor de mecanic, cu mulţi ani în urmă, că îi povesteau colegii despre o întâmplare similară petrecută în aceeaşi zonă.
”Atunci era o garnitură mult mai grea, avea peste 1.800 de tone, care prinsese 80 de kilometri la oră. Au reuşit să o oprească parcă pe la Bretea Română, nu-mi mai amintesc exact. Atunci infrastructura avea altă calitate”, a adăugat mecanicul.
Alexandru Garcea a murit împreună cu un coleg de-al său în vârstă de 51 de ani, ajutor de mecanic, în accidentul feroviar care s-a soldat cu deraierea a 14 vagoane dintr-o garnitură de 16.
Citeşte şi: Mecanicii trenului care a deraiat ar fi cerut cale liberă din cauza problemelor la frâne
Citeşte şi: Ce oferte de Paşte au pregătit hotelierii din Braşov, Prahova, Maramureş şi Bistriţa-Năsăud
Citeşte şi: Proiect: "Parcagiii" să fie sancţionaţi cu muncă în folosul comunităţii şi chiar închisoare
Citeşte şi: GALERIE FOTO Oraşe decorate cu ouă gigant, un cuib uriaş cu ouă colorate şi mascote-iepuraşi, de Paşte
Citeşte şi: GALERIE FOTO Droguri puse în conserve şi telefoane ascunse în pâine sau aduse cu drona la Penitenciarul Ploieşti
Citește pe alephnews.ro: PSD, PNL și UDMR își împart ministerele. Cine conduce România?
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Blake Lively a depus o plângere legală împotriva lui Justin Baldoni. Actorul este acuzat de hărțuire sexuală și de orchestrarea unei campanii de defăimare împotriva ei
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe