- Home
- Social
- (04.10.2022, 15:05)
- Daniel Contescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Vine recesiunea după inflaţie? Semnale negative vin din lumea navelor
MSC, liderul mondial în transportul naval, a anulat călătoriile pe una dintre cele mai aglomerate rute din lume, probleme are şi grupul danez Maersk.
Urmărește
11440 afișări
Vine recesiunea după inflaţie? Semnale negative vin din lumea navelor
Inflaţia a ajuns la 10% în marile economii occidentale, iar economiştii se tem că acest ciclu se va termina cu o recesiune.
Semnele sunt deja evidente într-un sector care a avut deseori un rol predictiv: transportul naval. Costurile de transport cresc vertiginos, în special tarifele de transport ale navelor şi containerelor, fapt care ar trebui să se vadă în preţurile din supermarketuri sau la dealerii de maşini.
Cele mai mari companii de transport maritim anulează călătoriile pe cele mai importante rute. Numărul 1 mondial în transportul naval este Mediterranean Shipping Company, cel mai bine cunoscută cu iniţialele Msc.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Le Figaro scrie despre „sfârșitul jalnic al domniei lui Klaus Iohannis”.Ce s-a întâmplat cu demersurile de suspendare din funcție a Președintelui
-
Casa Albă: Trupele nord-coreene de pe front se confruntă cu pierderi uriaşe
-
Bărbat împuşcat mortal în timpul unei partide vânătoare din Vrancea
-
Efectele sabotajelor din Marea Baltică: NATO îşi va spori prezenţa în zonă
Este deţinută de un armator italian, Gianluigi Aponte, şi are sediul social este la Geneva. MSC a anulat călătoriile pe una dintre cele mai aglomerate rute din lume, cea care traversează Pacificul din China până în portul Long Beach (Los Angeles) din California. „În ultimele săptămâni, cererea de mărfuri care urmează să fie transportată pe Coasta de Vest a Statelor Unite a scăzut semnificativ”, explică un comunicat al companiei.
Acelaşi lucru este valabil şi pentru alţi armatori, precum grupul danez Maersk. Încetinirea activităţii afectează şi rutele care leagă Asia de Europa. În prima săptămână a lunii octombrie, s-a pierdut o treime din încărcătura totală de transportat, iar perspectivele de viitor se înrăutăţesc.
Toţi armatorii de pe planetă îşi revizuiesc planurile de toamnă-iarnă, iar anulările de călătorie se succed pe mai multe rute. Între Coasta de Vest a SUA şi Asia sunt deja 40 de călătorii anulate din lipsă de clienţi, 21 între Coasta de Est şi Asia. Deja, în septembrie s-a înregistrat o scădere a activităţii cu 13%, echivalentul a 20 de nave de 8.000 de containere „au dispărut” din mări, pentru că nu aveau suficientă marfă de transportat.
A doua economie a lumii suferă
În urmă cu un an, porturile erau aglomerate din cauza prea multului trafic. În octombrie 2021, pentru a remedia congestionarea, marile grupuri de distribuţie americane, precum Walmart şi Home Depot, au fost nevoite să-şi procure propriile nave pentru a evita indisponibilitatea armatorilor, copleşiţi de o cerere prea mare. Astăzi, dimpotrivă, FedEx, gigantul logisticii, este nevoit să parcheze avioane care nu au ce transporta.
Marii producători de bunuri de larg consum, pentru a nu fi lipsiţi de produse, au completat stocurile: Nike are acum cu 65% mai multe stocuri în magazinele sale din America de Nord decât acum un an.
Printre victimele inversării tendinţei se numără şi „made in China”. Veşti proaste vin pentru a doua economie din lume, care continuă să fie foarte dependentă de exporturi. În 2022, peste o treime din creşterea Chinei s-a datorat vânzărilor pe pieţele externe.
O încetinire a exporturilor reduce consumul de energie al fabricilor chineze, calmând astfel preţurile petrolului, gazelor, cărbunelui. China este cel mai mare consumator de energie de pe planetă.
Citește pe alephnews.ro: COVID a fost scăpat dintr-un laborator din China, potrivit FBI. Agenția nu a avut voie să-l informeze pe Biden
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
România este pe primul loc la consumul de droguri în trafic. Expert antidrog: „Sunt zeci, sute sau poate chiar mii de tineri care au nevoie de ajutor”
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
De la anul „ultra-bogaţilor”, la cel în care trebuie să ne confruntăm cu consecinţele deceniilor de acumulări de datorii. Ce s-ar putea întâmpla în 2025?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Una dintre cele mai râvnite femei din lume s-a despărțit de iubitul fotbalist. Cine e latino loverul de care s-a îndrăgostit
PROSPORT.RO
Ce a putut să scrie o tânără pe salata boeuf, de Crăciun? Au râs cu lacrimi când au văzut mesajul genial
CANCAN.RO
Cristina Demetrescu ne spune care sunt cele 2 zodii care își vor schimba radical viața în 2025
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe