ZF HR Conference 2012: Costul unei zile de muncă în România este de 314 milioane euro. Ce reprezintă această sumă

Costul unei zile de muncă în România este de 314 milioane euro, suma reprezentând plăţile angajatorilor către salariaţi, faţă de 210 milioane euro în 2000, a declarat Valentin Păuna, director de resurse umane la Real Hypermarket, care anticipează o creştere a salariilor în 2012, an electoral.

Urmărește
365 afișări
Imaginea articolului ZF HR Conference 2012: Costul unei zile de muncă în România este de 314 milioane euro. Ce reprezintă această sumă

ZF HR Conference 2012: Costul unei zile de muncă în România este de 314 milioane euro. Ce reprezintă această sumă (Imagine: Shutterstock)

Spre comparaţie, în Elveţia o zi de muncă, potrivit datelor prezentate de Păuna la conferinţa "Profilul HR-ului în 2012", organizată de Ziarul Financiar, costă 500 de milioane de euro.

În România numărul angajaţilor ajunge oficial la 4,6 milioane de persoane, din care 1,2 milioane în sectorul public, iar 3,4 milioane în mediul privat. Rata de angajare din România este de 59%, faţă de media UE de 66%.

Elveţia are circa 4,6 milioane de angajaţi, la o populaţie de 7,8 milioane de persoane, conform datelor oficiale.

Păuna preconizează pentru acest an o creştere a salariilor în România, atât în mediul privat, cât şi cel public, indiferent de evoluţia PIB, deoarece este an electoral.

"Anii electorali aduc veşti bune în ceea ce priveşte creşterea cheltuielilor publice şi salariile. Deşi este puţin probabil ca în 2012 creşterea PIB să depăşească procentajul de 2% din 2011, vom vedea o creştere a salariilor şi la privat şi în public", a adăugat Păuna.

Potrivit datelor prezentate de directorul Real, salariul mediu net în termeni reali a crescut din anul 2000 cu 72%, cel mai mare avans fiind înregistrat între 2005 şi 2008, de 43%, pe fondul introducerii cotei unice şi al perioadei de boom economic.

În perioada de criză, respectiv 2008-2011, salariul mediu net a avut o scădere în termeni reali de 4%. În anii electorali în intervalul analizat au avut loc creşteri salariale, respectiv de 7% în 2004 şi de 15% în 2008.

Compania Real Hypermarket, parte a a grupului german Metro, deţine în România o reţea de 25 de hipermarketuri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici