- Home
- Ştiinţă-Sănătate
- BUCUREŞTI, (12.09.2013, 16:57)
- Adrian Robu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cât mai avem de aşteptat până apare maşina care se conduce singură - FOTO
Daimler, compania care produce maşinile Mercedes-Benz şi Smart, a anunţat că, până în 2020, va scoate pe piaţă un model capabil să se conducă singur, informează Daily Mail, în ediţia electronică.
Urmărește
4346 afișări
Cât mai avem de aşteptat până apare maşina care se conduce singură (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Maşina va fi capabilă să conducă singură în cele mai multe cazuri, dar va preda, totuşi, controlul şoferului în situaţii mai delicate, cum ar fi întâlnirea unor semafoare.
Mişcarea ar putea să ajute grupul Daimler să-şi recâştige poziţia de lider al pieţei de lux, ocupată în prezent de rivalii de la BMW.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Rezultate alegeri prezidenţiale pe judeţe. Fiefuri PNL, câştigate de Călin Georgescu. Ciolacu are 16 judeţe, Lasconi - Capitala şi 4 judeţe
-
Rezultate parţiale: Georgescu, în continuare pe primul loc. Luptă strânsă între Ciolacu şi Lasconi
-
Timiş. Rezultate finale alegeri prezidenţiale, turul I. Cu cine au votat timişenii
"Vrem să fim primii care oferă funcţii de autonomie la autovehicule. Fiţi siguri că vom face asta în această decadă", a declarat responsabilul Daimler cu dezvoltarea, Thomas Weber.
Tehnologia a fost prezentată la Salonul Auto de la Frankfurt, dar nu va apărea pe piaţă în următorii zece ani.
Producătorul german a lucrat, în ultimii ani, la îmbunătăţirea tehnologiei de conducere fără şofer, fiind primul fabricant de maşini care a demonstrat că o maşină poate să se conducă singură în traficul urban şi extraurban.
Luna trecută, un Mercedes Benz S500 cu funcţia de conducere inteligentă a rulat autonom pe o distanţă de 100 de kilometri, între Mannheim şi Pforzheim, în Germania
Vehiculul de test a fost echipat cu senzori speciali concepuţi. Dezvoltatorii au programat interfaţa maşinii pentru ca aceasta să recunoască unde se află, ce vede şi cum să ia decizii independent. Cu ajutorul înaltei automatizări oferite de "Route Pilot", maşina a fost capabilă să gestioneze problemele apărute în traficul urban şi extraurban.
Modelul Clasa S fără şofer a fost capabil să depăşească şi situaţii mai dificile cum ar fi cele legate de semafoare, sensuri giratorii, pietoni, biciclişti şi tramvaie.
Tehnologiile actuale automatizează parţial condusul intervenind, de exemplu, în cazul ambuteiajelor pentrua menţine o distanţă sigură între maşini. Guvernul britanic a anunţat, în iulie, că va permite, în premieră, circulaţia maşinilor fără şofer pe drumurile publice pe parcursul testelor ce urmează să aibă loc în acest an.
În timpul testelor va exista, totuşi, un expert pe scaunul şoferului. Cercetătorii de la Universitatea din Oxford lucrează cu Nissan în Sunderland pentru a crea maşini robotizate care pot să conducă singure folosind informaţile despre traseu stocate într-un soft de la bord.
Modelul electric Leaf, de la Nissan, este controlat cu un iPad, iar echipa de la Oxford, responsabilă cu proiectul, susţine că tehnologia poate fi instalată pe majoritatea maşinilor, opţiune ce ar costa 60 de lire sterline.
Camerele şi laserii integraţi în şasiu realizează un model tridimensional al locurilor prin care trece maşina atunci când este condusă de un şofer. Modelul este stocat apoi într-un computer. Apoi maşina îşi poate aminti traselul, atenţionându-l pe şofer, prin intermediul unui iPad aflat la bord, că poate porni pilotul automat. O simplă atingere a ecranului va face ca maşina să preia rolul şoferului.
Un laser amplasat în partea frontală a maşinii scanează 50 de metri înainte de 13 ori pe secundă pentru a detecta eventuale obstacole, cum ar fi pietoni, biciclişti sau alte maşini aflate într-o rază de 85 de grade.
Dacă detectează un obstacol, maşina încetineşte şi se opreşte controlat. Şoferul poate atinge pedala de frână pentru a prelua controlul maşinii.
Companiile Volvo, General Motors şi Volksvagen lucrează şi ele la această tehnologie.
Citește pe alephnews.ro: Cine este Călin Georgescu? Portretul făcut de Reuters pentru candidatul la alegerile din România: „Un critic NATO. Poziție pro-rusă”
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
De nerecunoscut! Cum a ajuns să arate Maria Sharapova, la 5 ani de la retragerea din tenis GALERIE FOTO
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe