De ce promoţiile de la supermarket pot fi fatale pentru siluetă?

Să faci cumpărături la supermarketurile care îţi promit preţuri cât mai mici poate fi benefic pentru buget, însă poate reprezenta un pericol pentru siluetă. Achiziţionarea de produse la promoţii a fost asociată cu creşterea indicelui de masă corporală (IMC) şi a circumferinţei şoldurilor.

Urmărește
886 afișări
Imaginea articolului De ce promoţiile de la supermarket pot fi fatale pentru siluetă?

De ce promoţiile de la supermarket pot fi fatale pentru siluetă? (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

Acestea sunt rezultatele unui studiu realizat în Franţa, în perioada 2007-2008 şi care a fost publicat în jurnalul Public Library of Science ONE, scrie The Huffington Post.

Potrivit cercetătorilor francezi, cei interesaţi de reducerile de preţuri de la supermarket au şanse mai mari de a fi mai graşi decât cei care îşi fac cumpărăturile la magazinele mai scumpe, din centrele oraşelor. Chiar şi după luarea în calcul a statutului social şi a distanţei parcurse până la magazine, cercetătorii au ajuns la concluzia că există o legătură între creşterea indicelui de masă corporală (IMC) şi a circumferinţei şoldurilor şi achiziţionarea de produse aflate la promoţie. Legătura a fost cu atât mai evidentă pentru cumpărătorii fără studii superioare.

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 7.131 de persoane care au făcut cumpărături în peste 1.000 de supermarketuri de toate dimensiunile şi situate fie în oraşe, fie la periferie, fie la o distanţă mai mare de centrele urbanistice.

Cercetătorii au sugerat că supermarketurile ar trebui să promoveze produsele sănătoase, pentru a îmbunătăţi obiceiurile alimentare. S-a constatat astfel că persoanele care îşi făceau cumpărăturile în magazinele bio aveau mai multe şanse de a avea un IMC scăzut.

În plus, s-a observat că numai 11,4 la sută dintre participanţii la studiu mergeau la cumpărături la magazinele din cartier. Această descoperire este importantă, pentru că studiile precedente privind obiceiurile legate de cumpărături se bazau pe premisa că oamenii merg la shooping în magazine din apropierea locuinţelor lor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici