Financial Times: Alexa, vocea Amazon, un avantaj pentru gigantul ecommerce faţă de Apple, Google sau Microsoft

Alexa, vocea Amazon, este în prezent cel mai popular asistent vocal şi îi oferă gigantului ecommerce un serios avantaj faţă de firme precum Apple, Google sau Microsoft, potrivit Financial Times. Întreaga poveste, mai jos.

Urmărește
935 afișări
Imaginea articolului Financial Times: Alexa, vocea Amazon, un avantaj pentru gigantul ecommerce faţă de Apple, Google sau Microsoft

Financial Times: Alexa, asistentul vocal Amazon, un avantaj pentru gigantul ecommerce, care depăşeşte Apple Google sau Microsoft

Când Amazon a lansat Alexa a fost pe fondul unui eşec total: încercarea companiei de a crea un smartphone de succes - numit Fire -, care a fost lamentabilă, cauzând un declin de cel puţin 170 milioane de dolari spre sfârşitul lui 2014. Analiştii l-au numit cel mai prost telefon făcut vreodată.

”Sfârşitul” telefonului Fire părea că striveşte speranţele Amazon de a-şi dezvolta propria platformă mobile, însă Alexa le-a oferit celor de la Amazon exact intrarea de care aveau nevoie pe această piaţă. În loc să le ceară utilizatorilor să vorbească cu un ecran, Alexa se bazează în întregime pe comenzi vocale, dar poate fi prezentă pe mai multe terminale (maşini de spălat, frigidere etc.).

Produsul Alexa a fost lansat iniţial pe boxa Echo, la doar 2 săptămâni după eşecul cu telefonul Fire, reuşind să devină prima boxă inteligentă cu comenzi vocale care să aibă un succes real la public. În cei doi ani de la lansare, Alexa s-a răspândit ca focul sălbatic, iar serviciul vocal este acum integrat în zeci de gadget-uri, inclusiv frigidere, iar cât de curând maşini.

Amazon speră ca serviciile vocale Alexa, mintea digitală din spatele asistentului, să devină omniprezente atunci când sunt folosite comenzi vocale.

Compania a înregistrat succese în arii mai puţin obişnuite sau cunoscute, ca în cazul Serviciilor Web Amazon (Amazon Web Services/ AWS), lansate în urmă cu 10 ani, deci nu ar fi prima oară pentru companie când ar înregistra un succes de acest tip.

Să obţină acelaşi rezultat cu Alexa nu va fi uşor, dar Amazon  a sprijinit deja acest efort cu mari resurse. Pentru a încuraja achiziţia acestui tip de produs, Amazon le vinde la preţ redus, 10-20% mai puţin decât produsele hardware. 

Amazon oferă, de asemenea, servicii vocale Alexa gratuit, ceea ce înseamnă că un dezvoltator poate integra Alexa în orice device cu boxe şi microfon. Există şi un Fond Alexa care oferă burse dezvoltatorilor pentru a lucra la noi aplicaţii pentru platformă.

Firma investeşte la greu în Alexa, într-un ritm alert. Numai anul trecut - 330 milioane de dolari. În plus, Amazon oferă 500 de job-uri pentru cei care vor să facă parte din echipa Alexa.

Imperativul strategic al Amazon este clar: Alexa este şansa companiei de a deţine un sistem de operare în acest nou mediu: Vocea.

“E ca şi cum ai încerca să devii Google pentru Voce sau Windows pentru Voce”, a spus Mark Mahaney, analalist în cadrul RBC. ”Cred că Amazon vrea să conducă în acest tip de piaţă”.

El scoate în evidenţă două situaţii în care interacţiunile cu un asistent vocal sunt mai convenabile: acasă şi în maşină. În mediul unei case, Amazon îşi poate întări legătura cu clienţii şi, bineînţeles, poate facilita procesul de cumpărare online pentru aceştia.

Deţinerea unui sistem de operare vocal popular amplasează compania Amazon într-o poziţie puternică, permiţându-i să acţioneze ca un gatekeeper în cazul altor aplicaţii sau datelor despre consumator.

Până acum, Amazon a avut o abordare deschisă faţă de aplicaţiile terţă parte sau "aptitudinile" care se integrează cu Alexa. Spotify şi Pandora sunt disponibile prin Alexa. La fel şi Domino - consumatorii pot comanda pizza cu Alexa - sau Ford.

O astfel de abordare linişteşte marile companii care au în plan un parteneriat cu Alexa, deoarece intenţiile celor de la Amazon sunt clare.

Cu posibilitatea de a utiliza gratuit asistentul vocal - care aduce o nouă dimensiune produselor Amazon - producătorii hardware precum UBTech au fost mulţumiţi să permită companiei să folosească propriile device-uri pentru a-şi mări reach-ul în ecommerce în noi locuri.

Succesul înregistrat de Alexa a declanşat o stare de alertă printre companii precum Samsung, care acum încearcă să îşi construiască propriul echivalent al produsului inovator.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici