Google vrea să numere caloriile din fotografiile postate pe Instagram

Compania americană Google lucrează la dezvoltarea unei aplicaţii menite să indice informaţii referitoare la caloriile din mâncare, pornind de la evaluarea fotografiilor culinare.

Urmărește
267 afișări
Imaginea articolului Google vrea să numere caloriile din fotografiile postate pe Instagram

Google vrea să numere caloriile din fotografiile postate pe Instagram (Imagine: Hepta)

Informaţia a fost confirmată de către reprezentanţii Google în cadrul unei conferinţe organizate săptămâna trecută în Boston, conform unei relatări apărute în publicaţia Popular Science.

Intitulată Im2Calories, aplicaţia foloseşte anumiţi algoritmi pentru a estima numărul de calorii din diverse feluri de mâncare, pornind de la fotografiile postate de utilizatori pe platforme precum Instagram.

Tehnologia utilizată de noua aplicaţie provine de la compania DeepMind, achiziţionată anul trecut de Google cu aproximativ 400 de milioane de dolari.

În ciuda intenţiilor bune ale acestui proiect experimental – destinat atât persoanelor care doresc să-şi ţină mai uşor sub control alimentaţia, cât şi specialiştilor în nutriţie care s-ar putea folosi de aceste date – există unele îndoieli referitoare la acurateţea informaţiilor procesate de aplicaţie.

Algoritmii urmează, însă, să fie îmbunătăţiţi în timp, potrivit coordonatorului Im2Calorie, Kevin Murphy. “În opinia mea, este evident că oamenii chiar îşi doresc acest lucru şi că aplicaţia este foarte folositoare”, susţine acesta.

În ciuda caracterului experimental al proiectului, Google a depus deja un brevet pentru tehnologia utilizată de Im2Calorie, ceea ce lasă de înţeles că aceasta s-ar putea regăsi într-unul sau mai multe produse ale gigantului IT.

Google nu este, însă, prima companie care încearcă să dezvolte sisteme automate de numărat calorii. SmartPlate, o farfurie inteligentă care identifică alimentele şi măsoară limitele calorice cu ajutorul unei aplicaţii, a fost lansată luna trecută pe platforma de finanţare colectivă Kickstarter.

De asemenea, paharul inteligent Vessyl, care monitorizează caloriile din băuturi, a obţinut deja finanţarea necesară lansării pe piaţă. Noutatea Google constă, însă, în eliminarea necesităţii unui dispozitiv suplimentar pentru a-şi atinge scopul, ceea ce oferă o accesibilitate sporită acestei soluţii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici