Microsoft Summit 2016: Ritmul schimbărilor din business va accelera, acum lucrurile încă se mişcă lent. Fiecare companie trebuie să devină digitală pentru a supravieţui

Companiile nu pot ignora avansul tehnologiei, adopţia noilor soluţii digitale – de la cele de gestiune a diferitelor procese din organizaţie, de mobilitate şi productivitate şi analiza datelor, la cele cloud şi de securitate cibernetică, fiind absolut necesară pentru a-şi menţine competitivitatea pe piaţă şi pentru a-şi creşte businessul.

Urmărește
596 afișări
Imaginea articolului Microsoft Summit 2016: Ritmul schimbărilor din business va accelera, acum lucrurile încă se mişcă lent. Fiecare companie trebuie să devină digitală pentru a supravieţui

Microsoft Summit 2016: Ritmul schimbărilor din business va accelera, acum lucrurile încă se mişcă lent. Fiecare companie trebuie să devină digitală pentru a supravieţui (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/ AFP)

„Transformarea digitală oferă în acelaşi timp probabil cea mai mare oportunitate de afaceri a acestei generaţii, în orice domeniu“, a declarat Gabriela Matei, general manager al Microsoft România.

Companiile nu pot ignora avansul tehnologiei, adopţia noilor soluţii digitale – de la cele de gestiune a diferitelor procese din organizaţie, de mobilitate şi productivitate şi analiza datelor, la cele cloud şi de securitate cibernetică, fiind absolut necesară pentru a-şi menţine competitivitatea pe piaţă şi pentru a-şi creşte businessul.

„De ce lucrurile nu se vor mai mişca atât de încet niciodată? Fiecare tip de companie, fie că vorbim de produse sau servicii, trebuie să devină o companie digitală cu o nouă mentalitate şi o căutare continuă de noi valori. Companiile care nu sunt pregătite să inoveze sunt companiile care vor rămâne în urmă“, a spus David Rowan, director editorial al ediţiei britanice a revistei de tehnologie WIRED, în cadrul ediţiei de anul acesta a Microsoft Summit, unul dintre cele mai mari evenimente IT&C de pe piaţa locală care a reunit peste 800 de participanţi.

Transformarea digitală reprezintă un proces complex care se bazează pe patru piloni: clienţi, angajaţi, operaţiuni şi serviciile şi produsele companiei.

„Sistemul de digitalizare are patru componente: este vorba despre cum se poartă o entitate cu clienţii şi cum schimbă experienţa pentru clienţi, cum îşi împuterniceşte angajaţii folosind transformarea digitală, cum sunt optimizate modelele operaţionale şi cum se schimbă acestea şi cum se schimbă produsul“, a declarat Don Grantham, preşedintele Microsoft pentru Europa Centrală şi de Est.

Peste jumătate din populaţia globului foloseşte în prezent tehnologii de ultimă oră, fiind conectaţi aproape în permanenţă.

„Este doar o problemă de timp până când şi ceilalţi 50% vor fi conectaţi. Până în 2025 vor fi 5 miliarde de persoane conectate“, a adăugat el.

Companiile locale se află în plin proces de transformare digitală, adopţia noilor tehnologii realizându-se însă într-un ritm mai lent decât pe pieţele externe, în special cele din Vest, care sunt în avangarda digitalizării.

„O transformare digitală reuşită face ca o firmă să devină o firmă digitală, care îşi construieşte strategia pe alte principii, nu doar pe utilizarea tehnologiei. Aceasta este a patra revoluţie industrială şi vine cu o serie de oportunităţi, dar şi bătăi de cap“, a precizat Ga­briela Matei, director general al Microsoft Ro­­mânia.

Ea a adăugat că acest proces nu im­plică doar adopţia de noi tehnologii şi schim­barea proceselor de business, ci şi a culturii organi­zaţiei, fiind astfel o transformare fundamentală.

România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte „apetitul“ pentru transformarea digitală, potrivit statisticilor UE. Cu toate acestea, există semnale în piaţă că firmele locale încep treptat să depăşească prima fază a digitalizării – utilizarea unor soluţii de gestiune a resurselor companiei (ERP – Enterprise Resource Planning), de administrare a diferitelor procese şi activităţi (CRM – Customer Relationship Manage­ment, HCM – Human Capital Mana­gement etc.) la soluţii de analiză a datelor care permit luarea deciziilor de management într-un timp mai scurt (BI – Business Intelligence) şi la soluţii de optimizare a diferitelor procese.

„Dacă în urmă câţiva ani soluţiile ERP erau nevoia de bază, apoi cele de tip CRM, apoi solu­ţiile de  «business intelligence», iar apoi document managementul a fost «cenuşăreasă». Acum au început să se ceară din ce în ce mai accelerat soluţiile de optimizare, pentru că toate celelalte niveluri în cadrul unei firme sunt aco­perite. În anii care vin cred că această parte a optimizării de documente va lua amploare“, a punctat Andreea Mocanu - IT Services Mana­ger, Konica Minolta Business Solutions România.

Platformele cloud devin treptat fun­daţia pe care se construiesc noile versiuni ale solu­ţiilor IT.

„Când a apărut conceptul de cloud, lu­mea a fugit, până când şi-au dat seama că de fapt cloud-ul înseamnă aplicaţia cu aju­torul că­reia poţi folosi servicii cloud, să ai acces de oriunde. La momentul acesta cererea vine de la clien­tul final, de Office 365, de exemplu“, a men­ţionat Costi Neacşu, Microsoft Business Unit Manager în cadrul companiei de distri­buţie IT&C LikeIT.

Pe plan local, rata de adopţie a solu­­ţiilor cloud nu este încă la acelaşi nivel ca în străinătate.

„La nivel mondial, cloud-ul este dezvoltat, deschiderea este mult mai mare către cloud. În România încă mai avem de lucru, din ce în ce mai mult mergem către îmbrăţişarea modelului de business în cloud“, a completat el.

În ceea ce priveşte rapiditatea cu care se adaptează companiile la noile tehnologii prin alocarea unor resurse semnificative în soluţii IT de ultimă generaţie, aceasta depinde în funcţie de industrie, a afirmat Florin Popa, directorul commercial B2B al Orange România, liderul pieţei locale de telefonie mobilă.

„Viteza cu care companiile aleg să investească în soluţii de IT, care să le mobi­lizeze forţele de vânzări sau să le optimizeze procesele în operaţiuni, este diferită. Cu siguranţă industriile care sunt sub cea mai mare presiune concurenţială sunt şi cele care au căutat să se transforme din această perspectivă. Aş menţiona-o în particular pe cea a asigurărilor şi pe cea a agriculturii“.

David Rowan, director editorial al ediţiei britanice a revistei de tehnologie WIRED: „De ce lucrurile nu se vor mai mişca atât de încet niciodată? Fiecare tip de companie, fie că vorbim de produse sau servicii, trebuie să devină o companie digitală cu o nouă mentalitate şi o căutare continuă de noi valori. Companiile care nu sunt pregătite să inoveze sunt companiile care vor rămâne în urmă.”

Ce au declarat invitaţii la ediţia specială a ZF Live, transmisă de la Microsoft Summit 2016

Don Grantham, preşedintele Microsoft pentru Europa Centrală şi de Est

Peste 50% dintre oameni la nivel mondial sunt conectaţi şi folosesc tehnologie şi servicii în fiecare zi. Este doar o problemă de timp până când şi ceilalţi 50% vor fi conectaţi. Până în 2025 vor fi 5 miliarde de persoane conectate. Cele mai multe date vor fi depozitate în platforma cloud.

Sistemul de digitalizare are patru componente: este vorba despre cum se poartă o entitate cu clienţii şi cum schimbă experienţa pentru clienţi, cum îşi împuterniceşte angajaţii folosind transformarea digitală, cum sunt optimizate modelele operaţionale şi cum se schimbă acestea şi cum se schimbă produsul.

Sasa Hederic, director regional pentru Europa S-E, VEEAM

În lumea de azi businessurile nu trebuie să se mai întrebe dacă îşi pot recupera datele în caz de dezastru, ci cât de repede se pot recupera, cât de repede pot reveni în afaceri şi cum pot evita dezastrele de la bun început.

Cele mai mari companii din lume sunt cele de software, şi pentru a rămâne competitive, trebuie să fie disponibile. Indiferent cât de bune sunt serviciile pe care le oferă, acestea trebuie să fie disponibile. În urmă cu 10-15 ani, furnizorii de servicii se întrebau ceva simplu: dacă este un dezastru, ne putem reveni după acesta? Răspunsul logic trebuia să fie da, să se poată recupera datele în stadiul de dinainte de dezastru.

Este dificil să prezicem problemele de hardware. Dar dacă un business operează un site cu o bază de date, care funcţionează pe un server virtual care are o capacitate predefinită, pe măsură ce se adaugă date pe drive-ul virtual, baza de date are o setare predefinită să oprească serviciul când nu mai există spaţiu să crească. Iar dacă asta se întâmplă, site-ul va fi oprit automat. Folosind soluţia noastră, putem prezice când se va umple serverul şi baza de date, iar businessul va avea destul timp să extindă spaţiul de stocare.

Paula Januszkiewicz, fondator şi CEO, CQURE

Securitatea informatică trebuie să pornească de la vârful companiei, dar din păcate de multe ori este un subiect despre care oamenii discută, dar lipseşte conştientizarea reală a problemelor. Circa 89% dintre companiile care au fost virusate până acum nu aveau un sistem de securitate implementat.

Cea mai mare problemă actuală în zona de securitate a datelor este ransomware. Acest tip de atac poate avea loc oriunde, în orice ţară.

Andreea Mocanu, IT services manager, Konica Minolta Business Solutions România

În urmă câţiva ani soluţiile ERP erau nevoia de bază, apoi cele de tip CRM, apoi soluţiile de business intelligence, iar apoi document managementul a fost ”cenuşăreasă”. Acum au început să se ceară din ce în ce mai accelerat soluţiile de optimizare, pentru că toate celelalte niveluri în cadrul unei firme sunt acoperite. În anii care vin cred că această parte a optimizării de documente va lua amploare.

În urmă cu câţiva ani se vindeau echipamente. De când cu evoluţia informaţiei în format digital, am început să vindem şi soluţiile aferente informaţiilor electronice: automatizări, optimizări, fluxul de lucru, monitorizare, autentificare, soluţii care sunt legate de echipamentele multifuncţionale, dar care se duc în zona de document management şi information management în general.

Florin Popa, director comercial B2B, Orange

Transformarea digitală este departe de a fi doar un hype, dar ca în orice schimbare există o oarecare rezistenţă. Există şi la noi o nevoie de schimbare, există şi la clienţi dorinţa de a se transforma, dar o rezistenţă în interiorul organizaţiei. Noi trebuie să facem eforturi să mutăm această discuţie de la serviciile tradiţionale, SIM-uri şi servicii de acces, la servicii care oferă clientului soluţii pentru transformarea businessului propriu. Aceasta este aşteptarea clienţilor: să discuţi cu ei despre businessul lor, să le oferi soluţii la problemele pe care le au în businessul propriu.

Viteza cu care companiile aleg să investească în soluţii de IT, care să le mobilizeze forţele de vânzări sau să le optimizeze procesele în operaţiuni, este diferită. Cu siguranţă industriile care sunt sub cea mai mare presiune concurenţială sunt şi cele care au căutat să se transforme din această perspectivă. Le-aş menţiona în particular pe cea a asigurărilor şi pe cea a agriculturii.

Costi Neacşu, Microsoft business unit Manager, LikeIT

Transformarea digitală a început cu mulţi ani în urmă, nu ne-am dat seama, s-a întâmplat prin internet, aplicaţii online, prin social media. Totul se mişcă foarte rapid, în ultimul timp nu mai ai timp să te pui la punct cu ultimele tehnologii.

Când a apărut conceptul de cloud, toată lumea a fugit, până când şi-a dat seama că de fapt cloudul înseamnă aplicaţia cu ajutorul căreia poţi folosi servicii cloud, să ai acces de oriunde. La momentul acesta cererea vine de la clientul final, de Office 365, de exemplu.

La nivel mondial, cloudul este foarte dezvoltat, deschiderea este mult mai mare către cloud. În România încă mai avem de lucru, din ce în ce mai mult mergem către îmbrăţişarea modelului de business în cloud.

Thomas Ainscough, IT security officer, Gunvor

Securitatea ar trebui să fie de interes şi pentru CEO, management, şi nu doar pentru directorul IT. De exemplu, trebuie să ştii cât de important este să îţi închizi calculatorul când pleci.  Facem multe campanii de conştientizare a acestor probleme.

Top 3 sfaturi pentru companii:  managementul parolelor, identity management - să ştii ce face fiecare angajat. Să nu fie prea sociabil, să nu aibă imediat încredere în cineva. Al treilea este privilege access management, să oferim drepturi de acces diferite persoanelor din echipă, să configurezi foarte corect calculatorul pentru logarea utilizatorilor.

Gabriela Matei, general manager Microsoft România

O transformare digitală reuşită face ca o firmă să devină o firmă digitală, care îşi construieşte strategia pe alte principii, nu doar pe utilizarea tehnologiei. Aceasta este a patra revoluţie industrială, şi vine cu o serie de oportunităţi, dar şi bătăi de cap.

Nu este suficient să vorbim doar despre a adopta tehnologie şi a schimba procesele de business. Vorbim despre o schimbare fundamentală, care poate impacta cultura acelei organizaţii. Transformarea digitală aduce în prim-plan problema de noi skilluri în piaţa de muncă.

Este estimat că până în 2018 toate aplicaţiile vor avea o componentă de inteligenţă artificială înglobată. Vorbim de concepte precum IoT (Internet of Things), care schimbă lumea prin volumul mare de date, astfel încât să putem transforma businessul.

Laura Bercan, associate director ICT, Sustainalytics

O companie care nu este pregătită să se transforme din punct de vedere digital sau nu înţelege impactul pe care l-ar avea transformarea digitală asupra businessului său va fi depăşită şi va rămâne în urmă.

Companiile pe care le analizăm fac parte din indici bursieri foarte mari (Apple, Starbucks, Microsoft) şi le analizăm pe baza a trei piloni: environment, social şi corporate governance, pe baza unor indicatori pe care se uită analiştii şi dau un rating acelei companii, global sau împărţit.

Lucrăm foarte mult în cloud, toate produsele noastre sunt în cloud, împărţite între ce înseamnă Azure şi Amazon, folosim Office 365, inclusiv cu Dynamic CRM.

Oana Terteleac, Windows business group Lead, Microsoft România

Ameninţările moderne de securitate nu mai seamănă deloc cu ce era în urmă cu 10 ani, când cel mai rău lucru care se putea întâmpla era să ai un virus pe calculator.

Microsoft Inteligence Report, care compară situaţia de la noi cu alte ţări, arată că din păcate România este de multe ori de două ori peste media mondială pe multe paliere legate de securitate.

Faptul că nu i s-a întâmplat ceva rău nu este un motiv ca o firmă să nu aibă o politică de protecţia datelor. Atacurile de ransomware au fost foarte dese în ultimii ani.

La nivel mondial, Windows 10 are peste 400 milioane de utilizatori şi vedem creştere şi pe zona de business, inclusiv în România.  Am redus mult fereastra de oportunităţi pe care pot ataca hackerii. Am văzut că 80% din calculatoarele afectate nu fac parte din activ directory, ele fiind astfel mai predispuse să fie atacate.

Mehis Sihvart, directorul Registrului Central şi Sistemelor Informatice din Estonia

În Estonia este foarte uşor să îţi rezolvi problemele cu statul direct în mediul digital. Poţi vinde sau cumpăra o maşină direct prin portalul de internet. Ai nevoie de ID, te autentifici pe portal, totul se face online. Pentru a-ţi crea o companie pe internet durează între 7 minute şi 2 ore.

În Estonia sunt peste 600 de sisteme guvernamentale de informaţii digitale interconectate. Este o fundaţie obligatorie pentru ca bazele de date să fie utilizabile.

Raluca Motoca, digital marketing manager, Immochan România

Retailerii investesc în soluţiile tehnologice. Investesc timp, resurse, care nouă ne confirmă că aduc rezultate. Retailerii sunt dispuşi să investească pentru că au înţeles ce poate face tehnologia. Am reuşit să demonstrăm că soluţiile implementate în zona de tehnologie au rezultate.

Este mai puţin vorba de digital ca tehnologie în sine, consumatorul trece printr-o schimbare. Noi am văzut că el este înclinat să asculte părerile prietenilor, se  informează de pe social media, iar 90% din procesul de cumpărare începe înainte ca omul respectiv să ajungă în magazin.

Tatian Diaconu, CEO, Immochan România

Transformarea digitală a fost percepută ca o ameninţare. Acum a devenit o problemă strategică pentru fiecare companie. S-a discutat şi încă există discuţii despre strategie digitală în cadrul companiilor sau despre o strategie într-o lume digitală. La Immochan a fost a doua variantă, să ne creăm o strategie cu felul nostru de a fi, cu proiectele companiei, să ne adaptăm unei lumi digitale care ne obligă la o adaptare continuă. Nu există o opţiune între a fi sau a nu fi digitalizat, singura opţiune posibilă  este să  trăim în această lume digitală şi să ne adaptăm în consecinţă.

Toate centrele comerciale (gestionate de Immochan România – n. red.) dispun de Wi-Fi pentru clienţi, sunt dotate cu un soft care face analiza traficului. Este o chestiune absolut obligatorie, nu poţi da un serviciu de calitate dacă nu poţi analiza o sumă de date care îţi indică schimbările pe care le faci.

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici