Management prost al traficului din Bucureşti. Mai puţin de jumătate din intersecţiile din Bucureşti sunt monitorizate. Ce propune primarul general

Un număr de 176 din cele 434 de intersecţii din Bucureşti sunt monitorizate, Primăria Capitalei având prevăzută în bugetul pe 2017 o sumă pentru finanţarea sistemului de monitorizare a traficului, potrivit primarului general al Capitalei, Gabriela Firea.

Urmărește
3853 afișări
Imaginea articolului Management prost al traficului din Bucureşti. Mai puţin de jumătate din intersecţiile din Bucureşti sunt monitorizate. Ce propune primarul general

Management prost al traficului din Bucureşti. Mai puţin de jumătate din intersecţiile din Bucureşti sunt monitorizate. Ce propune primarul general

Primarul General al Capitalei a anunţat că în bugetul Primăriei pe anul 2017 va exista o sumă destinată îmbunătăţirii sistemului de management al traficului din Capitală, după ce s-a constatat că actualul sitem nu funcţionează la parametri optimi, din motive tehnice, dar şi din cauza lucrărilor utilitare, în urma cărora echipamentele sunt distruse.

"Din cele 434 de intersecţii din Capitală, doar 176 sunt monitorizate, din motive tehnice. Nici măcar acestea nu sunt toate monitorizate, ci un număr mult mai mic. Aceasta este una dintre explicaţiile pentru care traficul din Capitală este în continuare sufocant, dincolo de aspectele care ţin de realizarea parcărilor (…). În ceea ce priveşte acest centru, el trebuie să existe, dar să lucreze la alţi parametri ridicaţi. Asta necesită şi o investiţie care din nefericire nu s-a făcut până acum. Contractul a fost semnat iniţial la sfârşitul anului 2010, dar a devenit funcţional la începutul anului 2011. În 2014, după finalizarea primei părţi a contractului, care a fost în jur de 17 milioane de lei plus TVA, s-a adiţionat contractul cadru pentru încă trei ani, care s-ar finaliza la sfârşitul lui 2017 pentru o sumă mult mai mare, de circa 57 de milioane de lei. Pe lună, Primăria Capitalei plăteşte 90-100.000 de euro pentru funcţionarea acestui centru. Mi-aş dori ca de anul viitor să fie o sumă mai mare, dar ea să se vadă şi într-o performanţă a acestei activităţi", a declarat primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.

Edilul a precizat că este necesară înlocuirea echipamentelor de la centrul de management al traficului deoarece investiţia nu ar fi cu mult mai mare decât reparaţia celei actuale.

"Din ce am fost informată de specialişti, să repari aparatura actuală este aproape la fel de scump ca una nouă. Acest contract trebuie să se refere la toate intersecţiile din Capitală, nu doar la jumătate dintre ele. Centrul de management să fie un centru care cu adevărat să fluidizeze traficul din Capitală", a mai spus Gabriela Firea.

Directorul tehnic al serviciului de trafic şi management al UTI, Claudiu Bălan, a explicat situaţia prin lipsa unor programe de mentenanţă a aplicaţiilor instalate încă din anii 2008 – 2009, dar şi prin distrugerea echipamentelor UTI în urma efectuării lucrărilor utilitare.

"Acea aplicaţie de interfaţă între utilizator şi sistem nu este funcţională în special din cauza lipsei unor programe de mentenanţă a aplicaţiilor instalate. Aplicaţiile sunt cele din 2008-2009. (…) Sunt automate care nu sunt conectate la centrul de control din cauza lucrărilor utilitare care au afectat conexiunile dintre intersecţii şi acest centru de control. Mentenanţa nu merge ok, nu este un contract de mentenanţă în vigoare. Există contractul cadru, dar nu şi unul de mentenanţă. S-au defectat anumite echipamente şi nu a existat un contract pentru înlocuirea echipamentelor defecte", a declarat Claudiu Bălan.

Reprezentantul UTI a fost contrazis de Alin Vieru, directorul general al Administraţiei Străzilor, care a declarat că a existat, la începutul anului, un contract de mentenanţă încheiat cu UTI, însă din lipsa unor persoane specializate, reparaţiile s-au efectuat în măsura în care angajaţii din Administraţia Străzilor au fost în măsură să semnaleze defecţiunile.

"Corelarea intersecţiilor se face prin bucle inductive. Au fost situaţii în care în anii trecuţi nimeni nu a verificat intervenţia şi tăierea buclelor, de asta a fost o perioadă în care instalaţia nu a funcţionat. Noi încercăm să ne îndreptăm şi pe anii trecuţi să aflăm cine a tăiat buclele din intersecţii, pentru că ele nu funcţionează în totalitate acum. Anul acesta am mai înlocuit din ele. În cursul acestui an, Administraţia Străzilor a avut încheiat un contract de mentenanţă cu UTI, în care au fost incluse cele 434 de intersecţii, UTI a intervenit pe majoritatea şi le-a verificat, s-au dat nişte rapoarte cu deficienţele constatate, dar din lipsa faptului că nu avem o persoană specializată care să verifice, ele au fost date într-un contract de reparaţii în măsura în care colegii noştri ne-au putut aduce la cunoştinţă că acele echipamente sunt defecte. A mai fost şi un contract de reparaţii în paralel cu cel de service care s-a derulat în prima jumătate a anului, iar în momentul de faţă, având un contract de service încheiat, am mers în cea de-a doua jumătate a anului pe un contract de intervenţii punctuale", a declarat Alin Vieru.

Reprezentanţii Primăriei Capitalei susţin că joi existau în Bucureşti 1.103 bucle inductive, dintre care erau nefuncţionale 450.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici