Studiu: Recrutarea în 2017 se adaptează contextului tehnologic

Procesele clasice de recrutare sunt înlocuite cu cele sociale, punându-se accent pe mediul online, pe social media şi pe interviurile informale, potrivit Smartree - o companie din România activă pe piaţa de externalizare a proceselor de resurse umane.

Urmărește
1204 afișări
Imaginea articolului Studiu: Recrutarea în 2017 se adaptează contextului tehnologic

Studiu: Recrutarea în 2017 se adaptează contextului tehnologic (Shutterstock / Mediafax Arhiva Foto)

Potrivit datelor transmise de Smartree, procesele clasice de recrutare au devenit tot mai „sociale”, iar mediul online are o importanţă crescută. De asemenea, formalitatea de la interviu a dispărut, fiind în acest fel adaptat tot procesul generaţiei Millennials.

„Tinerii din generaţia Millennials, născuţi în perioada 1980-2000, sunt destul de greu de abordat de către angajatori. Pentru aceştia salariul nu este cel mai important şi, de departe, nici singurul aspect pe care îl iau în considerare în alegerea unui loc de muncă. De aceea, procesul de recrutare este diferit”, a afirmat Raluca Peneş, HR Coordinator Smartree.

Potrivit aceleiaşi analize, „tinerii sunt acum uşor de găsit şi de atras în mediul online, pe reţelele de socializare, unde îşi expun cunoştinţele, dar şi de unde îşi extrag toate informaţiile despre un posibil angajator”.

În plus, la interviu, este important ca recrutorii să menţioneze aspecte legate de mediul organizaţional, pachetul de beneficii extrasalariale, flexibilitatea programului de lucru, existenţa oportunităţii de a evolua profesional cât mai rapid şi distanţa faţă de domiciliu - lucruri considerate a fi foarte importante pentru candidaţii care fac parte din generaţia Millennials, precizează Smartree.

Totuşi, sunt şi specializări şi meserii pentru care, în procesele de recrutare, încă sunt aplicate teste de evaluare, în special în sectorul tehnic.

O altă tendinţă vizibilă pe piaţa muncii în ultima perioadă a fost recrutarea într-un mod foarte alert. Astfel, intrarea pe piaţa din România a unui număr mare de companii multinaţionale, într-un timp relativ scurt, a generat un necesar suplimentar de personal. În acelaşi timp, termenele scurte în care acest necesar trebuie livrat a afectat şi calitatea proceselor de recrutare.

Dacă în companiile în care există un departament de HR procesele de recrutare şi de selecţie sunt gestionate de către specialiştii în recrutare, decizia finală aparţinând managerului sau coordonatorului direct al viitorului angajat, situaţia nu este la fel în cazul companiilor mici, unde managerul devine responsabil cu recrutarea.

Smartree a fost înfiinţată în anul 2000 şi oferă o gamă completă de servicii de la salarizare, administrare de personal, analiză şi raportare pentru management, recrutare, muncă temporară, până la consultanţă în domeniu. Compania procesează 450.000 de angajaţi anual şi are peste 150 de clienţi, în majoritate companii multinaţionale, dar şi companii cu capital integral românesc.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici