Adobe Flash Player a murit. Internauţii îşi iau adio de la plug-in-ul revoluţionar de la începutul erei online

  • Anul 2021 aduce schimbări importante şi pentru browsere.
  • Plug-in-ul Adobe Flash Player va fi dezactivat definitiv în luna ianuarie.
  • Adobe Flash Player a făcut posibile animaţiile şi jocurile interactive online, la începutul erei Internetului.
Urmărește
29269 afișări
Imaginea articolului Adobe Flash Player a murit. Internauţii îşi iau adio de la plug-in-ul revoluţionar de la începutul erei online

FOTO: Twitter @plays_kiara

Adobe Flash Player, 1996-2020

Lansat în 1996, Flash reprezenta una dintre cele mai populare modalităţi de streaming al videoclipurilor, având un rol important şi pentru jocurile online. Totuşi, problemele de securitate au afectat serios Adobe Flash Player, care nu a reuşit să treacă în era supremaţiei smartphone-urilor.

Adobe nu va mai oferi actualizări de securitate pentru Flash şi sfătuieşte oamenii să îl dezinstaleze, scrie BBC. De asemenea, începând cu 12 ianuarie ne putem lua „La revedere” de la videoclipurile şi animaţiile care rulează în Flash Player.

Scurt istoric. Momente esenţiale pentru Adobe Flash Player

Când Flash a fost lansat pentru prima dată, majoritatea utilizatorilor de internet foloseau conexiuni tip dial-up, extrem de lente comparativ cu standardele actuale. Dar în acea vreme Adobe Flash Player era o comoară nepreţuită pentru creatorii de conţinut web, cât şi pentru cei pasionaţi de jocuri online.

Site-uri precum Newgrounds, descris de animatorul David Firth drept un „YouTube al Flash-ului”, au apărut pentru a satisface cererea tot mai mare de desene animate şi jocuri interactive.

„Nu existau scurtături pentru a face conţinutul viral. Nu existau artificiile corporaţiilor care să arunce algoritmii în aer. Era pur şi simplu un material atrăgător şi de calitate", îşi aminteşte David Firth.

Dar Adobe Flash Player a însemnat mult mai mult decât animaţii. Printre altele, a permis site-urilor web precum YouTube să transmită videoclipuri de înaltă calitate.

Potrivit Adobe, până în 2009 Flash fusese instalat pe 99% din computerele conectate la internet. Totuşi, lumea se îndrepta către un moment de cotitură dincolo de care tehnologia şi-a schimbat definitiv faţa. Dispozitivele mobile tip smartphone au cucerit, treptat, peisajul.

„Am optimizat Flash Lite pentru telefoanele de nivel inferior”, explica David Mendels, fost vicepreşedinte executiv Adobe. „A avut un succes incredibil în locuri precum Japonia, dar nu era acelaşi lucru ca Flash-ul pentru desktop. Nu a fost pe deplin compatibil."

În aprilie 2010, fostul CEO Apple Steve Jobs a publicat o scrisoare deschisă, intitulată „Gânduri despre Flash”, în care expunea de ce Apple nu acceptă ca produsul Adobe să ruleze pe iPhone şi iPad. Acesta invoca probleme precum securitatea sau consumul bateriei. Totuşi, Mendels a declarat pentru BBC că un factor ar fi putut fi şi dorinţa companiei de a construi un ecosistem exclusiv Apple.

În cele din urmă, Adobe a lansat o versiune Flash Player funcţională pentru smartphone-uri. Dar nici Internetul nu a stat pe loc. Evoluţia uluitoare a mediului online a fost prea rapidă pentru ca Flash să facă faţă schimbărilor masive. În noiembrie 2011, Adobe a pus capăt dezvoltării Flash pentru dispozitive mobile. A continuat, însă, să producă Flash pentru desktop.

În 2015, Apple a dezactivat plug-in-ul din browserul web Safari, iar Google Chrome a început să blocheze unele segmente de conţinut Flash. În iulie 2017 Adobe a anunţat că va retrage Flash în 2020, în vreme ce alte tehnologii, precum HTML5, s-au dezvoltat suficient pentru a oferi o „alternativă viabilă” fără a fi nevoie ca utilizatorii să instaleze şi să actualizeze un plug-in dedicat.

Adobe a furnizat pe site-ul oficial instrucţiuni pentru eliminarea Flash de pe computerele Windows şi Mac.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici