Agenţii AI redefinesc inteligenţa artificială după ChatGPT

  • După succesul ChatGPT, agenţii AI emerg ca instrumente avansate capabile să îndeplinească autonom sarcini complexe, în mai multe etape.
  • În 2023, investiţiile în agenţi AI au atins 29,1 miliarde de dolari, marcând o creştere de 260%, indicând potenţialul lor de a revoluţiona productivitatea şi automatizarea.
  • Companii precum Microsoft şi Google dezvoltă agenţi AI avansaţi care pot gestiona sarcini diverse, reflectând interesul crescut pentru aceste tehnologii.
Urmărește
1438 afișări
Imaginea articolului Agenţii AI redefinesc inteligenţa artificială după ChatGPT

Sursa foto: iStock

Agenţii AI devin următoarea mare dezvoltare în inteligenţa artificială (AI), depăşind realizarea iniţială făcută de ChatGPT, scrie CNBC. Spre deosebire de chatboturile tradiţionale, concepute pentru a genera răspunsuri conversaţionale, agenţii AI sunt capabili să îndeplinească autonom sarcini complexe, în mai multe etape, luând decizii fără intervenţie umană.

Evoluţia de la ChatGPT la Agenţii AI

ChatGPT, lansat de OpenAI la sfârşitul anului 2022, a revoluţionat modul în care utilizatorii interacţionează cu inteligenţa artificială generativă, oferind răspunsuri conversaţionale complete la diverse întrebări. Succesul său a stimulat avansuri rapide în domeniu, conducând la inovaţii în generarea de imagini şi videoclipuri AI. Cu toate acestea, industria se concentrează acum pe agenţi AI, concepuţi pentru a îmbunătăţi productivitatea prin automatizarea unei game largi de sarcini dincolo de simpla generare de text. Aceşti agenţi pot îndeplini funcţii precum rezervarea zborurilor sau gestionarea e-mailurilor.

Interes crescut al investitorilor

Piaţa pentru agenţii AI a cunoscut o creştere semnificativă a interesului investiţional, numeroase startup-uri obţinând capital important. Schimbarea este evidentă în exemple precum Klarna, care a implementat un agent AI ce a înlocuit echivalentul a 700 de agenţi de servicii pentru clienţi cu normă întreagă în decurs de o lună. Investiţiile de capital de risc în inteligenţa artificială generativă au explodat, ajungând la 29,1 miliarde de dolari investiţi în 2023 în aproape 700 de tranzacţii, o creştere de 260% faţă de anul anterior. Această tendinţă continuă şi în 2024, agenţii AI fiind un punct central pentru investitori în căutarea următoarei descoperiri în tehnologia AI.

Giganţii tehnologici precum Microsoft şi Google investesc masiv în agenţi AI. Microsoft îşi propune să dezvolte instrumente AI care pot îndeplini diverse sarcini în numele utilizatorilor, evoluând de la generarea simplă de cod la gestionarea mai complexă a sarcinilor. Google, prin unitatea sa DeepMind, lucrează la Project Astra, un asistent AI capabil să îndeplinească acţiuni sofisticate, precum revizuirea codului şi răspunsuri la întrebări detaliate. Startup-uri precum Adept, H şi Artisan AI fac, de asemenea, progrese semnificative, dezvoltând agenţi AI care navighează complexitatea software-ului şi îndeplinesc o gamă largă de sarcini.

Provocări şi perspective de viitor

În ciuda progreselor, dezvoltarea agenţilor AI se confruntă cu provocări. Asigurarea fiabilităţii şi a încrederii utilizatorilor în aceste sisteme autonome rămâne un obstacol esenţial. Obiectivul este de a crea agenţi AI care pot gestiona sarcinile independent, aliniindu-se în acelaşi timp aşteptărilor şi preferinţelor utilizatorilor. Pe măsură ce tehnologia evoluează, accentul va fi pus pe sporirea autonomiei şi capacităţilor agenţilor AI, făcându-i parte integrantă din fluxurile de lucru zilnice şi asistenţa personală.


 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici