ChatGPT a declanşat bătălia inteligenţei artificiale

Produsul Ai este doar vârful aisbergului: tehnologia ar urma să influenţeze muzica şi arta.

Urmărește
5719 afișări
Imaginea articolului ChatGPT a declanşat bătălia inteligenţei artificiale

ChatGPT este pe buzele tuturor. Trezeşte uimire pentru capacităţile sale, dar şi teamă pentru modurile în care poate schimba societatea şi munca de când, pe 30 noiembrie trecut, OpenAI a pus la dispoziţia tuturor cel mai recent instrument de inteligenţă artificială generativă.

Dar ChatGPT, cu 100 de milioane de utilizatori în doar două luni, este doar vârful aisbergului unei bătălii pentru dezvoltarea unor tehnologii inteligente din ce în ce mai pătrunzătoare care ne vor obliga să regândim modul în care organizăm multe activităţi umane.

Şcolile şi universităţile l-au descoperit recent, văzând cum acest chatbot a fost rapid adoptat de studenţi pentru a crea compoziţii de liceu sau chiar piese de eseuri academice.

Schimbări în artă, piese muzicale dintr-un text

Lumea artei se luptă deja cu capacitatea de a reproduce imagini din Dall-E de ceva vreme. 2, un alt instrument de inteligenţă artificială (AI) OpenAI, lansat pe piaţă în urmă cu zece luni, a fost depăşit de Stable Diffusion - un produs creat de un alt start-up, Stability AI, care foloseşte tehnologii similare cu cele ale Dall-E 2, dar fără limitele şi constrângerile impuse de OpenAI.

Şi marile grupuri tehnologice lucrează: Microsoft, care s-a alăturat ChatGPT cu o investiţie de 10 miliarde de dolari, este deja în auto-generarea de design grafic şi artă cu GitHub şi în generarea de coduri de computer cu Copilot.

În timp ce Google, care a declarat o urgenţă „cod roşu” de teamă că ChatGPT i-ar putea ameninţa monopolul în motoarele de căutare, dezvoltă tehnologii AI la fel de puternice prin DeepMind, compania sa de inteligenţă artificială. Cu MusicLM, este deja capabil să genereze piese muzicale dintr-un text.

Şi Facebook este activ

Meta-Facebook este, de asemenea, foarte activ: BlenderBot-ul său, lansat vara trecută, nu a avut succes, dar, în septembrie, compania lui Mark Zuckerberg a anunţat Make-a-Video, un generator video, iar în noiembrie a oferit cercetări ştiinţifice. Galactica AI a fost retras după doar trei zile din cauza acurateţei slabe a răspunsurilor sale.

Pe scurt, există o întreagă lume a tehnologiei în tumult, chiar dacă reflectoarele sunt toate pe chatbot-ul OpenAI. ChatGPT este descris mai mult o operaţiune de marketing decât un progres cu adevărat uimitor.

OpenAI dezvoltă deja GPT4 mai avansat. New York Times relatează că, atunci când, la jumătatea lunii noiembrie, şeful companiei, Sam Altman, a cerut să pregătească în termen de două săptămâni un generator de text bazat pe versiunea botului folosit de ceva timp, GPT3.5, inginerii din companiile din San Francisco erau neîncrezători.

Vid legislativ. Politica şi justiţia, influenţate

În absenţa legilor privind utilizarea IA în America (Congresul este semi-paralizat; există doar nişte recomandări lansate în urmă cu patru luni de Casa Albă în Blueprint-ul său pentru un proiect de lege pentru AI), în Europa, Actul de reglementare al AI este examinat de Parlamentul UE.

Există riscul ca, aşa cum s-a întâmplat acum 20 de ani cu reţelele sociale în Silicon Valley, să funcţioneze logica „construieşte rapid şi pune întrebări mai târziu”. În traducere: prevalează entuziasmul pentru potenţialul noilor tehnologii, apoi regretele tardive pentru pagubele făcute.

Între timp, de la generarea de texte şi imagini, la supraveghere video, recunoaştere facială şi sisteme de predicţie, inteligenţa artificială ajunge peste tot, de la politică (sisteme care analizează ideile, credinţa şi capacitatea economică a alegătorilor individuali), până la justiţie (sisteme inteligente de judecată de tribunalele chineze) la pornografie.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici