De ce americanii nu le livrează ucrainenilor aeronave ca A-10 Thunderbolt II? Experţi militari: sunt lente, vulnerabile, iar Rusia nu este ca Irak

  • Oficialii Forţelor Aeriene ale SUA au spus că trimiterea aeronavelor mai vechi în Ucraina, cum ar fi A-10, este o posibilitate.
  • Dar A-10 ar putea fi prea „lent” şi „vulnerabil” pentru a fi folosit împotriva Rusiei în Ucraina, a spus un consilier.
  • A1- Thunderbolt a fost construit când Rusia nu avea apărare antiaeriană modernă precum S-400 şi va fi "carne tocată" pentru sistemele de apărare aeriană Pantsir.
  • A-10 poate să nimicească divizii întregi de tancuri şi trupe de infanterie.
  • A-10 a servit în Primul Război din Golf în 1991, în Iugoslavia în 1998, în Afganistan din 2001, în Irak în 2003 şi împotriva Statului Islamic din Orientul Mijlociu din 2014.
  • A fost construit în 716 exemplare din 1977 şi va fi scos la "pensie" din 2040.
Urmărește
2218 afișări
Imaginea articolului De ce americanii nu le livrează ucrainenilor aeronave ca A-10 Thunderbolt II? Experţi militari: sunt lente, vulnerabile, iar Rusia nu este ca Irak

US AIR FORCE

De când au apărut fotografiile prin satelit ale unui convoi rusesc de tancuri blocate într-un ambuteiaj şi nimicite de dronele turceşti Bayraktar, fanii legendarului avion american Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II, cunoscut în mod obişnuit sub numele de Warthog, au fost dornici să-l vadă în acţiune.

Dar acum că livrarea aeronavelor A-10 în Ucraina pare nu doar posibil, ci de-a dreptul fezabil , este timpul să ne temperăm retorica bazată pe BRRRT, BUM-BUM-BUM şi KABOOM cu o doză sănătoasă de realitate, scrie Business Insider

„Nu este atât de uşor”, a declarat un pilot A-10C Thunderbolt II al Gărzii Naţionale Aeriene pentru TheAviationist.com .

"Trebuie să fie un mediu destul de permisiv pentru noi să ne desfăşurăm".
Adevărul este că A-10 nu este avionul potrivit pentru lupta Ucrainei cu Rusia. De fapt, probabil că nu i-ar merge deloc aşa de bine.

Deşi este adevărat că A-10 a fost proiectat iniţial special pentru a prăji coloane întregi de armură sovietică, Warthog şi-a găsit faima ca platformă de sprijin aerian de-a lungul a două decenii de război asimetric în Orientul Mijlociu.

Luptele din Ucraina sunt însă foarte diferite.

În mediile permisive şi nisipoase din Irak şi Afganistan, puternicul Warthog şi-a dovedit curajul din când în când, lansând 65 de cartuşe masive de 30 mm pe secundă către poziţiile inamice.

Acesta nu a fost scopul iniţial al A-10, dar, în multe privinţe, s-a dovedit mai eficient în furnizarea de sprijin aerian trupelor aflate în contact direct cu inamicii decât ar fi putut fi vreodată împotriva valurilor de blindaje sovietice care se revărsau peste graniţele europene.

În multe privinţe, Războiul Global împotriva Terorii a fost oportunitatea perfectă pentru ca A-10 să strălucească, deoarece a înfruntat forţe adverse fără putere aeriană apreciabilă sau cu capabilităţi avansate de apărare aeriană.

Când opera în acest mediu extrem de permisiv, punctele forte ale lui A-10 erau evidente, dar slăbiciunile sale erau mai puţin evidente. Sistemele portabile de apărare aeriană (MANPADS) erau puţine şi în mare parte învechite. Dincolo de asta, sistemele de apărare aeriană erau practic absente din aceste conflicte.

Într-un mediu cu ameninţare mai mare, multe dintre tacticile A-10 ar expune aeronava la un risc ridicat de a fi doborâtă. Într-adevăr, împotriva apărării antiaeriene de foarte înaltă calitate, majoritatea aeronavelor USAF ar opera cu un risc considerabil”, au spus experţii militari.

Spaţiul aerian de deasupra Ucrainei este încă foarte contestat. În timp ce avioanele ucrainene continuă să efectueze incursiuni de luptă în fiecare zi, ceea ce, în sine, pare practic miraculos faţă de tehnologia rusească superioară,  sistemele ruseşti de apărare aeriană rămân o parte predominantă a luptei.

Şi în timp ce sistemele de apărare aeriană ale Rusiei s-ar putea să nu fie atât de invincibile pe cât sunt descrise adesea, ele sunt cu siguranţă capabile să ţintească Warthog-ul extrem de detectabil şi care zboară lent.

Cu o viteză maximă de doar 680 km/oră, A-10 ar fi o ţintă uşoară pentru sistemele ruseşti de apărare aeriană S-300 sau S-400. 

A-10-urile „nu ne vor închide cerul, nu vor opri bombardierele şi rachetele”, a declarat Yuriy Sak, consilier al ministrului ucrainean al apărării, pentru Military.com. 

Într-un interviu acordat publicaţiei Air Force Magazine, Yuriy Sak, un consilier al ministrului ucrainean al Apărării, a declarat că Ucraina are nevoie de avioane de luptă occidentale. Sak a spus că, în timp ce A-10, o platformă de sprijin aerian apropiat, este o „maşină de sprijin”, una „durabilă” şi „foarte mortală”, Ucraina are însă nevoie de avioane „rapide şi versatile” precum F-16.

A-10 Thunderbolt II, supranumit „Warthog”, este cunoscut pentru aspectul său agresiv, care prezintă adesea dinţi pictaţi pe nas. Acest avion al Forţelor Aeriene ale SUA, care a fost introdus pentru prima dată în anii 1970, este înarmat cu un puternic pistol GAU-8 Avenger de 30 mm şi a oferit sprijin la joasă altitudine forţelor terestre aflate în conflicte precum războiul din Afganistan.

A-10 a fost construit pentru „un război foarte diferit” decât cel care are loc în Ucraina, au declarat actualii piloţi A-10 pentru The Aviationist , explicând că „mediul permisiv” necesar pentru ca A-10 să funcţioneze cu succes şi să ducă la îndeplinire misiunea pentru care a fost destinat pur şi simplu nu există.

A1- Thunderbolt a fost construit când Rusia nu avea apărare antiaeriană modernă precum S-400 şi va fi "carne tocată" pentru sistemele de apărare aeriană Pantsir.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici