Hărţuirea sexuală din Metaverse, dusă la un alt nivel. „Îşi freca mâna sa virtuală de fundul meu virtual!”

  • Potrivit Meta, un tester beta a raportat ceva profund tulburător: ea fusese pipăită virtual de un străin în Horizon Worlds.
  • Producătorii conştientizează că jocul poate fi un spaţiu virtual periculos şi au luat măsuri de securitate.
  • Cercetătorii avertizează că spre deosebire de internet, hărţuirea în jocurile VR poate fi mai intensă şi mai devastatoare pentru persoanele vulnerabile datorită reacţiilor emoţionale mai puternice.
Urmărește
2241 afișări
Imaginea articolului Hărţuirea sexuală din Metaverse, dusă la un alt nivel. „Îşi freca mâna sa virtuală de fundul meu virtual!”

Sursa Foto- Horizon Worlds, Facebook

MIT Technology Review a raportat o ştire despre cum o tânără a fost agresată sexual pe o platforma VR de social media.

Jordan Belamire, un jucător beta-tester, a trimis o scrisoare deschisă pe platforma Medium în care descrie cum în anul 2016 a fost hărţuită în Quivr, un joc co-proiectat de Stanton în care jucătorii, echipaţi cu arcuri şi săgeţi, trebuie să tragă în zombi. În scrisoare, Belamire şi-a descris experienţa neplăcută din acest joc multiplayer:

 Între un val de zombi şi demoni de doborât, am stat lângă BigBro442, aşteptând următorul nostru atac. Dintr-o dată, BigBro442 şi-a apropiat mâna sa virtuală şi plutitoare de corpul meu şi a început să-mi frece sânii  'Stop!' am strigat... Acest lucru l-a încurajat şi mai tare şi chiar şi atunci când am fugit, el m-a urmărit, apucându-mi şi ciupindu-mi sânii. Chiar şi-a împins mâna spre fundul meu virtual şi a început să se frece.Eram practic pipăită într-o fortăreaţă înzăpezită asta în timp ce în viaţa reală, cumnatul şi soţul meu îmi priveau avatarul pe ecran cum era pipăit (în timp ce purtam casca VR pe cap). Spre deosebire de internet, hărţuirea într-un joc VR poate să o facă mai intensă. Nu doar că am fost agresată sexual, dar ceilalţi utilizatori i-au încurajat comportamentul agresorului, ceea ce m-a făcut să mă simt izolată în Plaza (mediul virtual pentru întruniri din joc)”

Stanton şi cofondatorul său, Jonathan Schenker, au răspuns imediat cu scuze şi au cerut o remediere a jocului. 

Săptămâna trecută, Meta (compania cunoscută anterior ca Facebook) a deschis accesul la platforma sa de socializare de realitate virtuală, Horizon Worlds. Platforma social media, care este totodată un joc video VR, pare distractivă şi sănătoasă, fiind deseori comparată cu Minecraft. În Horizon Worlds, până la 20 de avatare se pot reuni simultan pentru a explora, a petrece timp şi a construi în spaţiul virtual.

Analiza internă a incidentului de către Meta a constatat că testerul beta ar trebui să folosească un instrument numit „Zona sigură”, care face parte dintr-o suită de funcţii de siguranţă încorporate în Horizon Worlds. Zona sigură este o modalitate de protecţie pe care utilizatorii o pot activa atunci când se simt ameninţaţi. Cât timp se află în Zona sigură, nimeni nu-i poate atinge, vorbi cu ei sau interacţiona în vreun fel până când nu semnalează ridicarea protecţiei .

Vivek Sharma, vicepreşedintele Horizon, a catalogat incidentul ca fiind „absolut nefericit”, declarând la The Verge: „Acesta este încă un feedback bun pentru noi  deoarece vreau să fac funcţia de blocare uşoară de găsit.”

Cred că oamenii ar trebui să ţină cont de faptul că hărţuirea sexuală nu este neapărat doar fizică”, spune Jesse Fox, profesor asociat la Universitatea de Stat din Ohio, care cercetează implicaţiile sociale ale realităţii virtuale.  ”Poate fi verbală şi da, poate fi şi virtuală.”

Katherine Cross, care cercetează hărţuirea online la Universitatea din Washington, spune că atunci când realitatea virtuală este captivantă şi reală, comportamentul toxic care apare în acel mediu este de asemenea real. Natura spaţiilor de realitate virtuală este de aşa natură încât este concepută pentru a păcăli utilizatorul să creadă că se află fizic într-un anumit spaţiu, că fiecare acţiune a corpului lor are loc într-un mediu 3D”, spune ea. Reacţiile emoţionale pot fi mai puternice în acel spaţiu, iar VR declanşează răspunsuri psihologice similare.”

„Vrem ca toată lumea din Horizon Worlds să aibă o experienţă pozitivă”, a declarat purtătorul de cuvânt al Meta, Kristina Milian. „Vom continua să ne îmbunătăţim interfaţa de utilizare şi să înţelegem mai bine modul în care oamenii folosesc instrumentele noastre  astfel încât utilizatorii să poată raporta lucrurile cu uşurinţă şi în mod fiabil. Scopul nostru este să facem Horizon Worlds un loc sigur.”

Publicaţia MIT Technology Review concluzionează că în prezent nu există nicio organizaţie care să fie în mod clar responsabilă pentru drepturile şi siguranţa celor care participă în mediul online, cu atât mai puţin în lumile virtuale, iar până când se va schimba ceva, metaversul va rămâne un spaţiu periculos pentru multe persoane vulnerabile.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici