- Home
- Tehnologie
- (13.03.2024, 20:58)
- Bianca Popa
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Optimizarea traseelor aeriene: O soluţie economică pentru reducerea impactului asupra mediului
- Un nou studiu arată că redirecţionarea avioanelor comerciale pentru a evita formarea urmelor de vapori poate fi mai puţin costisitoare decât se credea anterior.
- Utilizând date meteorologice şi satelitare, cercetătorii au dezvoltat modele software şi instrumente AI pentru a determina viabilitatea acestei abordări, sugerând că reducerea formării urmelor de vapori este fezabilă şi economică.
- Analiza a arătat că o reducere a urmelor de vapori cu 73% ar implica doar o creştere marginală a costurilor de combustibil şi operare, indicând potenţialul implementării pe scară largă a acestor măsuri.
Urmărește
457 afișări
Sursa foto: X
Un studiu publicat recent în revista Environmental Research: Infrastructure and Sustainability dezvăluie că redirecţionarea avioanelor comerciale pentru a minimiza urmele de vapori nu ar putea fi la fel de costisitoare cum s-a estimat anterior, scrie Tech Xplore.
Oamenii de ştiinţă în domeniul mediului au efectuat simulări folosind date din studii anterioare, demonstrând că dirijarea zborurilor departe de zonele predispuse la formarea de urme de vapori ar putea fi economic fezabilă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
Ucraina a executat primul asalt fără militari, doar cu drone terestre şi aeriene
-
22 decembrie 1989 - ziua fugii cu elicopterul a soţilor Ceauşescu
-
Qatarul ameninţă UE că va taia gazul. Ministrul energiei din Qatar: "Nu blufez"
Urmele de vapori, acele urme albe formate de avioanele la altitudini mari, contribuie semnificativ la schimbările climatice prin capturarea căldurii în atmosferă, reprezentând aproximativ 35% din impactul total al aviaţiei asupra încălzirii globale. Cercetările anterioare indică faptul că un procent mic de zboruri, între 2% şi 10%, generează majoritatea urmelor de vapori.
Pentru a explora viabilitatea redirecţionării avioanelor pentru a reduce formarea de urme de vapori, cercetătorii au utilizat date meteorologice şi satelitare pentru a dezvolta modele software şi instrumente de predicţie AI. Concluziile lor au sugerat că redirecţionarea zborurilor departe de spaţiile aeriene predispuse la formarea de urme de vapori ar putea reduce potenţial formarea acestora cu aproximativ 54%.
Continuând aceste cercetări, o echipă a analizat 85.000 de zboruri la altitudini mari şi a determinat că reducerea urmelor de vapori cu 73% ar implica doar o creştere marginală a costurilor de combustibil şi operare - respectiv 0,11% şi 0,08%. În mod remarcabil, redirecţionarea aeronavelor în acest mod ar implica doar 14% din toate zborurile, indicând fezabilitatea implementării unor astfel de măsuri la o scară mai mare.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suspectul atacului de la Târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania a fost arestat preventiv. Patru femei și un băiat au decedat iar peste 200 de persoane au fost rănite
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe