Platformele online continuă revizuirea Codului de bune practici în contextul războiului din Ucraina

Platformele online continuă revizuirea Codului de bune practici în contextul războiului din Ucraina şi raportează cu privire la primele acţiuni din 2022 de combatere a dezinformării legate de COVID-19, transmite Comisia Europeană.

Urmărește
131 afișări
Imaginea articolului Platformele online continuă revizuirea Codului de bune practici în contextul războiului din Ucraina

Platformele online continuă revizuirea Codului de bune practici în contextul războiului din Ucraina

Criza provocată de pandemia de COVID-19 şi de agresiunea militară a Rusiei împotriva Ucrainei demonstrează care sunt ameninţările şi provocările pe care le reprezintă dezinformarea pentru societăţile noastre. Semnatarii actuali şi potenţiali ai codului sunt puternic implicaţi în luarea de măsuri urgente pentru a limita dezinformarea legată de războiul din Ucraina.

Lecţiile învăţate stau la baza activităţii privind codul şi contribuie la conturarea acţiunilor importante necesare pentru a face faţă acestui val de dezinformare fără precedent. Astfel, semnatarii actuali şi potenţiali ai codului au informat Comisia că vor avea nevoie de timp suplimentar pentru a finaliza revizuirea codului.

„Dezinformarea legată de războiul din Ucraina arată că platformele online rămân în prima linie. Media pro-Kremlin nu merită să beneficieze de instrumentele puternice oferite de platforme pentru a-şi răspândi minciunile privind războiul şi dezinformarea. Dar nu vor înceta să încerce. De aceea avem nevoie de soluţii durabile care să respecte drepturile fundamentale. Contez pe faptul că semnatarii vor finaliza rapid revizuirea codului, care va pune în aplicare măsuri eficace şi transparente”, spune Věra Jourová, vicepreşedinta pentru valori şi transparenţă.

Thierry Breton, comisarul pentru piaţa internă, a adăugat: „Apreciem eforturile semnatarilor de a răspunde rapid la provocările reprezentate de dezinformarea pro-Kremlin şi ne aşteptăm ca aceştia să ţină seama de lecţiile învăţate. Având în vedere aceste aspecte, codul trebuie să se ridice la înălţimea aşteptărilor ridicate şi, împreună cu Actul legislativ privind serviciile digitale, să devină un instrument puternic de atenuare a riscurilor de dezinformare”.

Având în vedere că dezinformarea legată de coronavirus rămâne o prioritate, Comisia publică în 31 martie, şi rapoartele legate de programul de monitorizare a COVID-19 cu privire la acţiunile întreprinse de TikTok, Twitter, Meta şi Microsoft în ianuarie şi februarie 2022.

Ca răspuns la solicitarea Comisiei, Meta raportează acum separat cu privire la acţiunile Facebook şi Instagram, arătând că vizitele la centrele de informare online privind COVID-19 în perioada ianuarie-februarie s-au înjumătăţit.

Microsoft a creat un sistem de monitorizare care identifică site-urile care publică informaţii eronate cu privire la COVID-19 în lume şi care, pentru Europa, este activ în Franţa, Germania şi Italia. Realizat în parteneriat cu Newsguard, sistemul de monitorizare a identificat, începând cu luna februarie, 547 de astfel de site-uri la nivel mondial.

TikTok raportează că materialele video cu etichete legate de COVID-19 şi vaccinuri s-au redus la aproape jumătate în perioada ianuarie-februarie, în paralel cu ridicarea restricţiilor în UE.

Twitter a raportat că, în luna ianuarie, şi-a extins instrumentul de raportare a informaţiilor eronate la Spania, caracteristica tehnică devenind astfel disponibilă acum în şase ţări.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici