SUA acţionează în judecată Adobe pentru „capcana” abonamentelor costisitoare şi de lungă durată

  • DOJ acuză Adobe că ascunde clienţilor condiţiile esenţiale ale planului său „Anual, Plătit Lunar” (APM), inclusiv o taxă de reziliere anticipată care poate ajunge la 50% din valoarea contractuală rămasă, ceea ce poate costa sute de dolari la anulare.
  • Adobe este acuzată că îngroapă detaliile critice ale planului APM în text mărunt şi hyperlinkuri uşor de trecut cu vederea, determinând clienţii să se angajeze în contracte pe termen lung fără o informare adecvată şi transparentă.
  • În ciuda multiplelor plângeri, Adobe a continuat să promoveze planul APM fără modificări semnificative, susţinând că termenii sunt clari şi procesul de anulare este simplu, pregătindu-se să conteste acuzaţiile DOJ în instanţă.
2917 afișări
Imaginea articolului SUA acţionează în judecată Adobe pentru „capcana” abonamentelor costisitoare şi de lungă durată

SUA acţionează în judecată Adobe pentru „capcana” abonamentelor costisitoare şi de lungă durată

Departamentul de Justiţie al SUA (DOJ) a intentat un proces împotriva Adobe, acuzând gigantul software de înşelarea clienţilor în abonamente pe termen lung şi costisitoare fără o dezvăluire corespunzătoare, scrie Gizmodo. Procesul se concentrează pe planul „Anual, Plătit Lunar” (APM) al Adobe, despre care DOJ susţine că prinde utilizatorii într-un contract de un an cu taxe ascunse, care sunt dezvăluite doar atunci când utilizatorii încearcă să îşi anuleze abonamentele.

DOJ susţine că planul APM al Adobe ascunde termeni critici, inclusiv o taxă semnificativă de reziliere anticipată. Clienţii se trezesc blocaţi într-un acord de un an, cu o taxă de anulare care ajunge la 50% din obligaţia contractuală rămasă, ceea ce poate costa sute de dolari dacă încearcă să se retragă anticipat.

Astfel, Adobe se confruntă cu acţiuni legale din partea DOJ, care o acuză de forţarea clienţilor în adopterea planurilor de abonament costisitoare şi obligatorii prin practici înşelătoare. Procesul se concentrează pe planul „Anual, Plătit Lunar” (APM) al Adobe, o opţiune implicită populară pentru suita Creative Cloud, unde utilizatorii sunt atraşi iniţial de o taxă lunară mai mică comparativ cu alte planuri. Cu toate acestea, DOJ susţine că termenii planului nu sunt clar dezvăluiţi, ceea ce duce la penalităţi financiare neaşteptate pentru anularea anticipată.

Adobe este acuzată că îngroapă detaliile esenţiale ale planului APM în text mărunt, casete opţionale şi hyperlinkuri uşor de trecut cu vederea. Această lipsă de transparenţă duce, conform raportului, la angajarea clienţilor în contracte pe termen lung, doar pentru a fi confruntaţi cu taxe considerabile când încearcă să anuleze.

Plângerea DOJ include mărturii ale consumatorilor confuzi şi rapoarte ale Better Business Bureau, care subliniază un model de plângeri legate de termenii de abonament ai Adobe. În ciuda feedback-ului primit de-a lungul anilor, Adobe a continuat să promoveze planul APM fără schimbări semnificative. Adobe susţine că termenii abonamentelor sale sunt clari şi că procesul de anulare este simplu, intenţionând să conteste afirmaţiile DOJ în instanţă.

Acest proces subliniază problemele mai ample legate de modelele de afaceri bazate pe abonamente, în special necesitatea unei mai mari clarităţi şi protecţii ale consumatorilor împotriva taxelor ascunse şi termenilor contractuali complecşi. Pe măsură ce cazul progresează, va aduce în atenţie modul în care companiile ar trebui să gestioneze acordurile de abonament şi practicile de dezvăluire.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici