- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (16.01.2014, 15:43)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cât va costa întreţinerea autostrăzii Comarnic-Braşov
Statul estimează că va plăti constructorilor până la 1 miliard de euro pentru întreţinerea autostrăzii Comarnic - Braşov pe perioada de 26 de ani a contractului de concesiune, din banii încasaţi prin taxarea şoferilor, suma fiind separată de costul de construcţie şi proiectare.
Urmărește
353 afișări
Cât va costa întreţinerea autostrăzii Comarnic-Braşov (Imagine: Bogdan Iordache/Mediafax Foto)
"Este foarte greu de apreciat în momentul ăsta, pentru că acel aşa-numit financial closing nu este finalizat. Eu v-am spus evaluarea noastră, şi puteţi calcula şi dumneavoastră, ne va costa 52.000 de euro pe lună pe kilometru, înmulţiţi cu 60, vedeţi cât iese. Aceasta este o sumă plafon, aceasta este suma maximă. Ca să ajungi să-ţi plătească cineva suma maximă, trebuie să o justifici, trebuie să arăţi lucrările pe care le-ai făcut, întreţinerea, trebuie să justifici. Maxim pe lună este 52.000 euro pe un kilometru, şi trebuie să vă gândiţi că este un kilometru de autostradă în munte, unde ai şase luni de iarnă, gradul de uzură este foarte mare, o dată la cinci ani, conform contractului, se fac reparaţii capitale", a declarat joi Şova într-o conferinţă de presă, după ce a fost întrebat la cât se angajează statul să plătească anual asocierii care va construi autostrada Comarnic - Braşov.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Răspunde Guvernul Ciolacu 2 așteptărilor TALE, ca administrator al României în 2025? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
FOCUS Tradiţii şi obiceiuri de Bobotează: Fetele pun busuioc sub pernă, bărbaţii scot crucea din apă
-
Ziarul Financiar: 2025 din perspectiva liderilor europeni
-
Ilie Bolojan: Crin Antonescu nu a făcut un pas în spate, a ridicat probleme corecte privind candidatura sa
În condiţiile în care autostrada va avea aproximativ 60 de kilometri, incluzând 7 km de drumuri de legătură, rezultă că suma maximă pentru întreţinere se va plasa la 973 milioane euro pe perioada concesiunii.
Contactat de MEDIAFAX, Şova a precizat că aceste costuri sunt separate de cele pentru construcţia propriu-zisă a autostrăzii, care sunt evaluate la aproximativ 1,5 miliarde euro. La acestea se adaugă şi cheltuieli de aproximativ 300 milioane euro pentru proiectare, project management, consultanţi sau sisteme inteligente de transport, realizarea întregului proiect urmând să coste în total 1,8 miliarde euro, fără TVA.
Nivelul taxei de utilizare a autostrăzii, evaluat în prezent la 5,7 lei + TVA, va fi stabilit şi încasat de Guvern.
Şova estimează că traficul pe această autostradă va fi uriaş, "nişte zeci de mii de maşini pe zi", şi precizează că soluţia tehnică de taxare nu a fost deocamdată stabilită, dar ar putea presupune mai multe variante.
"Dacă vor fi şi bariere, vor fi soluţii care să nu îngreuneze traficul", a precizat ministrul delegat.
Premierul Victor Ponta şi ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură s-au întâlnit, joi, la Palatul Victoria, cu reprezentanţii asocierii Vinci - Strabag - Aktor, care a câştigat licitaţia pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, prilej cu care cele două părţi au semnat un memorandum de înţelegere.
Ponta a arătat că, potrivit memorandmului, ultimul kilometru al autostrăzii va fi finalizat în 2017, deşi speră ca proiectul să fie terminat până la finalul anului 2016.
Autostrada va fi dată în concesiune pe o perioadă de 26 ani plus perioada de construcţie, iar Guvernul va trebuie să înceapă rambursarea costurilor de construcţie începând cu 2017.
Nici premierul, nici ministrul Şova nu au dorit să comunice numele băncilor care vor finanţa acest proiect.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Știi cum procedezi la alegeri. Cauți Trump pe buletin. Cu liderii Democrativei, rămâne cum am stabilit: Le-o dai în vot
Citește pe www.zf.ro: Dragoş Damian, Terapia Cluj: No, amu gata! Gata cu văicăreala, cu bocetele şi cu plânsetele! Sunteţi oameni de afaceri puternici, va faceţi de ruşine! Hai, la muncă în 2025, avem multă treabă!
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Hamas a aprobat lista de 34 de ostatici propusă de Israel pentru un posibil schimb. Progresul în negocieri este legat de obținerea unui acord
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Ce trebuie să faci ca să ai succes în 2025? Un psihoterapeut a dezvăluit cinci lucruri pe care le poţi face în orice perioadă a anului. De ce nu funcţionează dorinţe precum „să pierd 5 kilograme” sau „să economisesc 10.000 de lei”
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
BREAKING! Cunoscutul bărbat de la noi A PARALIZAT! Trece prin momente cumplite: 5000 euro pe zi tratamentul
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe