Raport Meta: Rusia va promova politicieni anti-ucraineni înainte de alegerile din Statele Unite

Potrivit unui raport publicat joi de Meta, campaniile de influenţă online ale Rusiei ar urma să promoveze opoziţia unor politicieni occidentali faţă de sprijinul acordat Ucrainei înaintea viitoarelor alegeri din Statele Unite.

Urmărește
215 afișări
Imaginea articolului Raport Meta: Rusia va promova politicieni anti-ucraineni înainte de alegerile din Statele Unite

De când Rusia a invadat Ucraina în urmă cu mai bine de doi ani, administraţia de la Moscova a bombardat reţelele sociale cu mesaje în încercarea de a submina sprijinul Occidentului pentru Kiev. De asemenea, a promovat discursuri ale unor politicieni, din Franţa până în Canada, care susţin că zecile de miliarde de dolari furnizate Ucrainei ar fi fost mai bine cheltuite acasă, relatează Politico.

Înaintea alegerilor prezidenţiale din noiembrie din SUA, unde candidatul republican la funcţia de vicepreşedinte JD Vance şi alţi republicani importanţi au contestat în mod deschis sprijinul financiar al Washingtonului pentru Ucraina, Meta a declarat că operaţiunile de influenţă ale Rusiei ar putea să se sprijine pe aceste mesaje interne pentru propriul câştig politic.

Cu toate acestea, gigantul tehnologic a precizat că nu există nicio legătură între aceşti politicieni americani şi actorii ruşi care încearcă să se folosească de comentariile legislatorilor pentru a favoriza divizarea înainte de votul din noiembrie.

Ar trebui să ne aşteptăm să vedem încercări ruseşti de a viza dezbateri legate de alegeri, în special atunci când acestea se referă la sprijinul pentru Ucraina”, a declarat miercuri David Agranovich, director pentru politici de securitate la Meta. „Tendinţa se referă mai mult la subiect, şi anume contracararea sprijinului pentru Ucraina, decât la un partid anume”.

Cum acţionează fabricile de trolli ale Moscovei

În ultimul deceniu, Kremlinul a devenit din ce în ce mai sofisticat în a viza publicul occidental prin interferenţe digitale.

Pe măsură ce companiile de tehnologie, factorii de decizie politică şi societatea civilă au reuşit să scoată la iveală astfel de campanii, grupurile cu sediul în Rusia şi-au schimbat tactica pentru a promova mesaje create de politicieni şi persoane influente la nivel local.

De exemplu, în timpul Jocuri Olimpice de la Paris şi al tulburărilor de extremă-dreapta din Regatul Unit, conturile de social media afiliate Rusiei au promovat în mare măsură utilizatorii locali de social media ca exemple ale declinului democraţiei occidentale.

În ultimul său raport, Meta a declarat că a eliminat patru operaţiuni clandestine de influenţă, care vizau utilizatori de social media din Europa, SUA şi ţări precum Azerbaidjan şi Mali. 340 de conturi şi pagini Facebook şi conturi Instagram au cheltuit peste 150.000 de dolari, în total, pe publicitate în social media.

Meta a declarat că aceste campanii s-au concentrat în principal pe criticarea Ucrainei, îndemnând alte ţări să nu sprijine ţara est-europeană şi întrebând de ce Occidentul ar trebui să aloce atât de mulţi bani pentru război.

Cu mai puţin de trei luni înainte de alegerile din SUA, gigantul tehnologic a declarat, de asemenea, că a oprit o operaţiune secretă separată, iniţiată în interiorul ţării, care a creat un grup de susţinere politică fals pentru a viza „conservatorii adevăraţi” în state cheie precum Pennsylvania şi Michigan.

Deşi Meta nu a putut identifica cine se află în spatele acestei activităţi, campania de influenţă a adoptat foarte mult din tacticile ruseşti cunoscute, inclusiv utilizarea instrumentelor de inteligenţă artificială pentru a crea conturi false de social media.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici