Tesla are concurenţă serioasă. Volkswagen şi partenerii săi sunt decişi să investească în producţia de baterii auto

Volkswagen şi partenerii săi vor investi peste 20 de miliarde de euro într-o afacere cu baterii, creând 20.000 de locuri de muncă şi vizând vânzări anuale de peste 20 de miliarde de euro până în 2030, în încercarea de a învinge Tesla, lider pe această piaţă în creştere, scrie Reuters.

Urmărește
390 afișări
Imaginea articolului Tesla are concurenţă serioasă. Volkswagen şi partenerii săi sunt decişi să investească în producţia de baterii auto

Sursa foto: Profimedia

Unitatea PowerCo a VW va gestiona producţia şi cercetarea în domeniul bateriilor, de la minerit la reciclare, precum şi proiectele, inclusiv sistemele de stocare a energiei, a declarat constructorul auto în cadrul unei ceremonii de inaugurare a primei sale fabrici europene de baterii din Salzgitter, în regiunea Saxonia Inferioară din Germania.

"Viitorul mobilităţii va fi din nou fabricat la Salzgitter", a declarat joi cancelarul german Olaf Scholz la inaugurarea fabricii de baterii.

Numele fabricii, "SalzGiga", este o aluzie la "Gigafactory" a rivalului Tesla, care a fost deschisă recent în apropiere de Berlin. VW a declarat că proiectul său ar avea ca scop să ajute compania să ajungă din urmă şi, în cele din urmă, să depăşească Tesla.

"Nu cu mult timp în urmă, mulţi germani au crezut că putem obţine baterii din Asia. Astăzi, ştim mai bine. Pandemia şi atacul brutal al Rusiei asupra Ucrainei ne arată clar că dependenţa de lanţurile de aprovizionare globale înseamnă un mare risc", a declarat Scholz.

Proiectul prevede construirea a şase fabrici în Europa, dintre care Salzgitter este de referinţă pentru viitoarele unităţi de producţie standardizate ale VW, şi două în America de Nord.

Volkswagen a declarat în repetate rânduri că fabricarea a suficiente baterii pentru a alimenta toate maşinile este de departe cea mai mare provocare a trecerii la vehiculele electrice şi a prezentat un plan de construire a unor fabrici cu o capacitate comună de 240 gigawaţi oră (GWh) până în 2030.

"Maşina rămâne nucleul afacerii noastre, dar va fi cel mai complex produs digital din lume atunci când va deveni electrică şi autonomă, ceea ce ne va transforma în dezvoltatori de software şi producători de baterii", a declarat directorul executiv Herbert Diess în cadrul aceluiaşi eveniment.

În cadrul ceremoniei, Volkswagen a prezentat, de asemenea, bateria standardizată pe care a anunţat-o în 2021 şi care urmează să fie utilizată în până la 80% din modelele grupului.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici