AMP: Summitul NATO, evenimentul cu cele mai grave încălcări ale dreptului la liberă exprimare în 2008

Agenţia de Monitorizare a Presei a lansat, joi, într-o conferinţă de presă, Raportul privind libertatea presei în România în 2008, apreciind că summitul NATO a fost evenimentul la care s-au înregistrat cele mai grave încălcări ale dreptului la liberă exprimare.

Urmărește
42 afișări
Imaginea articolului AMP: Summitul NATO, evenimentul cu cele mai grave încălcări ale dreptului la liberă exprimare în 2008

Summitul NATO, evenimentul cu cele mai grave încălcări ale dreptului la liberă exprimare (Imagine: Mediafax Foto)

În ceea ce priveşte piaţa de publicitate, în 2008, aceasta a fost estimată de către reprezentanţii industriei la aproximativ 600 de milioane de euro, televiziunile fiind beneficiarele a circa 80% din această sumă.

Creşterea per ansamblu raportată la anul 2007 este de circa 20%, la aceasta contribuind şi reclamele electorale din cele două campanii care au avut loc anul trecut.

Totodată, în 2008, se observă o scădere atât a audienţelor televiziunilor, cât şi a tirajelor ziarelor.

Astfel, postul de televiziune Pro TV a fost lider pe piaţa de televiziune în anul 2008, cu o cotă de piaţă de 16,5%, acesta fiind urmat de Antena 1, cu 9,4%, Acasă, Kanal D, Prima TV, Realitatea TV şi TVR. Raportul subliniază o scădere a audienţei canalelor publice în favoarea unor posturi comerciale şi chiar a unor canale de nişă.

În ceea ce priveşte presa scrisă, raportul menţionează că s-a consemnat o evoluţie importantă pe zona tabloidelor (creştere de peste 70% faţă de anul precedent), o consecinţă în special a creşterii cotidianelor Click! şi Cancan, lider de piaţă fiind tot un tabloid, Libertatea.

Pe segmentul presei locale, s-au înregistrat creşteri ale încasărilor din publicitate şi în urma celor două campanii electorale care au avut loc anul trecut.

Astfel, în 2008, grupul European Media Investment AG (EMI), companie afiliată ARBOmedia AG (Germania), şi-a consolidat poziţia de lider al pieţei locale de print, după ce a demarat, în luna aprilie, un parteneriat strategic cu grupul Media Sud Europa. Acesta din urmă deţine publicaţiile Curierul Naţional, Gazeta de Olt şi Gazeta de Sud, cotidianul local cu cea mai mare circulaţie. Parteneriatul vizează zona editorială şi cea de tipografie.

Piaţa de radio este dominată de Radio România Actualităţi, cu o cotă de piaţă de 16,1%, acesta fiind urmat de Radio Europa FM (15,1%) şi de Kiss FM (14,1%) - cifre valabile pentru perioada septembrie - decembrie 2008.

Publicitatea din zona online a continuat să crească, estimările variind între 12 şi 15 milioane de euro.

Raportul privind libertatea presei în România în 2008 a fost redactat în cadrul programului FreeEx al ActiveWatch - Agenţia de Monitorizare a Presei.

Echipa care a lucrat la întocmirea celei de-a 10 ediţii a raportului pe 2008 este formată din Liana Ganea, Răzvan Martin, Laurenţiu Sîrbu, Mircea Toma şi Ştefan Cândea.

Cazurile raportate au ca surse: investigaţiile directe ale echipei FreeEx (discuţii şi corespondenţe cu părţile implicate, cu avocaţi ai părţilor, cu instituţiile statului etc.), informaţii culese cu ajutorul reţelei freeex, articole apărute în presa scrisă, ştiri radio şi tv, bloguri şi publicaţii online. Raportul se bazează şi pe rapoarte oficiale sau rapoarte publicate de alte instituţii independente.

Înapoi

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Înapoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici