Audienţa presei româneşti, în scădere în perioada ianuarie - decembrie 2010

Ediţiile tipărite ale ziarelor şi revistelor româneşti au raportat, per ansamblu, scăderi ale audienţelor faţă de livrarea de date anterioară, piaţa de presă fiind, însă, fluctuantă, conform ultimelor date furnizate de Studiul Naţional de Audienţă pentru perioada ianuarie - decembrie 2010.

Urmărește
176 afișări
Imaginea articolului Audienţa presei româneşti, în scădere în perioada ianuarie - decembrie 2010

Audienţa presei româneşti, în scădere în perioada ianuarie - decembrie 2010 (Imagine: Viorel Dudau/Mediafax Foto)

Potrivit ultimelor date furnizate de Studiul Naţional de Audienţă (SNA), realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), în perioada 18 ianuarie - 19 decembrie 2010, numărul de cititori pentru presa scrisă, la nivel urban, a fost per ansamblu în scădere. Mai precis, piaţa totală de presă scrisă a pierdut 3% dintre cititori.

Conform SNA, trustul cu cea mai mare cotă de piaţă pe segmentul presei scrise este Adevărul Holding (23%), urmat de Ringier România (13,5%), Editura Intact (12,2%), Burda (10,7%), Sanoma Hearst (8%), Mediafax Group (7,3%), CanCan Media (4%), iar restul de 21,3% din piaţă revine altor publisheri, cum ar fi Edipresse, Societatea R etc.

Trendul crescător a fost înregistrat de mai multe publicaţii de pe piaţă, cum ar fi The One (+4,5%), Gândul (+2,3%), BBC Top Gear (+13,1%), CanCan (+5,1%), Oblique TV Magazin (33,1%), Adevărul de seară (10,4%). Totuşi, majoritatea publicaţiilor au înregistrat scăderi ale audienţelor.

În ceea ce priveşte cotidianele centrale, lider al clasamentului este tabloidul Click, cu 1.159.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 4,2%, urmat de tabloidul Libertatea, pe poziţia a doua, cu 1.007.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 6,2%. Cele două tabloide sunt urmate în clasament de CanCan, cu 899.000 de cititori pe ediţie, cu o creştere de 5,1%, urmat de cotidianul sportiv Gazeta Sporturilor, cu 688.000 de cititori şi o scădere de 2,5% faţă de valul de date anterior. În clasament urmează Jurnalul Naţional, cu o medie de 576.000 de cititori pe ediţie, în creştere cu 2,7%, ziarul generalist Adevărul, cu 550.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 8,2%, şi Pro Sport, care a înregistrat 506.000 de cititori, în scădere cu 10%. În clasamentul cotidianelor centrale urmează cotidianul quality Evenimentul zilei, cu o medie de 301.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 10,9%.

În top urmează cotidianul de business Ziarul Financiar, cu 183.000 de cititori, în medie, pe ediţie, şi care se menţine constant faţă de valul de date livrat anterior, cotidianul Financiarul, cu 151.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 3,2%, ziarul România liberă, cu 145.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 5,8%, şi cotidianul Gândul, cu 132.000 de cititori pe ediţie, în creştere cu 2,3%.

În ceea ce priveşte publicaţiile săptămânale, poziţia de lider este deţinută de Click de Duminică - 655.000 de cititori pe ediţie, urmat de Libertatea de Duminică - 638.000 de cititori pe ediţie, Gazeta Sporturilor de Duminică - 602.000 de cititori pe ediţie, Pro TV Magazin - 580.000 de cititori pe ediţie şi Click pentru Femei - 551.000 de cititori pe ediţie.

Pe de altă parte, în rândul revistelor feminine up & middle market, lider al segmentului rămâne revista Ce se întâmplă, Doctore?, cu 424.000 de cititori pe ediţie (-5,1%), urmată de revista Femeia, cu 363.000 de cititori pe ediţie (-4,2%), şi Cosmopolitan, cu 169.000 de cititori pe ediţie (-8,2%).

Pe acest segment de publicaţii, revista The One, cu o audienţă de 93.000 de cititori, a înregistrat o creştere de 4,5%. În acelaşi timp, revista In Style, cu o audienţă de 21.000 de cititori pe ediţie, a înregistrat cea mai mare scădere, de 30%.

Totodată, topul ghidurilor TV este condus de Pro TV Magazin, cu o audienţă medie de 580.000 de cititori pe ediţie, în pofida unei scăderi de 10,8%, urmat de Revista de film HBO (444.000 de cititori pe ediţie, -8,1%) şi TV Satelit (301.000 de cititori pe ediţie, -11,2%).

În ceea ce priveşte revistele gossip & people, Ciao! conduce clasamentul, cu o medie de 338.000 de cititori pe ediţie (-7,7%), urmată de Viva, cu 113.000 de cititori pe ediţie, care se menţine constantă, Story, cu o medie de 101.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 11,4%, şi Spy, cu 65.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 11%.

În clasamentul revistelor pentru adolescenţi, Bravo este lider, cu 186.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 4,6% faţă de perioada anterioară de auditare, fiind urmată de Cool Girl, cu 158.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 3,1%, Popcorn (155.000 de cititori pe ediţie, -6,1%) şi Bravo Girl (140.000 de cititori pe ediţie, -10,3%).

În rândul revistelor masculine, Playboy a rămas lider de categorie, cu 141.000 de cititori pe ediţie (-9,6%), urmat de FHM, cu 90.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 9,1%, şi Men'S Health, cu 59.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 9,2%.

În topul publicaţiilor auto conduce ProMotor, cu 288.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 1,4%, fiind urmată în clasament de Auto Motor şi Sport (271.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 4,2%), BBC Top Gear (138.000 de cititori pe ediţie, +13,1%), Autoshow (105.000 de cititori pe ediţie, -4,5%) şi Autobild, cu o medie de 57.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 9,5%.

În ceea ce priveşte publicaţiile economice, Săptămâna Financiară a raportat o scădere de 1,7%, ajungând la 227.000 de cititori pe ediţie, în timp ce Ziarul Financiar se menţine constant, cu 183.000 de cititori pe ediţie. Pe poziţia a treia în clasament se situează săptămânalul Capital, care a ajuns la o medie de 160.000 de cititori pe ediţie (-9,6%), urmat de Financiarul, cu 151.000 de cititori, cu o scădere de 3,2%, Forbes, cu 73.000 de cititori pe ediţie, Business Magazin (56.000 de cititori pe ediţie, -12,5%). şi Money Express (48.000 de cititori pe ediţie, în creştere cu 6,7%)

Pe primul loc în clasamentul presei locale se situează Adevărul de seară, care, pe toate ediţiile sale, are 1.040.000 de cititori, în medie, pe ediţie, în creştere cu 10,4%. Acesta este urmat de Gazeta de Sud, cu o medie de 114.000 de cititori, în scădere cu 7,3% comparativ cu valul SNA anterior. Pe lângă Gazeta de Sud, care îşi păstrează poziţia de lider, cu mici fluctuaţii de audienţă, la nivelul presei locale au fost raportate atât scăderi, cât şi creşteri.

Pentru cea de-a 35-a livrare SNA, datele au fost culese de institutele de cercetare Metro Media Transilvania şi Daedalus, în perioada 18 ianuarie - 19 decembrie. Eşantionul a fost de 19.558 de persoane, dintr-un univers de 8,867 milioane de persoane, acesta fiind reprezentativ pentru persoanele din România cu vârsta cuprinsă între 14 şi 64 ani, care locuiesc în mediul urban.

Datele SNA au fost furnizate pentru 140 de publicaţii, dintre care: 64 de lunare (au fost incluse: Historia, Plafar, Super Pescar), 13 bilunare (a fost inclus Forbes), 21 de săptămânale, 33 de cotidiane şi 9 suplimente.

(Material de Ana Obretin, ana.obretin@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici