GOOGLE marchează începutul Turului Franţei printr-un logo special

GOOGLE celebrează, sâmbătă, începutul ediţiei cu numărul 100 a Turului Franţei printr-un logo special. Logo-ul GOOGLE de sâmbătă înfăţişează doi ciclişti îmbrăcaţi în galben, tricoul pe care îl poartă liderul în clasamentul general din Turul Franţei.

Urmărește
17717 afișări
Imaginea articolului GOOGLE marchează începutul Turului Franţei printr-un logo special

GOOGLE marchează începutul Turului Franţei printr-un logo special

Logoul de sâmbătă al GOOGLE prezintă doi ciclişti, purtând faimosul tricou galben de lider al clasamentului general, care pedalează. Totodată, pe fundal se poate remarca o hartă a Franţei.

Ediţia cu numărul 100 a Turului Franţei începe sâmbătă, la Porto Vecchio, în Corsica.

Le Tour de France, cunoscut şi ca La Grande Boucle (Marea Buclă), a fost organizat pentru prima dată în 1903, se desfăşoară pe un traseu cu o lungime totală de peste 3.200 de kilometri şi durează trei săptămâni. În prezent, la această competiţie participă ciclişti şi echipe din întreaga lume.

Turul Franţei este împărţit în etape zilnice, iar, la finalul celor trei săptămâni, pentru fiecare concurent în parte se cumulează timpii obţinuţi pe fiecare segment, pentru a se determina câştigătorul. Zilnic, ciclistul cu cel mai mic timp acumulat după sfârşitul zilei precedente îmbracă un tricou galben de lider al clasamentului general.

Traseul competiţiei se modifică anual, dar întotdeauna Turul Franţei se încheie la Paris, iar, din 1975, ultima etapă se desfăşoară pe bulevardul Champs-Élysées.

Primul câştigător al competiţiei a fost francezul Maurice Garin, iar cele mai multe victorii le-a înregistrat americanul Lance Armstrong.

Acuzaţiile de dopaj au marcat Turul Franţei încă de la începuturi. Astfel, participanţii, la primele ediţii, consumau alcool şi foloseau eter pentru a-şi reduce durerile, iar, odată cu trecerea anilor, performanţele cicliştilor au început să crească, fapt care a determinat Uniunea Ciclistă Internaţională, împreună cu guvernele ţărilor implicate, să adopte politici de combatere a dopajului.

Vineri, Lance Armstrong a declarat într-un interviu pentru publicaţia Le Monde: "Este imposibil să câştigi Turul Franţei fără dopaj, deoarece este o probă de anduranţă, unde oxigenul este determinant". "Ca să ofer un exemplu: EPO nu va ajuta un sprinter să câştige proba de 100 de metri, dar va fi hotărâtoare pentru un alergător de 10.000 metri. Este evident". În acelaşi interviu, Armstrong a reamintit că nu el a inventat dopajul, care "există de mult timp şi va exista mereu": "Cultura dopajului nu va dispărea niciodată. Eu pur şi simplu am participat la acest sistem. Sunt doar un om", a mai spus el.

Uniunea Ciclistă Internaţională i-a retras lui Lance Armstrong cele şapte titluri din Turul Franţei, după un raport al Agenţiei Antidoping Americane (USADA) în care ciclistul texan era acuzat de dopaj sistematic. Armstrong a recunoscut că a luat produse dopante în timpul carierei sale cicliste, după mai mult de zece ani în care a negat acest lucru. "Nu voi reuşi niciodată să repar tot, dar îmi voi petrece întreaga viaţă încercând", a subliniat Lance Armstrong.

Turul Franţei este nu numai o competiţie ciclistă recunoscută la nivel mondial, ci şi o sursă de inspiraţie pentru diverse forme de artă, precum muzică - "P'tit gars du Tour" (1932), "Les Tours de France" (1936), "Faire le Tour de France" (1950) şi, mai recent "Tour de France", piesa lansată de Kraftwerk în 1983 - şi cinematografie - "Cinci lalele roşii" (1949), de Jean Stelli, film în care cinci ciclişti sunt omorâţi, "În fruntea cursei" (1974), selectat la Festivalul Internaţional de la Cannes, "Iadul pe roţi" (2005), de Pepe Danquart, dar şi animaţia "Tripletele din Belleville" (2001).

Google îşi schimbă logoul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate care a schimbat lumea.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici