GOOGLE România sărbătoreşte 1 DECEMBRIE cu un logo desenat de eleva Iasmina Maria Răceanu

GOOGLE România sărbătoreşte 1 Decembrie cu un logo desenat de Iasmina Maria Răceanu - o elevă de clasa a VIII-a din Suceava, care a câştigat, joi, concursul "Doodle 4 Google", aflat anul acesta la prima ediţie şi dedicat Zilei Naţionale a României.

Urmărește
11287 afișări
Imaginea articolului GOOGLE România sărbătoreşte 1 DECEMBRIE cu un logo desenat de eleva Iasmina Maria Răceanu

Google România sărbătoreşte 1 Decembrie cu un logo desenat de eleva Iasmina Maria Răceanu

Logoul desenat de Iasmina Maria Răceanu a fost publicat sâmbătă pe pagina de start a Google România.

În desenul ei, Iasmina şi-a imaginat România ca pe "o ţară verde cu munţi şi văi, dealuri şi câmpii, colorată de obiceiuri frumoase ce trebuie păstrate, înnobilată de artişti şi sportivi ce i-au înălţat numele la cer". "România mea merită iubită!", spune tânăra elevă.

Desenul Iasminei Maria Răceanu a fost desemnat de public câştigător dintre cele peste 10.000 lucrări participante în competiţia cu tema "România mea este...". Iasmina a primit şi un premiu în valoare de 15.000 de lei şi o bursă de tehnologie de 20.000 de lei pentru şcoala unde învaţă, Colegiul Naţional "Petru Rareş" din Suceava.

Concursul "Doodle 4 Google", cu tema "România mea este...", organizat în parteneriat cu Ministerul Educaţiei şi TVR, s-a adresat tuturor elevilor din clasele I-VIII din România. Până pe 27 noiembrie, publicul a avut posibilitatea să îi aleagă pe cei 10 finalişti dintre cele 30 de desene selectate de juriu şi să îl desemneze pe marele câştigător.

Juriul concursului "Doodle 4 Google România" a fost format din personalităţi din domeniul artistic, media şi educaţie: Nicolae Alexi, Adrian Boţan, Adrian Brăescu, Andreea Esca, Medeea Marinescu, Ioan T. Morar şi Cătălin Ştefănescu. Din juriu a făcut parte şi Sophia Foster-Dimino, membră a echipei care se ocupă de redesenarea logoului Google la aniversările pe care compania le sărbătoreşte la nivel internaţional şi local.

Competiţii similare pentru a decora pagina Google în momente speciale s-au organizat în peste 30 de ţări, România aflându-se la prima ediţie în acest an.

Doodle-urile sunt reprezentări ocazionale ale logoului afişat pe prima pagină Google (www.google.ro), ce au acompaniat de-a lungul anilor toate căutările online făcute de utilizatorii Google din întreaga lume.

Google îşi schimbă logoul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate care a schimbat lumea. În galeria celor mai recente logouri dedicate României s-au numărat Constantin Brâncuşi, George Enescu, I.L. Caragiale, Sergiu Celibidache, Mărţisorul sau Ziua Naţională a României.

În 1998, fondatorii Google Larry şi Sergei au participat la festivalul Burning Man din deşertul Nevada. Pentru că au vrut să-şi anunţe utilizatorii că vor fi plecaţi în acea perioadă, au adăugat emblema festivalului în spatele logoului Google. Primul doodle astfel creat a fost unul relativ simplu, dar ideea de a decora logoul companiei cu ocazia unor evenimente extraordinare a fost neaşteptat de bine primită de către utilizatorii Google, care au apreciat natura jucăuşă a acestor modificări.

Doi ani mai târziu, în 2000, Larry şi Sergei l-au numit Dennis Hwang managerul echipei Doodle Google.

De atunci, Google a creat peste 1.000 de logouri pentru paginile de start Google din întreaga lume, sărbătorind personalităţi ca Marie Curie, Mahatma Gandhi şi personaje ca Batman. Unele dintre aceste logouri sunt publicate la nivel global (pe toate paginile de start locale ale Google), iar altele sunt create special pentru o anumită ţară.

Doodle-urile Google au început ca simple ilustraţii, dar în timp acestea au evoluat, ca şi tehnologia. Astfel, au fost prezentate publicului logouri sofisticate, precum cel dedicat aniversării primei publicări a poveştii lui Pinocchio, şi doodle-uri interactive, precum cele ce omagiau opera lui Jules Verne ("20.000 de leghe sub mări") şi chitara electrică Les Paul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici