Piaţa online ar putea creşte cu până la 30% în 2010

Specialiştii din publicitatea online apreciază că această piaţă va creşte cu circa 20-30% în 2010, comparativ cu 2009, urmând să ajungă la o valoare de aproximativ 20 de milioane de euro.

Urmărește
102 afișări
Imaginea articolului Piaţa online ar putea creşte cu până la 30% în 2010

Piaţa online ar putea creşte cu până la 30% în 2010 (Imagine: Laszlo Mihaly/Mediafax Foto)

Orlando Nicoară, General Manager MediaPro Interactiv, a declarat, pentru MEDIAFAX, că evoluţia internetului ca mediu, pe parcursul lui 2010, ar trebui să fie una ascendentă, estimând o creştere de 20-30% comparativ cu 2009.

"Anul trecut, piaţa a scăzut cu 25-30%, valoarea fiind undeva la 14-15 milioane de euro; cu 20% creştere, ar trebui să ajungem spre 18 milioane de euro (în 2010 - n.r.). Primul semestru va fi însă crâncen", a spus Nicoară.

Orlando Nicoară a enumerat, în materie de tendinţe pentru publicitatea online în 2010, "scăderea preţurilor şi apariţia clienţilor noi, chiar din rândul IMM-urilor, clienţi care au bugete mici, sub 5.000 de euro". El spune că va creşte şi utilizarea publicităţii pe motoarele de căutare, deoarece Google continuă să crească, şi că se vor derula în continuare acţiuni de marketing pe e-mail, deoarece "e-mailul încă se caută".

Lucian Despoiu, General Manager Kondiment, face referire la o creştere minimă de 30-40% a pieţei de online. "În condiţiile în care piaţa de publicitate offline a scăzut în 2009 cu aproape 40%, publicitatea online a cunoscut o dezvoltare remarcabilă, cel mai impresionant salt înregistrându-se în 2008, când piaţa a crescut cu 70% faţă de anul precedent. În 2009, piaţa a înregistrat o valoare de aproximativ 17 - 20 milioane de euro pe bugetele display advertising (...). Pentru 2010, estimez o creştere minimă de 30 - 40%, generată de bugetele generate de internet performance marketing", a explicat el.

În ceea ce priveşte principalele tendinţe în publicitatea online pe parcursul lui 2010, Lucian Despoiu face referire la crearea de campanii online integrate, planificarea pe termen lung şi dezvoltarea publicităţii mobile. El mai spune că trendurile de piaţă au la bază necesitatea de a fundamenta deciziile de marketing pe date.

În plus, Despoiu adaugă că "afacerile mijlocii vor trebui să îşi concentreze eforturile de promovare pe online, dacă vor vrea să reziste pe piaţă. Internetul are mereu loc pentru newcomeri".

La rândul său, Bogdan Niţu, General Manager Webstyler, a declarat pentru MEDIAFAX că piaţa de publicitate, a cărei valoare a fost în 2009 apropiată de cea din 2008 graţie campaniei electorale, va creşte cu 15-20% pe parcursul anului curent.

"Campania electorală cred că a ajutat destul de mult la salvarea finalului de an, dar nu pot face o estimare. Probabil că am rămas în jurul cifrelor din 2008. Cu siguranţă au crescut veniturile Google şi vor creşte şi mai mult anul acesta. Estimez, în 2010, o creştere de 15-20% faţă de 2009", a declarat Niţu. În ceea ce priveşte tendinţele publicităţii online anul acesta, Bogdan Niţu spune că anul "2010 va fi anul în care se vor desfăşura multe acţiuni de relationship marketing. Şi asta pentru că se poate face acest lucru foarte eficient în online. Rapid, ieftin şi cu rezultate".

Bogdan Prăjişteanu, directorul general al Mediaedge:cia, apreciază că anul 2010 va însemna o continuare a specializării pe piaţa de online, în condiţiile în care clienţii vor continua să fie orientaţi către rezultate.

"Clienţii vor fi în continuare orientaţi spre rezultate, se vor implica în proiecte speciale şi vor accepta integrarea reţelelor sociale în mixul de comunicare online. Dacă acum doi ani regiile de vânzări nu aveau oameni pregătiţi să vândă publicitate online, din 2009 sesizăm o creştere semnificativă a nivelului de pregătire în această zonă, în 2010 va continua această tendinţă de specializare", a declarat el.
În ceea ce priveşte evoluţia pieţei de publicitate online, Prăjişteanu se aşteaptă să apară online clienţi care foloseau anterior media clasice pentru a comunica.

"În 2010 va continua tendiţa de a folosi doar modelele care oferă rezultate: cost per click, cost per lead. De asemenea, se va pune mai mult accent pe targetarea conţinuturilor şi a tipurilor de utilizatori. Vor continua proiectele speciale în care se va pune mai mult accent pe interacţiunea utilizatorului cu brandul şi pe crearea unei experienţe plăcute în mediul online", estimează Prăjişteanu.

Adrian Alexandrescu, Managing Director Interactions, estimează că piaţa de publicitate online va ajunge la o valoare de 18-20 de milioane de euro în 2010, apreciind că, până la jumătatea anului, va fi mai rău decât în 2009. "Fac o medie între toate cifrele vehiculate în piaţă şi lansez o părere nu foarte avizată de 17 milioane de euro pentru 2009. Estimez (o valoare a pieţei de publicitate online - n.r.) între 18 şi 20 de milioane de euro în 2010", a declarat Alexandrescu, pentru MEDIAFAX.

"Una peste alta, cred că, până la jumătatea lui 2010, va fi mai rău ca în 2009 (nu mai există rezerve dintr-un an bun precum 2008 din care să se mai nască proiecte, ba mai mult, există moştenirea lui 2009 care probabil a lăsat toate bugetele pe zero sau pe minus). Totuşi, cred că printre domeniile care vor suferi cel mai mult din cauza crizei nu se află şi Internetul, sau cel puţin nu atât de mult ca presa scrisă, de exemplu", a spus el.

Despre tendinţele din publicitatea online în 2010, Adrian Alexandrescu remarcă "maturizare, sofisticare, accent pe uzabilitate şi relevanţă în detrimentul chestiilor gen 2006 - 2007 (flashuri frumoase pentru o primă experienţă care nu îţi da un motiv să revii)".

În ceea ce-l priveşte, Mugur Pătraşcu, Managing Partner iLeo, estimează că piaţa online din România va ajunge la 22 de milioane de euro în 2010, după ce, în 2009, a atras bugete publicitare de 18 milioane de euro.

"Cred că în 2009 am avut în jur de 18 milioane, în 2010 mă aştept la 22 de milioane, iar din punct de vedere al peisajului observăm deja o atomizare a ofertanţilor de spaţiu media, o creştere a utilizării căutării şi programelor afiliate", a declarat Pătraşcu.

"Display advertising va rămâne pe poziţie, dar furnizorii de spaţiu vor diversifica serviciile chiar înspre partea creativă şi de personalizare a suporturilor. De asemenea, va creşte utilizarea conţinutului video şi a legăturii mobil - internet", a explicat el.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici