- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Bechtel mai are nevoie de 250 milioane euro pentru tronsonul Câmpia Turzii-Gilău
Bechtel, constructorul autostrăzii Transilvania, mai are nevoie de circa 250 de milioane de euro pentru a finaliza tronsonul Câmpia Turzii-Gilău, până în prezent fiind asfaltaţi 18 kilometri, a declarat, duminică, purtătorul de cuvânt al companiei, Bogdan Sgârcitu.
Bechtel mai are nevoie de 250 milioane euro pentru tronsonul de autostradă Câmpia Turzii-Gilău (Imagine: Vakarcs Lorand/Mediafax Foto)
"Pentru a termina tronsonul 2B Câmpia Turzii-Gilău mai avem nevoie de 250 de milioane de euro, şi de asemenea mai sunt de expropriat terenuri de la km 0 la km 10 şi de mutat 21 de utilităţi, din care 7 le vom muta noi", a spus Sgârcitu.
Potrivit acestuia, pe tronsonul Câmpia Turzii-Gilău sunt pregătiţi pentru asfaltare 12 kilometri, alţi şase kilometri de poduri sunt în diverse stadii de execuţie şi încă şase kilometri se află la nivel de terasament.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk se implică tot mai mult în conflictele globale: După discuția cu Zelenski și Trump, miliardarul s-a întâlnit într-o locație secretă cu ambasadorul Iranului la ONU
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
-
Robert F. Kennedy Jr, ales de Trump pentru a conduce cea mai importantă agenţie de sănătate din SUA
Compania americană mai are de încasat de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) 13,5 milioane de euro, reprezentând factura lunii martie, care a avut scadenţa la 26 mai.
Potrivit lui Sgârcitu, Bechtel a depus în 2007 o cerere de creştere a preţului unitar, ca urmare a majorării accizei la combustil.
"Vrem să fim compensaţi pentru creşterea accizei la combustibil şi am depus o cerere în 2007, însă am primit doar răspunsuri negative. Nu am beneficiat nicodată de creşterea preţului datorită schimbărilor de legislaţie", a spus Sgârcitu.
El a menţionat că din cauza reducerii contribuţiei la asigurările sociale, preţul unitar a scăzut şi astfel că din 2006 până în prezent Bechtel a încasat mai puţin cu patru milioane de euro.
Potrivit protocolului încheiat în februarie între Ministerul Transporturilor şi Bechtel, compania americană s-a angajat să finalizeze în acest an 42 de kilometri din tronsonul Câmpia Turzii-Gilău şi viaductul de pe tronsonul Suplacu de Barcău-Borş.
Accesul între cei 42 de kilometri poate fi făcut după construcţia a două noduri rutiere. Sgârcitu a spus că nodurile rutiere ar putea să nu fie finalizate, însă se vor amenaja rute alternative, pentru a facilita, temporar, intrarea pe autostradă.
În prezent, pe şantierul autostrăzii muncesc 3.300 de angajaţi, din care 2.400 de persoane au fost angajate direct de către Bechtel, iar restul de subcontractanţi. Din totalul personalului, 220 sunt muncitori străini, din care 170 sunt turci.
La jumătatea lunii mai, premierul Emil Boc a dat asigurări că tronsonul Câmpia Turzii - Gilău va fi finalizat până la sfârşitul anului. El a afirmat că în acest an au fost alocate 119 milioane de euro pentru autostrada Transilvania şi că pentru finalizarea tronsonului respectiv există bani prevăzuţi în bugetul de stat.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO