CBRE: România şi-a îmbunătăţit prezenţa într-un top al ţărilor vizate de retaileri pentru extindere

România şi-a îmbunătăţit prezenţa în topul mondial al ţărilor unde cei mai importanţi retaileri vor să se extindă în acest an, ocupând locul 22, din 67, pe aceeaşi poziţie cu Suedia, Taiwan, Canada şi Rusia şi înaintea Slovaciei, Ungariei sau Turciei, potrivit CBRE.

Urmărește
199 afișări
Imaginea articolului CBRE: România şi-a îmbunătăţit prezenţa într-un top al ţărilor vizate de retaileri pentru extindere

CBRE: România şi-a îmbunătăţit prezenţa într-un top al ţărilor vizate de retaileri pentru extindere (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

Compania de consultanţă imobiliară a intervievat retailerii din Europa, America şi Asia pentru a afla numărul de magazine pe care aceştia vor să le deschidă în acest an şi pieţele de care sunt interesaţi. România a fost indicată de 9% dintre retaileri ca posibilă ţintă pentru investiţii în acest an.

România a urcat astfel 13 poziţii faţă de clasamentul de anul trecut, unde se plasa pe locul 35, în condiţiile în care 6% dintre retailerii intervievaţi (8 companii) au indicat piaţa locală ca posibilă ţintă pentru extindere anul trecut.

România este totuşi mai atractivă decât alte ţări din Europa Centrală şi de Est, respectiv Slovacia şi Slovenia, unde 8%, respectiv 7% dintre companii vor să se extindă în acest an, Grecia (6%) şi Bulgaria (4%), în timp ce Cehia (13%) şi Polonia (14%) se plaseează înaintea pieţei româneşti.

Germania şi-a păstrat poziţia dominantă, pentru al doilea an consecutiv, ca cea mai populară destinaţie comercială din lume, 40% dintre retailerii chestionaţi urmează să deschidă un magazin în această ţară în 2015.

Marea Britanie se află pe locul secund, cu 33% dintre retaileri, iar Franţa pe trei, cu 31%.

Brandurile originare în Germania, Marea Britanie, SUA şi Italia sunt printre cele mai active în ceea ce priveşte expansiunea internaţională.

"Principalele provocări pe care comercianţii trebuie să le înfrunte în 2015 sunt creşterea costurilor, un mediu de afaceri omni-channel şi schimbările în comportamentul consumatorilor. Astfel, comercianţii au înţeles că pentru o reprezentare eficientă a brandului este extrem de important să menţină o reţea extinsă de magazine. Costurile asociate cu deschiderea unui magazin nou într-o zonă premium sunt extrem de mari, astfel comercianţii încep să se uite înspre zone comerciale noi, atipice", a declarat, Peter Gold, head of cross-border retail CBRE.

Magazinul fizic continuă să reprezinte destinaţia de cumpărături preferată a consumatorilor. Astfel 21% dintre comercianţi plănuiesc să deschidă între unul şi cinci magazine în regiunea Europa, Orientul Mijlociu şi Africa până la sfârşitul anului. Expansiunea la scară mare, adică deschiderea a peste 40 de magazine, este în descreştere, astfel doar 9% dintre retaileri vor adopta o astfel de politica în 2015.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici