Contestaţia depusă de o firmă nu va mai suspenda derularea unei licitaţii

Firmele care contestă derularea unei licitaţii vor notifica autoritatea contractantă asupra faptului că intenţionează să sesizeze Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, fără însă ca notificarea să aibă ca efect suspendarea de drept a derulării şi/sau finalizării procedurii de atribuire.

Urmărește
1221 afișări
Imaginea articolului Contestaţia depusă de o firmă nu va mai suspenda derularea unei licitaţii

Contestaţia depusă de o firmă nu va mai suspenda derularea unei licitaţii (Imagine: Mediafax Foto)

Modificările în sistemul achiziţiilor publice, incluse într-un proiect de ordonanţă de urgenţă, au fost transmise de Guvern către Comisia Europeană spre informare şi au fost prezentate, joi, într-o conferinţă de presă, de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP), Cristina Trăilă.

"Orice contestaţie va fi soluţionată doar la finalizarea procedurii, iar contractul poate fi încheiat imediat după decizia Consiliului", a spus Trăilă.

Documentul prevede că orice persoană care se consideră vătămată într-un drept ori într-un interes legitim printr-un act al autorităţii contractante, prin încălcarea dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice, poate solicita anularea actului, obligarea autorităţii contractante de a emite un act, recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim pe cale administrativ-jurisdicţională.

Înainte de a se adresa Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor, şi nu instanţei ca în prezent, persoana vătămată va notifica autoritatea contractantă cu privire la pretinsa încălcare a dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice şi la intenţia de a sesiza Consiliul.

Lipsa notificării nu împiedică introducerea cererii în faţa Consiliului, dar nici nu va avea ca efect suspendarea de drept a procedurii de atribuire.

"Notificarea nu are ca efect suspendarea de drept a derulării şi/sau finalizării procedurii de atribuire. După primirea notificării, autoritatea contractantă poate adopta orice măsuri pe care le consideră necesare pentru remedierea pretinsei încălcări, inclusiv suspendarea procedurii de atribuire sau revocarea unui act emis în cadrul respectivei proceduri", se arată în document.

Surse oficiale au declarat, marţi, agenţiei MEDIAFAX, că firmele nemulţumite de derularea licitaţiilor pentru achiziţii publice nu vor mai avea posibilitatea să depună contestaţii pe parcursul procedurii pentru a bloca astfel procedura de atribuire a contractului, ci doar la finalul acesteia, când licitaţia poate fi reluată sau proiectul începe imediat, în funcţie de răspuns, iar termenul de rezolvare a reclamaţiilor pentru care nu mai este nevoie de alte documente va fi redus de la 20 la 10 zile.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici