- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (16.03.2017, 18:10)
- Mona Scarisoreanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
EXCLUSIV Consiliul Concurenţei câştigă procesul intentat de Orange la Curtea de Apel Bucureşti
Consiliul Concurenţei a câştigat joi procesul intentat de compania Orange pentru anularea amenzii de circa 35 de milioane de euro, Curtea de Apel Bucureşti menţinând valoarea amenzii, au declarat, pentru Mediafax, surse din cadrul instanţelor de judecată. Decizia poate fi atacată la Înalta Curte.
Urmărește
6220 afișări
EXCLUSIV Consiliul Concurenţei câştigă procesul intentat de Orange la Curtea de Apel Bucureşti
Autoritatea de Concurenţă a amendat, în 2011, companiile Orange şi Vodafone cu 147,9 milioane lei (34,8 milioane euro) şi respectiv cu 120,3 milioane lei (28,3 milioane euro) pentru abuz de poziţie dominantă.
Contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii Orange nu au dorit să comenteze.
Reamintim că, în cadrul investigaţiilor declanşate în 2006, în urma unor plângeri depuse de către SC Netmaster Communications SRL, autoritatea de concurenţă a constatat că cele două companii de telefonie au refuzat să acorde firmei Netmaster accesul la reţele lor de telefonie în vederea terminării apelurilor naţionale şi internaţionale tranzitate de acest operator.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
Netmaster solicitase interconectarea la tariful reglementat de ANCOM, tarif mai mic decât cele practicate de Orange şi Vodafone.
Interconectarea reţelelor operatorilor şi implicit achiziţia de către aceştia a serviciilor de terminare a apelurilor oferă abonaţilor din reţele diferite posibilitatea de a se apela între ei. Astfel, realizarea acestor servicii implică preluarea apelurilor provenite sau tranzitate din/prin reţelele altor operatori (Netmaster în acest caz) şi livrarea lor la punctul final de destinaţie (utilizatorii finali ai reţelelor Orange şi Vodafone).
Pentru operatorii alternativi de telefonie (de tip Netmaster), aceste servicii constituie facilităţi esenţiale, în vederea intrării şi respectiv a menţinerii lor pe piaţă.
Conform Consiliului Concurenţei, abuzurile Vodafone şi Orange s-au manifestat pe pieţele serviciilor de terminare a apelurilor în propriile reţele de telefonie, pieţe pe care fiecare dintre aceşti operatori deţine o poziţie de monopol.
Conform legislaţiei în domeniul concurenţei, în absenţa unei justificări obiective, un refuz reprezintă un abuz de poziţie dominantă pe piaţa de acces.
Autoritatea de consurenţă a arătat că, Orange şi Vodafone aveau nu numai obligaţia de a acorda accesul Netmaster la reţelele lor în vederea terminării apelurilor, dar şi pe aceea de a respecta reglementările autorităţii din domeniu, inclusiv cea de a practica un tarif maxim pentru serviciile respective (indiferent de locul de initiere a acestora, in afara sau in interiorul Romaniei).
Din analiza efectuată de Consiliul Concurentei a rezultat că, până la data de 01.01.2007, Vodafone şi Orange şi-au stabilit tarife mai mari pentru serviciul de terminare a apelurilor în internaţional, fără a lua în considerare reglementările din domeniu, care stabileau un tarif maxim ce trebuia respectat.
Dacă Vodafone şi Orange ar fi acordat accesul Netmaster la tariful maxim reglementat, conform obligaţiei de nediscriminare, ar fi trebuit sa aplice acelasi tarif tuturor operatorilor care solicitau acest serviciu, inclusiv celor cu care aveau încheiate contracte.
Cele două companii nu au acordat Netmaster accesul la reţelele lor de telefonie pentru terminarea apelurilor originate în internaţional şi a celor originate în reţelele altor furnizori din România pentru pentru o perioadă de un an şi jumătate în reţeaua Vodafone şi doi ani şi patru luni în reţeaua Orange. De asemenea, pentru o scurtă perioadă de timp, cele două companii au limitat terminarea apelurilor naţionale provenite din reţeaua Netmaster.
Netmaster a fost unul dintre furnizorii alternativi de servicii de telefonie fixă din România intraţi pe piaţă începând cu anul 2003, odată cu liberalizarea acesteia.
Ulterior, companiile Vodafone şi Orange au câştigat în instanţă, pe 16 mai 2011 şi respectiv 19 mai 2011, procesele prin care au cerut suspendarea executării deciziei Consiliului Concurenţei din luna februarie 2011.
În 2014, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) a retrimis spre rejudecare dosarul în care Orange România a contestat amenda de 147,98 milioane de lei aplicată de Consiliul Concurenţei (CC) în februarie 2011, decizia fiind similară celei luate şi în cazul Vodafone România.
"Decizia 2605/03.06.2014. Admite recursurile declarate de reclamanta Orange România şi pârâtul Consiliul Concurenţei împotriva sentinţei civile 1.921/11 iunie 2013 a Curţii de Apel Bucureşti (...). Casează sentinţa atacată şi trimite cauza spre rejudecare la aceeaşi instanţă. Irevocabilă. Pronunţată, în sedinţă publică, marţi, 3 iunie 2014", se arată într-o decizie a Înaltei Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ).
În aprilie 2014, ÎCCJ a retrimis spre rejudecare dosarul în care Vodafone România a contestat amenda de 120,35 milioane de lei aplicată de Consiliul Concurenţei în februarie 2011.
Citeşte şi: Automobile Skoda şi Dacia, RECHEMATE în service. Ce modele sunt vizate şi ce probleme trebuie remediate
Citeşte şi: Şef ANAF: Peste 100 de milioane de euro ar putea ajunge la buget prin reducerea traficul de ţigarete
Citeşte şi: Efecte în România după majorarea dobânzii Fed: euro s-a apreciat faţă de leu, dolarul s-a depreciat
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe