- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (25.09.2012, 14:21)
- Ioan Dornescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ministerul Transporturilor: Dan Diaconescu nu va putea participa la privatizarea CFR Marfă decât asociat cu firme sau fonduri
Dan Diaconescu nu va putea participa la privatizarea CFR Marfă ca persoană fizică, ci doar asociat cu firme sau fonduri de investiţii care să respecte criteriile impuse de Ministerul Transporturilor referitoare la capacitatea financiară sau operaţională.
Urmărește
462 afișări
Ministerul Transporturilor: Dan Diaconescu nu va putea participa la privatizarea CFR Marfă decât asociat cu firme sau fonduri (Imagine: Octav Ganea/ Mediafax Foto)
"Va putea în măsura în care se va asocia într-un consorţiu care va putea demonstra ministerului că îndeplineşte criteriile de precalificare cu privire la experienţă, la capacităţi financiare, la capabilitate operaţională. Numai aşa, dacă ne referim la acest domn", a declarat marţi Cristina Militaru, şeful Serviciului de Privatizare din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).
Militaru a răspuns unei întrebări venite din partea presei cu privire la posibilitatea participării lui Dan Diaconescu la privatizarea CFR Marfă, la finalul unei şedinţe de dezbatere publică organizată de Ministerul Transporturilor privind un proiect de hotărâre de guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfă şi a mandatului instituţiei pentru implementarea acesteia.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Ea a afirmat că va fi nevoie de o firmă din domeniu sau fonduri de investiţii care, la rândul lor, să fie asociate cu persoane juridice care pot îndeplini criteriile operaţionale, tehnice sau economice care urmează să fie înscrise în caietele de sarcini.
"O persoană fizică, simplă, nu va putea participa în nume propriu la această privatizare", a spus Militaru.
La rândul său, Horaţiu Buzatu, secretar general adjunct în Ministerul Transporturilor, care coordonează activitatea şi procesul de privatizare a CFR Marfă, a afirmat, răspunzând unei întrebări similare, că Dan Diaconescu "nu este preocupare din punctul nostru de vedere".
"Nu vreau să ajungem cu discuţia în jurul lui Dan Diaconescu. Nu-l cunosc. Vom vedea ce se întâmplă până la urmă. Nu înseamnă că, dacă îşi anunţă intenţia, aceasta se va şi materializa", a spus Buzatu.
Reprezentanţii MTI au afirmat că în prezent este în lucru stabilirea valorii de piaţă a companiei, privatizarea urmând să se facă utilizând acest nivel şi nu valoarea contabilă.
Ministerul intenţionează să meargă cu strategia de privatizare a companiei în guvern săptămâna aceasta, după care să poată forma comisia de privatizare care să elaboreze dosarul de prezentare a companiei.
Citeşte şi:
Contractul pentru privatizarea Oltchim NU A FOST SEMNAT. Diaconescu: Contractul este diferit faţă de cel iniţial. Ponta: Privatizarea va fi reluată anul viitor
Dosarul de prezentare ar urma să fie finalizat la începutul lui octombrie, ţinta angajată de autorităţi faţă de FMI pentru finalizarea privatizării CFR Marfă fiind luna decembrie.
Dan Diaconescu a câştigat licitaţia pentru preluarea a 54,8% din acţiunile Oltchim, după ce a oferit 203 milioane de lei, cel mai mare preţ, pentru titlurile deţinute de stat.
Contractul nu a fost însă semnat, iar premierul Victor Ponta Ponta a anunţat că privatizarea Oltchim va fi reluată anul viitor, el spunând că, după ce se va constata că aşa-zisul câştigător nu a avut nici bani, nici intenţia de a deveni acţionar majoritar, statul va aproba un plan de măsuri pentru combinat.
Diaconescu a declarat că este interesat şi de preluarea CFR Marfă şi a altor companii de stat.
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește și: Privatizarea CFR Marfă: Companii din Polonia şi Cehia şi-au exprimat intenţia de a prelua compania
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Doi concurenți s-au logodit în secret, chiar în timpul filmărilor Asia Express 😲 Abia acum s-a aflat!
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe